Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.05.24 - klo:15:41

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Henkilökohtaiset tiedot
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Henkilökohtaiset tiedot  (Luettu 3470 kertaa)
Tähtiyksikkö
Vieras
Henkilökohtaiset tiedot
« : 24.06.12 - klo:01:34 »

Keskustelua siitä, onko omaa nimeään, asuinpaikkaa tai muuta yksityistä tietoa suotavaa kertoa täällä, entä sellaiset asiat kuten Facebook ja Skype, onko enemmän huonoa vai hyvää siinä että tietää minkänäköinen toinen on. Mitä em. tiedoilla ylipäätänsä tekee? Entä jos sinulta kysytään jotain tietoja itseesi liittyen, onko niitä suotavaa kertoa vai sanooko suoraan ei?

Itse en kyllä ainakaan omaa Faceani tarjoaisi, Mesen korkeintaan. Myös kuvan julkaiseminen itsestään muuttanee todella paljon joidenkin ihmisten käsitystä sinusta. Hymyilee

tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #1 : 24.06.12 - klo:02:29 »

Hyvä aihe, eiköhän tästä aina ajankohtaisesta aiheesta saada laadukkaat keskustelut aikaan. Mielenkiintoista kuulla miten tiukkaan muut varjelevat identiteettiään.

Nykyään valistetaan aika paljon olemaan kertomatta henkilötietoja Internetissä, mikä on ihan hyvä juttu. Ei sitä aina tajuakkaan kuinka paljon tulee sanottua, vasta kuin on liian myöhäistä. Jos oikeasti toisen henkilöllisyys kiinostaa, niin ei sen selvitys pitäisi hirveän vaikeaa olla. Yhdistelemällä pieniä juttuja saa aika paljon aikaan, ilman että toinen tajuaa kuinka paljon kertoikaan.

Ikää tai asuinpaikkaa (kaupunkia) en salaile lainkaan, ne kerron jos joku kysyy, tai välillä vaikkei kysyisikään. Nyt kun tarkemmin ajattelen tuota, niin paikkakunnan suuruus saattaa vaikuttaa asenteeseeni. Mikäli asustelisin pienemmässä kaupungissa, niin on hyvin mahdollista etten huutelisi sitä ympäriini. On vähän eri juttu kertoa asuvansa Vantaalla, kun vaikkapa Hartolassa. 200 000 on aika monta asukasta lopulta, verrattuna johonkin 5000:n asukkaan kylään.

Kuvien suhteen olen hieman lieventänyt suhtautumistani, niitä voin tunnistettomina laittaa yleiseksi, ja joillekkin erityisen kultaisille myös sensuroimattomina. Hirveästi on varoiteltu puolalastomien kuvien laittamisesta nettiin, mutta en välttämättä kuulu suurimpaan riskiryhmään, niin ei tarvitse tuohonkaan kiinnittää huomiota. Onhan se aika ihanaa, kun voi laittaa kuvia pelkäämättä paljonko on rihman kiertämää. Yleisesti ottaen kun pelkällä kuvalla ei hirveästi tee, niin ei jaksa turhan tarkka olla.

Jos on jotain missä olen tarkkaavainen, niin se on nimi. Kuuluu samaan kategoriaan kuin nuo sensuroimattomat kuvat, tosin hiukan tiukempaa linjaa toteuttaen. Eli senkin kertomista voin harrastaa erityisten henkilöiden kohdalla, mutta he ovat harvassa, enkä ole tehnyt sitä vielä. Kun on edes vähää harvinaisempi nimi, niin tekee loppujen tietojen hankkimisesta äärimmäisen helppoa.

Eli en kerro kaikkea itsestäni noin vaan, vaan siihen edellytetään jonkinlaista luottamusta. Tosin jos jotain oikeasti kiinostaisi kuka olen, niin olisi sen saanut selville suht vaivattomasti. Siihen ei olisi vaadittu mitään erityistä sidettä minuun, vaan pelkällä maalaisjärjellä ja tarkkaavaisuudella olisi selvinnyt. Välillä hieman hirvittää kun ihmiset jakelevat tietojaan itsestään niin herkkään, koska väärälle henkilölle kerrottuna seuraamukset voivat olla ikävät.
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #2 : 24.06.12 - klo:09:04 »

Mmh. Ite kyl mese/skype annan hyvil tyypeil, ja en hätkähdä sitä et etunimi on tiedos. Tosin avoimuudellani tasin saada aksaa pahemman kerran kun eräs mato aulassa koko niemäni kerran huuteli ja tehtiinhä mun irl nimel accounttiki jossa oli kuvauksessa mm. meseni, faceni, xfireprofiilini...

Että noh, tyhmyydestä sakotetaan.

Asuinpaikkakunnan ja kuvien suhteen en ole niin tiukka myöskään, kyl mul muutamaki omakuva galleriassa on, tosin vain kavereille näkyvillä. Ja mitään rivoja kuviahan en siis toisten näkyvilel laittele, turha luulla. ^^
tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #3 : 24.06.12 - klo:10:03 »

Juupeli tietää tahtoamattani kaikki tiedot. Nimet, osoitteet, puhelinnumerot... Onneksi kyseessä on sen verran viisas poika ettei niitä lähde levittelemään. Nimeä en haluis kertoo, enkä kuvia. Tosin ittestäni vaa 2 kuvaa tässä maailmassa nii helpommmin onnistuu se puoli. Mesen voin antaa kelle vaan, ei siellä mulla mitään yksityistä ole.


Pyytäkää kamuks! XDD
tallennettu

Foliot hattuun
juupeli
Etanat

Poissa Poissa

Viestejä: 648



Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #4 : 24.06.12 - klo:12:23 »

Kaikkien tietojen löytäminen on käsittämättömän helppoa. Vinkkinä kaikille jotka haluavat ettei heitä jäljitetä: kannattaa piilottaa kaikki mahdolliset tiedot muilta paitsi kavereilta facebookissa. Pahoittelut vielä muutamalle henkilölle joiden nimen olen tuonut kaikkien huulille. Olen viisastunut enkä levittele enää tietoja, mutta silti. Älkää kertoko mitään itsestänne ellette tiedä varmasti, että voit luottaa henkilöihin jotka sen lukevat.
tallennettu
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #5 : 24.06.12 - klo:14:50 »

Mielenkiintoinen aihe. Minulla on paha taipumus oikeasti luottaa ihmisiin, vaikkakin olen saanut todeta pariinkin otteeseen, ettei se kannata. Mutta en mahda perusluonteelleni mitään ja luulen, että itsestäni katoaisi jotain olennaista, jos en sellainen olisi. Olen joutunut myös huomaamaan kantapään kautta, että kuinka pienellä vaivalla ulkopuoliset ihmiset saavat henkilöllisyyden tietoon, vaikkei sitä heille kertoisikaan.

Olen itse tietyissä asioissa suht tarkka. Olen kyllä neljälle ihmiselle netissä kertonut kyllä henkilöllisyyden ja ovat käyttäytyneet sen tiedon kanssa fiksusti, sekä minä heidän. Olenkin saanut parhaimmat postikortit ulkomaanmatkoilta nettitutuilta, koska he ovat ihmisinä sellaisia, jotka eivät vain lesoile lämpöasteilla, vaan kertovat jotain todella hauskoja kommelluksia, havaintoja sieltä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Jos olen saanut selville netissä jonkun ihmisen nimen, minulle ei edes tule kiusausta etsiä numerotiedusteluista tarkempia tietoja, ellei hän itse sitä minulle kerro. En todellakaan tunne tarvetta sellaiseen, kun sillä tiedolla en mitään tee. Eli vaikka tietäisinkin jonkun ihmisen harrastuspaikan, ei tulisi pieneen mielenkään lähteä kyttäämään kyseistä paikkaa.

Muutoin sitten en suostu jakelemaan messenger- osoitettani kuin vain äärimmäisen harvoille henkilöille, sillä en tarvitse kasaa puolituttujen nimiä sinne, osoittaakseni itselleni olevani tärkeä tms. Enkä ole kokenut tarpeelliseksi kertoa edes omaa etunimeäni kuin vain hyvin harvalle, mutta sen verran olen sanonut, ettei se todellakaan ole Saila. Olen myös kieltänyt ystäviäni laittamasta kuviani nettiin (facebookiin), sillä haluan kontrolloida noita asioita, vaikka he jakelevat jopa noloimmat puolialastonkuvat kaikkien nähtäville. Joskus tekisi mieli kommentoida sellaisiin kuviin, että miettisivät nyt, mistä haluavat tulla muistetuksi. Joskus ihmettelen myös, kuinka avoimesti he kertoilevat hyvinkin noloja tapahtumia siellä. Tai lähinnä ihmiset yleensä, olen lähinnä siis lukenut kavereiden kommentteja heidän kavereidensa henkilökohtaisiin juttuihin, ja mietin itseni kohdalta, haluaisinko tuntemattomien oikeasti tietävän tuollaisia asioita minusta. En tosin enää oleile facebookissa, sillä en pidä siitä enää sitä vähääkään, mitä joskus siedin.

Teng on täysin oikeassa tuossa, kun sanoi, että paikkakunnan koko vaikuttaa varmasti, kertooko, missä asuvansa. Aikoinaan, kun asuin paljon pienemmällä paikkakunnalla, en kertonut sitä, vaikka joku sitä kysyikin. Nykyään olen ollut liian höveli sen tiedon suhteen tietyissä tilanteissa.

Vaikkakaan minun osoitetietojani ei löydy numerotiedustelusta, olen siltikin kohdannut ahdistavia hetkiä. Olin aikoinaan hyvinkin tiiviissä nettiyhteisössä, missä kaikki kertoilivat varsin henkilökohtaisiakin asioita chatissa. En kuitenkaan sielläkään kertonut nimeä, jaellut kuvaani, paikkakuntakin oli yleisesti sanottuna vain läänin tarkkuudella. Työasioista tuli toki puhuttua. Tapahtui niin, että eräs henkilö otti herneen nenukkiin ja hän lähti yhteisöstä pois/ olisi poistettu, jos ei niin olisi tehnyt. Hän alkoi tietenkin uhkailla tiettyjä ihmisiä hakkaamisilla jne. Kiusalliseksi tilanteen teki sen, että olin antanut hänelle aikoinaan Skype-osoitteen, josta hän selvitti sähköpostiosoitteeni, mikä tosin ei ollut muodossa etunimi.sukunimi, mutta kun hän laittoi postia sinne, se tietenkin selvisi, kun olin kirjautunut palveluun omalla nimelläni. Sattui niin, että olin töissä sellaisessa paikassa, ettei niitä ollut kuin kolme paikkakunnalla ja eikös tämä sankari tullut käymään työpaikallani. Kaikki meni kyllä hyvin, mutta olin niin raivoissani ja kielsin häntä toimimasta tuolla tavoin. Enää en ole siellä töissä, enkä pidä henkilöön mitään yhteyttä, enkä tosin asu edes ko paikkakunnalla, skypeäkään en käytä.

Kuitenkaan pelkästään nettivarovaisuus ei aina auta. Olin kerran eräässä tapahtumassa tuttujen ihmisten kanssa, ja sinne tuli eräs tuntematon mies vierailemaan. Oli luonnollista toki esittäytyä, mutta sen jälkeen hän otti numerotiedustelusta selville puhelinnumeroni (mikä tosin sieltä löytyy, vaikkei osoitetta olekaan) ja alkoi soitella ja laittaa häiritseviä tekstiviestejä.. se oli todella piinallista, kun hän mielellään soitti koko ajan, tai laittoi viestejä ihan solkenaan. Lopulta minun piti vetää klassinen kortti esiin ja sanoin, että hänen käytöksensä häiritsee poikaystävääni, jolloin hän lopetti puhelinhäiriköinnin.

Saatan minä tosiaan kertoa henkilökohtaisia asioita edelleen harvoille ihmisille, sekä höpistä omia asioita aika paljonkin edelleen. Se on jopa äärimmäisen yllättävää, kuinka varomaton ilmaisu ruokapaikasta saa jollakin toisella rattaat pyörimään ja tietää välittömästi melkein äidin tyttönimen siitä. Vaikka siis olen tietyllä tavalla hyvinkin varovainen, en usko, että myöhemminkään tulen pitämään täyttä nollalinjaa tuossa, koska keskustelut tuulen vaikutuksesta aseisiin ja Yatsyn tuurielementeistä on pidemmän päälle hyvinkin tylsää. Toivon vain, että ihmiset oikeasti miettivät, miten itse haluaisivat tulla kohdelluksi, ja toimisivat muita kohtaan samalla tavalla.
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Someone44914
TyQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 469


Axu :3


Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #6 : 24.06.12 - klo:15:06 »

Omaa ikääni en sen enempää salaile, koska sen tietäminen ylensä myös helpoittaa kommunikointia. Asuinpaikkaani pidän vielä omana tietonani sillä täällä missä asun taida olla 2000 asukastakan Hymyilee leveästi. Meseni voin jakaa melkein jopa kaikille, käynhän siellä vain silloin kun haluan jutella jonkun uuden mukavan ihmisen kanssa jonka aapelin tai jonkun muun nettipaikan kautta olen hänen mesensä saanut,  ja melkeimpä kaikki kaverini ovat myös facessa kavereitani. Etunimen kertominen menee vielä jos nimi on yleinen, mutta  jos nimi on erittäin harvinainen senhän helposti löytää.
tallennettu

ES Cool
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #7 : 24.06.12 - klo:19:37 »

Facebookkia en onneksi käytä, enkä sen kummemmin muitakaan vastaavia turhakkeita.
Mesessä pyörin, ja sen annan ihmisille jotka sitä vilpittömästi kysyvät, eli harvoille.

Iän, asuinpaikan, työpaikan ja etunimenkin voin hyvin kertoa. Kuitenkin melko moni asia vaatii silti jonkinlaista luottamusta ja tuntemusta.


tallennettu
raija123
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #8 : 24.06.12 - klo:21:13 »

Nii. Itehän asun sellasel about 2k al. paikkakunnal kans (asukasluvultaan). Etunimeänikään en kerro yleisesti, vaikka se onkin aika yleinen etunimi. Kerron vain ihmisille, joihin todella luotan. Järkyttynyt Ikä ei niin haittaa, skypeäkin saa kysyä Hymyilee Meseäni en kans anna, koska se on muodostettu etunimi.sukunimi rakenteella :l
tallennettu
Megabomber00
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #9 : 24.06.12 - klo:21:35 »

Facbookkia ei ole, mese löytyy. Mesessä en käy kun ehkä kerran kuukaudessa.
Oman nimeni tietää jotkut, ööö... en muista ketkä mutta vissiin vain 4 plus minä (ellei ole tieto levinnyt). Mua ei jotenkin haittaa se että jotkut nimen tietää. Meseen palaan sen verran, että olen saanut sinne yhden kaverin aapelin kautta. Monet tietää asuinkaupunkini, ei haittaa. Keravalla näitä juntteja riittä.
tallennettu
Snakettaja
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #10 : 25.06.12 - klo:15:20 »

Mun mielestä lempi kossun voi kertoo siitä ei voi viel jäljittää kuka oot. Hyvän näköset naiset voi pistää facee, numeroo niistä tulee vaa hyvä mieli ei mitää riskihaittoja. Mua voi tulla esim tapaa johonki jammu metsää nii ei oo pedofiilejä lähellä se on aika turvallista.

Niin jos täällä on hyvännäkösii naisia nii numeroo & facee tänne pidän myös semmosista jotka urheilee ja on hyvät muodot. Pitää olla vähäsen nätti koska kaikki tytöt sanoo aina että oma ulkonäköne on 8-9. En siis halua mitää persläpee kattoo. Ei tarvi käydä salilla kunha jumppaat ja jaksat levittää!

Hyvään aiheeseen tarvitaan 1 hyvä viesti lisää. Olkaa hyvä
tallennettu
Tähtiyksikkö
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #11 : 25.06.12 - klo:15:29 »

Hyvään aiheeseen tarvitaan 1 hyvä viesti lisää. Olkaa hyvä
Tässäpä sulle hyvä viesti: Avaus ei ole tarkoitettu naistenetsintää varten Pyörittää silmiään

Pyytäkää kamuks! XDD

Tarkoitat varmaankin aapelia?
tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #12 : 25.06.12 - klo:15:46 »

Loppukevennys... Ihan vain Huun mieliksi.
tallennettu

Foliot hattuun
Snakettaja
Vieras
Vs: Henkilökohtaiset tiedot
« Vastaus #13 : 25.06.12 - klo:19:02 »

Tässäpä sulle hyvä viesti: Avaus ei ole tarkoitettu naistenetsintää varten Pyörittää silmiään


hulluksää oot.. Menin kerran Jumboo shoppailee mutta iskin yhen tytön jotenka miksi ei täältä. kyllä härkä tietää usko sitä
tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024