Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.05.24 - klo:10:55

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Juomat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Juomat  (Luettu 6119 kertaa)
pinkset
Naiset

Poissa Poissa

Viestejä: 83



Profiili
Juomat
« : 02.09.12 - klo:14:25 »

Yleistä keskustelua juomista...ja tällä tarkotan nyt ihan kaikennäköstä litkua mitä mieleenne vaa tulee.

Eli siis mitä juomaa suositte noin ihan arkikäytössä? Tai sitten viikonloppuisin tms. muissa speciaali tilanteissa. Onko jotain addiktioita kuten esim. kahvi tai cola?  Virnistää

____

Itse kyllä pakko tunnustaa, että pepsii menee paljon enemmän kun tarpeeks  Nolostunut . Tähän on melkeempä kehkeytyny pienoinen addiktio. Vitamiinivedet ja novellet tulee hyvinä kakkosina  Iskee silmää


Mites teillä?
tallennettu

6/5
Xtrdnry
Vieras
Vs: Juomat
« Vastaus #1 : 02.09.12 - klo:19:55 »

Lähinnä ihan sitä tavallista hanavettä juon vähän ylenpalttisesti. Kahvia juon aamuisin ihan juomisen ilosta. Ruuan kanssa maitoa.

Joskus nuorempana join ruuan kanssa mehua, mut lopulta havahduin siihen et sellaset on täynnä sokeria ja lopetin huonon tavan. Tänäkään päivänä en juo mitään virvoitusjuomia - ellei ne sit oo lightia.
tallennettu
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Juomat
« Vastaus #2 : 02.09.12 - klo:21:26 »

Limuja juon, päivästä tai tilanteesta riippumatta. Lähinnä Pepsi maxia ja vihreitä jaffoja. Ruuan kanssa mitä milloinkin jaksaa ottaa.
« Viimeksi muokattu: 18.11.15 - klo:12:06 kirjoittanut myway » tallennettu
Tähtiyksikkö
Vieras
Vs: Juomat
« Vastaus #3 : 02.09.12 - klo:22:49 »

Ihan yleissivistävänä huomautuksena niille jotka eivät maitoa juo, niin olisi hyvä hommata ainakin ne päivittäin tarvittavat D-vitamiinit ja kalsiumit muualta!
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #4 : 03.09.12 - klo:00:59 »

Mun mielest pitää olla kevytmaitoo, eikä missään nimessä rasvatonta.

Tehon?! Mielestäni pahinta kuraa mitä ikinä olen juonut. Superteho on jostain syystä kyllä paljon paremaa, mutta itse nimeäisin EDit ja Mac Crockin parhaiksi.
Olen kuullut monelta samaa, mutta mulle se maistuu. Mad Crock loistavaa, mutta EDit vähän liian mehumaisia (riippuu tosin mikä).
tallennettu
KIRSI2
Dove

Poissa Poissa

Viestejä: 111



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #5 : 04.09.12 - klo:17:38 »

Maidosta pidän eniten, mutta myös virvoitusjuomat, erityisesti sprite, ovat hyviä. Mutta pidän myös mehuista, niistä omena- ja appelsiinimehu. Tunnen olevani koko maailman ainoa ihminen, joka ei pidä vedestä, muutenkuin todella janoisena. Yleensä juon mitä tahansa muuta kuin vettä.
tallennettu
Inearthed
Jäsen

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 343



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #6 : 04.09.12 - klo:18:07 »

Maidosta pidän eniten, mutta myös virvoitusjuomat, erityisesti sprite, ovat hyviä. Mutta pidän myös mehuista, niistä omena- ja appelsiinimehu. Tunnen olevani koko maailman ainoa ihminen, joka ei pidä vedestä, muutenkuin todella janoisena. Yleensä juon mitä tahansa muuta kuin vettä.
Et ole ainoa. Hymyilee
tallennettu
latesofi
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 211



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #7 : 05.09.12 - klo:23:00 »

Joo, et ole ainoa, joka ei pidä veden mausta paljaaltaan. Kuten aiemmin sanoin niin ruokajuomana se on hyvää, mutta jos paljaaltaan yritän juoda niin oksennusreaktio tulee jossain vaiheessa. Sama juttu, hieman erilaisena tosin, on maidon kanssa.

E. toki silloin kun oikeesti on jano niin sitäkin juo.
« Viimeksi muokattu: 06.09.12 - klo:02:44 kirjoittanut latesofi » tallennettu

Kooste kaikista turnauksistani

Tykisti, MunQ -klaanin jäsen,  liiga-admin, sekä Vuoden rantaleijona 2012!

Nopeimmin saat yhteyttä foorumin y-viestillä.
KIRSI2
Dove

Poissa Poissa

Viestejä: 111



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #8 : 06.09.12 - klo:00:46 »

Heh, tähän mennessä kukaan ei ole ymmärtänyt, että miten vesi voi olla pahaa, kun se ei kerta maistu miltään.  Pyörittää silmiään Kyl se joltai maistuu, jos ei muulta niin pahalta!
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #9 : 06.09.12 - klo:01:51 »

En ymmärrä, miten joku ei voi pitää vedestä. Se on käsittämättömän hyvää, virkistää ja ajatuskulku luistaa paremmin. Tulee juotua aina koneella ollessa litrakaupalla.
tallennettu
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Juomat
« Vastaus #10 : 06.09.12 - klo:03:33 »

Vesi on elämän perusedellytys. Ilman vettä ei ole mitään. Ei ole oletus, että jokainen saa puhdasta vettä, joten en itse kehtaisi kitistä veden mausta. Sehän on ihanan neutraali, sopii kaikkeen ja hyvin.

Btw, pese hampaasi ennen vedenjuontia, jos suusi oma maku ei nappaa. x)

Näin huomasi taas, miten limukat eivät kovatahtiseen työhönkään sovi > kokoajan jano. Ja vesi pitää virkeänä yöllä lämpimässä lajittelukoneiden keskellä.
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Juomat
« Vastaus #11 : 06.09.12 - klo:07:07 »

Mul taas on se jännä veden kanssa, etten pysty "seisovaa" vettä tyyliin lasista juomaaan. Pitää juoda juoksevana suoraan hanasta. :p
tallennettu
F P
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 378



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #12 : 06.09.12 - klo:21:29 »

Muuten, te jotka litkitte niitä cola-juomia, oletteko lukeneet mitä ne yleensä sisältää?

Monissa coca-colissa käytetään fosforihappoa, jota käytetään muun muassa lannoitteena sekä ruosteen poistajana.
tallennettu
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Juomat
« Vastaus #13 : 06.09.12 - klo:23:52 »

Mul taas on se jännä veden kanssa, etten pysty "seisovaa" vettä tyyliin lasista juomaaan. Pitää juoda juoksevana suoraan hanasta. :p

Jos juot sen 1-1,5l päivässä vettä, niin teet kyllä afrikkalaiset lapset hyvin kateelliseksi, kun juoksutat sitä hanan läpi ja vanhempasi tykkäävät varmasti maksaa vesilaskua  Näyttää kieltä

Siis joo, olen minäkin maistanut pahaa vettä. On joitain paikkoja, missä on todellakin pahan makuista vettä. En tiedä, käytetäänkö niissä puhdistamiseen tarkoitettuja kemikaaleja enemmän tms, vai johtuuko se vanhan talon kuparivesijohdoista. Uusissahan ne on korvattu yleensä muovilla, mutta vanhoissa voi varsinkin se kupari päästää hieman ominaisuuksia veteen. Myös kaivovesi voi olla hyvinkin erilaatuista kuin kaupungin vesijohtovesi. Itse olen onneksi asunut paikoissa, missä on ollut hyvää vettä (vaikkakin yhdessä paikassa aluksi kalkki maistui liiaksi läpi, mutta siihen tottui), mutta kavereilla, tutuilla ja työpaikoissa olen maistanut kyllä ihan järkyttävän makusia vesiä.

On vain hämmentävää, että yleensä hajuton, mauton vesi voi maistua pahalle! Luulen, että nämä ihmiset asuvat sellaisessa paikassa, missä veteen on päässyt jotain kuparia, tms. Toki mehuihin tottuneella se voi maistua tylsältä, kun sen tarkoitushan on vain sammuttaa jano, ei tuoda elimistöön mitään sokereita tms makunautintoja. Myönnän, että olin itsekkin n. 4kk sitten hyvin vähän veden juoja, vaikka pidin veden mausta.

Minä suosin vieläpä seisonutta vettä (mitkä jotkut väittävät olevan se kaikkein paras vesi), mitä säilön kannussa jääkaapissa, ettei tarvitse joka kerta valuttaa litratolkulla vettä viemäriin, että saa tarpeeksi viileää vettä. Suosittelen kyllä kofeiiniriippuvaiselle kokeilemaan kylmän veden herätysvaikutus.
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Juomat
« Vastaus #14 : 07.09.12 - klo:06:37 »

Muuten, te jotka litkitte niitä cola-juomia, oletteko lukeneet mitä ne yleensä sisältää?

Monissa coca-colissa käytetään fosforihappoa, jota käytetään muun muassa lannoitteena sekä ruosteen poistajana.

Ei sillä minusta ole merkitystä. Moni aine sopii moniin eri juttuihin. Vesi sopii juotavaksi, ruuan laittoon, viljelyyn.... Joten ei fosforihappo hetkauta.
tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024