Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
19.05.24 - klo:06:09

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Interaktiivinen tarina - kommentit.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Interaktiivinen tarina - kommentit.  (Luettu 1818 kertaa)
Velo
Vieras
Interaktiivinen tarina - kommentit.
« : 15.01.13 - klo:17:45 »

Noniin, tänne sitten kritiikki, kommentit ja muu rupattelu itse tarinaan liittyen.
En ota täältä vastaan komentoja, mutta täällä voit esim vinkua jos tuntuu että topikin aukeamisessa kestää viimeisen päivityksen jälkeen, tai sitten antaa risuja/ruusuja koko hommasta.

Kyseessä tosiaan ensimmäinen tälläinen tarina itselleni ja halusin vähän haastetta, joten koittakaa pysyä rauhallisina asian suhteen. Hymyilee

Se, mihin homma päättyy, ei ole vielä itsellänikään tiedossa. Sen näkee sitten ajan kanssa. Iskee silmää

Myös tarinaan ja sen pelaamiseen liittyvät kysymykset tähän aiheeseen.

Ilmoitus!

Tarinaan on mahdollista saada oma aapelihahmosi mukaan hetkellisesti. Ilmoita halukkuudestasi tässä aiheessa tai suoraan mulle, sekä sen että kumpien puolella olet niin eiköhän sulle joku paikka löydy.

Halukkaat:
JussePal (KV)
Jazazka (YV)
seva2 (YV)
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo:10:08 kirjoittanut Nalayana » tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Interaktiivinen tarina - kommentit.
« Vastaus #1 : 15.01.13 - klo:20:42 »

Tuplapost kerta tuol aihees jo vähä const kyseli:

Tarkoituksena on siis ohjata itse päähahmoketta, että tähdeltä ihan sopiva heitto. Ei välttämättä tarvitse käyttää 2. persoonaa mitä mä itse, vaan voi suoraan heittää esimerkkinä että "Tutki paikkoja", tms. Hymyilee

Saial, meinasitko lokeilla siis niitä lintuja? Multa meni hiukan huti Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo:20:50 kirjoittanut Nalayana » tallennettu
Jusse
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 699


Profiili
Vs: Interaktiivinen tarina - kommentit.
« Vastaus #2 : 16.01.13 - klo:14:54 »

Turhanpäiväinen itkeminen on hauskaa, joten kyseenalaistan termit "keskusvaltalainen" ja "ympärysvaltalainen". Eivät ne olleet mitään joukkueita yhtenäisillä tunnusmerkeillä, vaan sodan eri puolille eri syistä ajautuneita maita, joilla oli yhteistä lähinnä viholliset.

---

Niin ja hakkaan vaikka käteni irti jos pääsen mukaan. Olenhan synnynnäinen pizzanpaistaja (=turkkilainen=osmani="keskusvaltalainen").
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Interaktiivinen tarina - kommentit.
« Vastaus #3 : 16.01.13 - klo:14:57 »

Nooh, en viiti niin tarkka olla tässä, selvyyden vuoks puhun lentokan omin termein puolista niin ihmiset ymmärtänee paremmin. Hymyilee leveästi Selkis, katsellaan mihin rakoon sut saadaa messii.
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Interaktiivinen tarina - kommentit.
« Vastaus #4 : 17.01.13 - klo:10:24 »

Ääh, tuplapostaus. Kuitenkin tullut huomattua että ihmisil vissiin ei oo lie aikasempaa kokemust interaktiivisist tarinoist tai tekstipohjasista roolipeleistä niin koitan nyt selventää tähän homman ideaa muutamalla pointilla:

-Ohjaat vain pelin päähahmoa (muistinsa menettänyttä YV-pilottia). Muusta ympäristöstä huolehdin kyllä itse, älä huoli.

-Yritä samaistua päähahmon asemaan. Esimerkiksi jos edessäsi on lukittu ovi, mitä tekisit? Yrittäisitkö etsiä avainta läheltä, vai koittaisitko murtaa ovea? Pyrin aina jättämään jotain huomioitavan arvoista, mistä on hyvä jatkaa eteenpäin.

-Komennoista mielellään muutamien sanojen, korkeintaan parin lauseen mittaisia.

Ja sitten viel tarkennus noihin komentoihin:

Tosiaan, komennot koskevat vain pelin päähahmon ohjaamista ja mieluusti olisivat tekemiseen liittyviä, esimerkiksi jos edessä olisi se lukittu ovi, niin mahdollinen komento voisi olla "Yritä etsiä avainta lähistöltä". Kannattaa lukea ja yrittää huomata mm. seuraavia seikkoja tarinassa mitkä auttavat komentojen antamiseen:

1. Hahmon tilannne: Onko haavoittunut, missä tilassa (huoneessa, ulkosalla jne).
2. Ympäristö: Onko lähellä kenties vihollisia tai kiinnostavia objekteja, esim. laatikoita joita voisi tutkia? Onko lähistöllä avoimia ovia joista voisi mennä uuteen paikkaan tutkimaan?

Toivottavasti tämä selvensi edes vähän... En mielellään jokaista alkaisi ihan kädestä pitäen neuvomaan, mutta jos on epäselvää niin mua voi tulla nykimään hihasta Aapelin puolella niin tarvitessa voin antaa ohjeita mitä voisi tehdä siinä kohdassa missä tarina sillä hetkellä on.
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo:10:32 kirjoittanut Nalayana » tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024