Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.05.24 - klo:11:52

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Lentokonepeli
| | |-+  Valkoistentekijät
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 3 ... 30 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valkoistentekijät  (Luettu 110304 kertaa)
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Valkoistentekijät
« : 02.09.12 - klo:13:54 »

Koska valkoistenteko on yleistynyt valtavasti, on aika nostaa kissa pöydälle. Enää (ainakaan päiväsaikaan) ei pysty lentelemään ilman, että joku tulee pilaamaan pelit. Koska adminia ei yleensä ole paikalla, loppuvat pelit siihen. On äärimmäisen ikävää, että viattomat henkilöt joutuvat kärsimään keskenkasvuisten ihmisten takia.

Ehdotan, että ainakin nämä henkilöt jotka lankeavat toistuvasti valkoistentekoon, ovat jatkuvasti banneissa kaikista huoneista. Eli heti jonkun näistä astellessa lentelemään, heitetään vuorokauden jäähy. Ja jatketaan tätä - ainakin kunnes henkilöt osoittavat selkeitä tervehtymisen merkkejä.

Toinen juttu on sitten se, mitä olen vältellyt (enkä varmaan ole ainoa) tiukasti. Eli palautteen lähettämistä käyttäjätukeen. Käsittääkseni Aapelin toiminta on parantunut reilusti takavuosista, eli sieltä saatetaan jopa reagoida jonkun viesteihin (!!!). Siksi aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta laittamaan jokaisesta tapauksesta valituksen kuvatodistuksen kera. Samalla toivoisin samaa muiltakin - mitä enempi, sen parempi.

Realiteetit pitää tunnustaa - emme välttämättä koskaan pysty poistamaan näitä riiviöitä. Silti pystymme tekemään valkoistenteosta huomattavasti nykyistä vaikeampaa ja siten ehkäisemään tätä edes osittain. Mikäli emme tee mitään, niin voimme osittain syyttää itseämme pelien kuihtumisesta. Jos puolestaan muistamme lähettää valituksiakin käyttäjätukeen, eikä Ylläpito tee mitään asian eteen, niin he tuntevat menetykset rahapussissaan. Yrittämällä ei häviä mitään, mutta voi voittaa paljon.

http://www.aapeli.com/help/support/

Bannittavat henkilöt:
- deroix
- hulkkiw
- Maaru1
- MUUMIVEIKKO3
- Olkku
- ossisika
- roeeelqv
- Snakettaja
- t-a-herra1

Kommenttejä saa antaa, erityisesti lisäyksistä "bannilistaa" koskien. Koska myös muutama valkoistentekijä lukee tätä takuulla, niin kuulisin mielelläni heitä. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 29.09.13 - klo:14:41 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #1 : 02.09.12 - klo:14:09 »

Etanat Backstagessa olen aina banninut 1440 sellaiset tyypit, joiden olen nähnyt tekevän valkoiset. Muistan henkilöiden nimiä kuukausien takaakin. Suosittelen kaikkia pistämään huoneisiin pääsyn vain rekisteröityneille, koska vierailla spämmääminen on myöskin yleistynyt reilusti.

On aivan turhaa tehdä niitä valkoisia, en itse ainakaan kicksejä saisi siitä. Olen myös huolissani, että jos nyt lähtee ~50 viestii ylläpidolle näistä ongelmista, voidaan peli poistaa toistuvien ongelmien vuoksi. Eikä se olisi ainoa ongelma. Lentokonepeliä voidaan pitää Aapelin bugisimpana pelinä. Eikös Kapong poistettu juuri bugiensa takia?
tallennettu

Foliot hattuun
Velo
Vieras
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #2 : 02.09.12 - klo:14:10 »

jssJussi on myös näitä valkoistentekijöitä... Ja varmaan koko muumiveikkolitania, niitähän on ties kuinka monta.
tallennettu
duff-beer
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Viestejä: 1 208

sdfjshdf


Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #3 : 02.09.12 - klo:14:14 »

Varmaa kyllä ei ole että onko esim. tämä jssJussi jonkun tupla. Tiedän vaan että kun yhden bannaa jostain niin sen jälkee alkaa proxyt laulamaan ja sitten tulee taas lisää bannattavaa. Salasanat oisko mistään kotosin? Taitaa olla myös SP passun vaihto edessä?
tallennettu

joo
F P
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 378



Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #4 : 02.09.12 - klo:15:50 »

Joo esim snakellahan nuita tuplia riittää.

Eilenkin kun koitti vartin pelata "publalla" niin kahesti mällättiin, synoeven(ei Synnoeve vaan synoeve) ja jonkun vieraan toimesta.

Paras tapa kait olisi laittaa vain rekisteröityneille sekä tehdä vaikkapa Taisteluareenasta suositumpi alottelijoiden paikka, missä on luotettavia ja aktiivisia admineita.
tallennettu
Roe
Jäsen

Poissa Poissa

Viestejä: 61



Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #5 : 02.09.12 - klo:20:50 »

Tää on ihan helvetin turhaa, ettei yhteistä peliä saa pelata ketkä tahansa. Yhden valkoisten tekeminen liigapelissä ei voi kaataa +15 vuotiaiden maailmaa. Mut nykyään bannitaan joka helvetin huoneesta, vaikka ei ole ideaakaan tehdä valkosia. Mutta teidän on pakko vaan osottaa mieltä ja tehdä sitä jatkuvasti.. Eikö olisi jo aika ymmärtää tämä?
tallennettu

Mun mukavat ihmiset
Kaikki muut paitsi:

Nörtti nala

Vitun nörtti noobi pallo

Nörtti epäsosiaalinen 35wee latesofi asuu mutsinsa luona
hämäkäkki
Jäsen

Poissa Poissa

Viestejä: 1


Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #6 : 02.09.12 - klo:20:52 »

ehdottaisin sohkoposotti10:ä listalle
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #7 : 02.09.12 - klo:20:57 »

Ne yhdet ainootkin valkoset olis voinu jättää tekemättä niin ei olis saanu huonoo mainetta Iskee silmää

Monta vuotta olen pelannut ja suoraan sanon etten ees tiedä miten valkeet tehää - eikä senpuoleen kiinnostakaan koska vaikka tietäsin miten homma hoituu niin en moista tekisi missään tilanteessa.
tallennettu
Roe
Jäsen

Poissa Poissa

Viestejä: 61



Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #8 : 02.09.12 - klo:21:00 »

En voi mitään sille että olen olemassa.
tallennettu

Mun mukavat ihmiset
Kaikki muut paitsi:

Nörtti nala

Vitun nörtti noobi pallo

Nörtti epäsosiaalinen 35wee latesofi asuu mutsinsa luona
Inearthed
Jäsen

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 343



Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #9 : 02.09.12 - klo:21:37 »

Snakettaja = juuso16
tallennettu
Unrik
MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 161


-ᐃ=


Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #10 : 02.09.12 - klo:22:35 »

Taitaa olla myös SP passun vaihto edessä?
Suosittelen ottamaan käyttöön viimeisen SP salasanan joka oli käytössä ennen originaalin lopettamista, jos Teng ei muista niin ilomielin virkistän hänen muistiaan. Myöskin kannatan edelleen entisen kaltaisen yhteisön luomista vaikka se hieman elitistinen onkin mutta sillä tavalla pystyy karsimaan pahat henget sieltä pois. Periaatteessa siis sinne kannattaisi kaikki ottaa aluksi, mutta samantien kun osoittaa huonoa yhteishenkeä niin hushushus, kerrasta finito. Myöskin tälläsen subfoorumin luomisella olisi siellä olevilla kaikilla tiedossa salasana.
tallennettu

Musiikkiin absoluuttisesti hurahtanut.
lodureu
Vieras
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #11 : 02.09.12 - klo:22:37 »

Ehdotin tuota Unrikin mainitsemaa tyyliä pelivalvojat-alueella keväällä, niin silloin ei ainakaan saanut kannatusta. Ja mainitsemani syyt oli aika lailla samat kuin nyt.

Mutta edelleen olen sitä mieltä että vanaha parempi.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #12 : 03.09.12 - klo:00:11 »

Etanat Backstagessa olen aina banninut 1440 sellaiset tyypit, joiden olen nähnyt tekevän valkoiset. Muistan henkilöiden nimiä kuukausien takaakin. Suosittelen kaikkia pistämään huoneisiin pääsyn vain rekisteröityneille, koska vierailla spämmääminen on myöskin yleistynyt reilusti.
Kaksipiippunen juttu, en oikein tiedä miten suhtautua. Tuntuu usein juuri siltä, että nuo vieraat vastaavat suuresta osasta häiriköinnistä. Eiköhän se liene aika selvää, että määräänsä nähden asiallisia vieraita on vähemmän kuin mitä rekisteröityneitä. Silti olisi hyvä, että jokainen asiallinen uusi pelaaja saataisiin ajettua lentokonepeliin sisään ja kiintymään touhuun. Pitämällä huoneita avoimina kaikille, saadaan takuulla enemmän uusia tulokkaita mukaan. Mutta niin, vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä, sillä eiköhän pelkästään rekisteröityneillä laitetut pelit lisää yleistä viihtyvyyttä.

On aivan turhaa tehdä niitä valkoisia, en itse ainakaan kicksejä saisi siitä. Olen myös huolissani, että jos nyt lähtee ~50 viestii ylläpidolle näistä ongelmista, voidaan peli poistaa toistuvien ongelmien vuoksi. Eikä se olisi ainoa ongelma. Lentokonepeliä voidaan pitää Aapelin bugisimpana pelinä. Eikös Kapong poistettu juuri bugiensa takia?
Tätä väittelyä ollaan käyty monta kertaa, monena eri vuotena. Siis että poistetaanko lentokonepeli vai ei. Henkilökohtaisesti en usko tuollaisen tapahtumiseen, sillä pelaajat ovat sen verran uskollisia aapelikävijöitä (siten maksajia). Eiköhän palautteen antaminen osoita enemmän sitä, että pelistä välitetään. Muistetaan jättää tappouhkaukset pois, niin tuskin tuosta ongelmia koituu. :D

Varmaa kyllä ei ole että onko esim. tämä jssJussi jonkun tupla. Tiedän vaan että kun yhden bannaa jostain niin sen jälkee alkaa proxyt laulamaan ja sitten tulee taas lisää bannattavaa. Salasanat oisko mistään kotosin? Taitaa olla myös SP passun vaihto edessä?
Nämä ovat hankalia tapauksia, sillä oikeastaan paljoa ei ole tehtävissä. Pitää vaan yrittää laittaa palutetta eteenpäin ja toivoa, että isoilla pojilla on tarpeeksi kovat välineet heidän hoitamiseen. Se on ainoa mitä voimme tässä tilanteessa tehdä.

Paras tapa kait olisi laittaa vain rekisteröityneille sekä tehdä vaikkapa Taisteluareenasta suositumpi alottelijoiden paikka, missä on luotettavia ja aktiivisia admineita.
Olet ongelman ytimessä, joku "yleinen räkälä" tarvitaan. Taisteluareena oli minun, duff-beerin ja Nalayanan aikaansaannos, missä yritimme taata kaikille (pääsääntöisesti aloittelijoille) jonkun pelipaikan. Sen oli tarkotus korvata edeltäjä (hullujenhuone), jossa oli myös iso liuta samoja admineita kuin t-areenalla.

Alkuun menestys oli loistavaa. Taisteluareenasta tuli hetkessä lentokonepelin kuumin huone. Adminit laittoivat ahkerasti pelejä käyntiin, ja lentäjät kiittivät. Pian he jopa itse hoisivat tämän, ja näin ollen siellä pyöri automaattisesti väkeä. Sitten tapahtui jotain. Adminien (ainakin minun) into pelienkäynnistämiseen hiipui, ja areena ei ollut entisensä. Huone alkoi vähitellen häviämään lentokonepelaajien sydämestä, ja ihmiset siirtyivät toisiin huoneisiin. Huoneisiin, missä pelaajia on, muttei aktiivisia admineita. Eli häirikön paratiiseihin.

Ehkä tärkein osa projektissa olisi se, että saataisiin uusi huone tehdyksi. Joku paikka, missä olisi riittävät valmiudet peelojen karistamiseen. Nykyisillä "kuumilla" huoneilla ei sitä ole. Riittävästi rahoitusta huoneelle varmasti löytyisi, mutta se ei riitä. Tarvitaan henkilöitä hoitamaan urakkaa. Pelastavia enkeleitä, jotka palauttaisivat rauhalliset pelit maan päälle.

Suosittelen ottamaan käyttöön viimeisen SP salasanan joka oli käytössä ennen originaalin lopettamista, jos Teng ei muista niin ilomielin virkistän hänen muistiaan. Myöskin kannatan edelleen entisen kaltaisen yhteisön luomista vaikka se hieman elitistinen onkin mutta sillä tavalla pystyy karsimaan pahat henget sieltä pois. Periaatteessa siis sinne kannattaisi kaikki ottaa aluksi, mutta samantien kun osoittaa huonoa yhteishenkeä niin hushushus, kerrasta finito. Myöskin tälläsen subfoorumin luomisella olisi siellä olevilla kaikilla tiedossa salasana.
Uskoisin tietäväni mihin viittaat. Tämä SP saliksen vaihto tarkoittaisi käytännössä sitä, että SP ottaisi askeleen takaisin entisaikoihin (eli suljetumpiin peleihin). Muita syitä vaihtoon en näe. Asiaa koskien voitaisiin käynnistää uutta keskustelua, vaikka toisessa osiossa käytiin aika kunnollista väittelyä tuosta.
« Viimeksi muokattu: 29.09.13 - klo:14:40 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
duff-beer
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Viestejä: 1 208

sdfjshdf


Profiili
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #13 : 03.09.12 - klo:00:46 »

Alkuun menestys oli loistavaa. Taisteluareenasta tuli hetkessä lentokonepelin kuumin huone. Adminit laittoivat ahkerasti pelejä käyntiin, ja lentäjät kiittivät. Pian he jopa itse hoisivat tämän, ja näin ollen siellä pyöri automaattisesti väkeä. Sitten tapahtui jotain. Adminien (ainakin minun) into pelienkäynnistämiseen hiipui, ja areena ei ollut entisensä. Huone alkoi vähitellen häviämään lentokonepelaajien sydämestä, ja ihmiset siirtyivät toisiin huoneisiin. Huoneisiin, missä pelaajia on, muttei aktiivisia admineita. Eli häirikön paratiiseihin.


Jos olet kiinnittänyt huomiota siihen, että huoneiden ollessa tyhjinä huonelista näkyy tietyssä järjestyksessä, niin tämä Taisteluareena on varsin alhaalla, ja luonnollisesti pelaajat valitsevat huoneen mikä näkyy listassa kelaamatta sitä alaspäin. Tällä hetkellä suosiossa on mm. Joka kierros eri kartta (kuitenkin aina c2) sekä pari muuta. Itse olen adminina tässä ensinmainitussa, ja sieltäkin joutuu heittämään vähän väliä porukkaa pihalle milloin mistäkin syystä.



Lainaus
Ehkä tärkein osa projektissa olisi se, että saataisiin uusi huone tehdyksi. Joku paikka, missä olisi riittävät valmiudet peelojen karistamiseen. Nykyisillä "kuumilla" huoneilla ei sitä ole. Riittävästi rahoitusta huoneelle varmasti löytyisi, mutta se ei riitä. Tarvitaan henkilöitä hoitamaan urakkaa. Pelastavia enkeleitä, jotka palauttaisivat rauhalliset pelit maan päälle.


Kuten jo totesin, paljon on kiinni siitä että mihin kohtaan huone tulee listassa sijoittumaan. Mutta joo, uusi huone, olen sikäli samaa mieltä että mikäli nykynen areena ei menesty, turha sitä jatkaa, ja osa sen admineista on inaktiivisia jo. Täytyy toivoa että se päätyy listas oikeaan paikkaan Hymyilee leveästi

Niin kauan kun itse olen aktiivipelaaja, niin koen jopa velvollisuutena sen että pelit pysyvät asiallisella tasolla, ja tästä syystä jos se uusi huone tehdään niin voin olla projektissa mukana.



Edit. Mitä salasanojen käyttöön tulee, niin sillä kyllä pitää häiriköt loitolla mutta sitten jää näitä uusia pelureita ulkopuolelle, elleivät he sitten keksi tehdä samoin, mutta kannattaako tämä riski?
« Viimeksi muokattu: 03.09.12 - klo:00:49 kirjoittanut duff-beer » tallennettu

joo
Legend JJL
Vieras
Vs: Valkoistentekijät
« Vastaus #14 : 03.09.12 - klo:17:32 »

Minä pidän kaikin puolin eniten siitä ajatuksesta, että pistätte salasanan kaikkiin huoneisiinne ja sitä kautta pystyyn jonkun Munkkiliigaa suuremman sisäpiirin. Kaikille avonaisina niitä kannattaa pitää vain adminien läsnä ollessa.

Tämän myötä toki menetetään tämä "jatkuvuus" uusissa pelaajissa, mutta hei. Minun mielestäni Tengin eikä Laten tehtävä ole taata jonkun Aapelin pelin suosiota, kun eivät he saa edes palkkaa siitä. Jossain muun firman palveluksessa saisivat hyvitystä pyytämättäkin, muttei tämä saita p**ka antaisi, vaikka menisitte polvillanne anelemaan.

Nämä uudet tyypit menevät varmasti valittamaan asiakaspalveluun salasanallisista huoneista, jolloin latesofia ylemmässä johdossa tajuttaisiin tilanne - tai sitten ei.

Ei noista valkosien tekijöistä kannata mihinkään valittaa. Ei Sheriffivastaajaa saatikka sheriffejä kiinnosta pätkän vertaa työn tekeminen. Silloin kun jotakuta tässä ketjussa mainituista metsästin sheriffien ja todistekuvien kera, niin lopputulos oli täys plus miinus nolla. Tälle juuri yläasteelle päätyneelle, täysin aloitekyvyttömälle sheriffi-jonnalle piti kädestä pitäen näyttää, mitä oli tapahtunut ja miksi se oli Aapelin sääntöjen vastaista - siltikään hän ei saanut mitään aikaiseksi. Sheriffivastaavakaan ei näytä tehneen kaikessa ylivertaisuudessaan asialle yhtikäs mitään...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 30 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024