Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
16.05.24 - klo:14:57

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Munkkiliiga
| |-+  Liigan kulmanurkkaus
| | |-+  Rankkariskabaturnauksen aivoriihi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
äänestys
Kysymys: Mitä mieltä esitetystä turnausideasta? (Antakaa vinkkejä, parannusehdotuksia yms vastauksen muodossa.)
Ei hyvä idea - 1 (10%)
Ei toteutettavissa - 0 (0%)
No jaa - se ja sama - 1 (10%)
Kaipaa vielä paljon fiksausta - 0 (0%)
Mielenkiintoinen idea - 8 (80%)
äänestäjiä yhteensä: 8

Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rankkariskabaturnauksen aivoriihi  (Luettu 1398 kertaa)
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Rankkariskabaturnauksen aivoriihi
« : 05.06.16 - klo:16:49 »

Tuossa viikko takaperin keskustelimme villisti käyttäjä Tengsingesin kanssa Munkkiliigan 10 vuotisjuhlista ja, edellisiltana esitetystä Real Madrid - Athletico Madrid -pelistä ja  tulevista em-jalkapallokisasta. Siitä minulle lähti ajatus: Minkälaiset olisivat lentokonepelissä pelattavat rankkariskabat. Miten siis mahdollinen tasapeli ratkaistaisiin ns. rankkarityyliin. Seuraavanlaisia ideoita tuli mieliimme (myös jälkeenpäin keskustelin Jussen ja Laten kanssa aiheesta, heiltä tuli myös omat ideansa):
1) Yksi ainoa kohtaaminen 1vs1 -tyyliin.
- Tiimit siis päättäisivät kukin tahollaan, kuka menisi missäkin järjestyksessä yhteen kohtaamiseen, eli se joka jää viimeisenä henkiin (ukko lasketaan mukaan) voittaa pisteet tiimilleen.

2) 1 vs 3/4 -lento vastustajan läpi.
- (Itse olin sitä mieltä, että 3 on tarpeeksi viholaisia, Tengin mielestä liian helppoa, vaatii 4 pelaajaa.) Eli yksi lentäisi vihollisten läpi, saa ampua, ja viholliset tulisivat vastaan itse sopimassa muodostelmassa, eivätkä he saisi kääntyä perään, vaan joutuisivat lentämään suht suoraan, ja kun se yksi olisi päässyt läpi hengissä, se saisi kaikki pisteet.
- Kysymyksiä, mitä tapahtuu jos 3-4 -henkilön tiimiläinen tappaa omansa siinä tuoksinnassa, tulisiko heille miinuksia, vai eikö sitä noteerattasi?
- Myös vaikeuksia voisi olla muistaa, ettei yhden ihmisen puolella pelaavan perään saa kääntyä (koska se olisi jo mun mielestä hieman epäreilua).

3) 2 minuuttia aikaa tuhota pommikoneilla toisen bunkkeri, kun toinen tiimi yrittää puolustaa sitä.

4) Pommikonella pommitus... Jusse voisi selittää asian tarkemmin, mutta jotenkin niin se meni, että toisen piti väistellä toisen yrittää osua pommilla tms.

Minulla on olo, että olen unohtanut tuosta listasta vielä jonkun. Mikäli siis keskustelukumppanini muistavat ne, ilmoita ihmeessä.

Myös muut liigalaiset saavat ehdottaa, mikä olisi hyvä "rankkari" -mittelö, sekä keskustella ehdotettujen ideoiden sääntöviilauksesta. Myös, mitkä olisivat saatavat pisteet mistäkin kategoriasta, olisikö tällainen turnausidea edes toteutettavissa, ihan mitä vain tulee mieleen.

Ideani siis olisi, että joko liigassa ollut klaani tai jollain muulla tavalla kerätty tiimi pelaisi joko yhdellä tai useammalla edellä mainitulla tekniikalla vastustajaa vastaan ja se minkä tiimin pottiin tulisi enemmän pisteitä voittaisi siis sen taisteluerän ja pääsisi eteenpäin.

En ole aiemmin järkkäillyt minkäänlaisia lentokkaturnauksia, joten mielelläni otan kaikenlaisia kommentteja aiheesta liittyen.

Olipahan sekavasti esitetty idea.
Keskusteluaiheesta siis alkakoon Hymyilee
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Jusse
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 699


Profiili
Vs: Rankkariskabaturnauksen aivoriihi
« Vastaus #1 : 09.06.16 - klo:20:07 »

4) Pommikonella pommitus... Jusse voisi selittää asian tarkemmin, mutta jotenkin niin se meni, että toisen piti väistellä toisen yrittää osua pommilla tms.
Ehdotuksen taustalla oli tosiaan enemmän rangaistusaspektin kuin turnauspelattavuuden korostaminen. Eli rangaistu pelaaja joutuisi lentämään suoraan maata pitkin (?)(kuitenkin konetta voisi varmaan sammuttaa ja käynnistää uudelleen) kun vastustaja yrittäisi osua häneen vastakkaiseen suuntaan lentäessään pommilla (1 pommi/yritys). Etäisyyttä pommitettavaan pitäisi tietty olla jonkin verran, jotta homma ei olisi liian helppo. Vaikeudeksi tulisi varmaan määrittää, miten kaukana pommittajan tulisi pysyä ja miten varmistaa, että standardietäisyydellä myös pysytään. Joka tapauksessa kummoistakaan turnausta tästä tuskin saa.
tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024