Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.05.24 - klo:19:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] 3 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"  (Luettu 13319 kertaa)
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #15 : 03.04.13 - klo:07:49 »

Paljoa se homoja/lesboja hyödyttää jos on nimet jossain paperissa. Eihän se hyödytä heteroitakaan. Koko avioliitto on ihan turha. Jos ihmiset oikeesti tykkää toisistaan, ei sitä pidä todistella millään monta tuhatta euroa maksavilla juhlilla. Toki vaihtoehtona on maistraattikin, mutta taas tuloksena ei ole kuin nimi paperiin.

Ärsytti tuo minimaalisen vuoropuhelua lukea, koska asian puolesta puhuva puhuu kirjakieltä kuin mikäkin professori, kun taas vastustaja puhuu liiotellusti, kuin teini. Kaikki eivät todellakaan puhu noin, joten otit aika kärhistetyn esimerkin.

En hyväksy homoja. Mulla on omat perusteluni sille, eikä niillä pidä päteä täällä.
tallennettu

Foliot hattuun
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #16 : 03.04.13 - klo:07:57 »


Ärsytti tuo minimaalisen vuoropuhelua lukea, koska asian puolesta puhuva puhuu kirjakieltä kuin mikäkin professori, kun taas vastustaja puhuu liiotellusti, kuin teini. Kaikki eivät todellakaan puhu noin, joten otit aika kärhistetyn esimerkin.

En hyväksy homoja. Mulla on omat perusteluni sille, eikä niillä pidä päteä täällä.



Yleensä ne vastustajat onkin uskonnollisia ja idioottimaisia puheessaan, laittaavat kirosanoja sinne tänne ja inhoksivia sanoja homoja kohtaan... Viestinhän piti ollakin kärjistetty, ja kuten siellä lukee närkästy jos haluat. Joo ei haittaa jos et hyväksy homoja, sehän on ihan oma asiasi.



Lodu:Nyt en ymmärrä... Ahdas näkökulma?? Eiköhän toi sunkin teksti kuulosta ihan samalta. Ja kuten sanot itsekin "aika paljon" pisteitä ropis, heittelet vaan random määriä.. Anna vähän tarkempaa tai lopeta yleistäminen. "Muodikasta äänestää vähemmistöön kuuluvaa" noniin oot ihan hakoteillä... Ja miks ne homot äänestää Haavistoo?? SE AJAA NIITTEN OIKEUKSIA, todella muodikasta haluta mikä kuuluu kaikille .. Hymyilee

Eihän heillä olekaan? Miten se liittyy lapsen kasvuun jos se mies ei voi pullauttaa sitä lasta perseestään.. Ihan samalla tavalla he voivat lasta hoitaa kun se nainen joka sen on synnyttänyt.. Vähän sama kanta ku sul tohon sun korjotustyyliin.. Aika turha jatkaa kun sullakaan ei perusteluja näy ja elät siellä pähkinän kuoressa o.o..
« Viimeksi muokattu: 03.04.13 - klo:08:52 kirjoittanut Minimaalinen » tallennettu
lodureu
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #17 : 03.04.13 - klo:21:40 »

Huooooh, mitenhän mä jaksan. Virnistää


Lodu:Nyt en ymmärrä... Ahdas näkökulma?? Eiköhän toi sunkin teksti kuulosta ihan samalta. Ja kuten sanot itsekin "aika paljon" pisteitä ropis, heittelet vaan random määriä.. Anna vähän tarkempaa tai lopeta yleistäminen. "Muodikasta äänestää vähemmistöön kuuluvaa" noniin oot ihan hakoteillä... Ja miks ne homot äänestää Haavistoo?? SE AJAA NIITTEN OIKEUKSIA, todella muodikasta haluta mikä kuuluu kaikille .. Hymyilee


Jos käsitteillä "tasa-arvo" ja "suvaitsevaisuus" haetaan loppupeleissä vähemmistöryhmien eriarvoista käsittelyä, eli jos asiaa aletaan tarkastelemaan vain heidän näkökannaltaan sulkien samalla kaikki muut näkökannat pois "rasistisina" ja "ahdasmielisinä" jne, kääntyy asia päälaelleen. Jos otetaan huomioon vain yhden ryhmän näkökulma, se on juurikin sitä ahdasmielisyyttä mutta vaan toisin päin käännettynä ja ovelasti suvaitsevaisuudeksi naamioitu.

Mulla ei ole asiasta mitään tilastoa. En sanonut että ihmiset joista puhuin, olisivat homoja itse. Ei tarvitse kun avata silmät, niin näkee miten sitä pursutetaan joka median muodon tuutista että kuinka hienoa on olla erilainen, ja miten kansa hurraa mukana. Ja ennenkuin käsität tämänkin väärin, siinä ei ole mitään väärää olla erilainen, ehei. Mutta siinä ei ole myöskään mitään niin hienoa, että pikku-Matille pitäisi antaa palkinto ja liputuksia siitä että se nyt on vähän erilainen kuin naapurin Saku.


Eihän heillä olekaan? Miten se liittyy lapsen kasvuun jos se mies ei voi pullauttaa sitä lasta perseestään.. Ihan samalla tavalla he voivat lasta hoitaa kun se nainen joka sen on synnyttänyt.. Vähän sama kanta ku sul tohon sun korjotustyyliin.. Aika turha jatkaa kun sullakaan ei perusteluja näy ja elät siellä pähkinän kuoressa o.o..


Jos edes quotettaisit sen kohdan mihin vastaat, niin ymmärtäisin mitä haet takaa. "Eihän heillä olekaan?" Mitä ei ole? Miehellä kohtua? YH-vanhemmalla & samaa sukupuolta olevilla adoptiovanhemmilla mitään eroa keskenään? Jos ensimmäinen, niin kyllä, ei ole miehillä kohtua. Eikä myöskään naisilla penistä. Hieno oivallus.

Jos tarkoitat toista vaihtoehtoa, niin aika mykistävää. Järkyttynyt 

Varmastikin ajatussäännöt muuttuvat vielä tulevien vuosikymmenien aikana paljon "suvaitsevaisempaan" malliin. Mutta itse olen niin "ahdasmielinen", etten näe sopivaksi leikkiä adoptiolasten henkisen kehityksen kustannuksella. Vanhemmilla on kuitenkin erittäin suuri rooli (yllätys) kyseisen asian kanssa. Kuten heti aiheen aloitusviestissä kirjoitin, on hyvinkin mahdollista että kahden isän tai kahden äidin kasvattama lapsi olisi täysin tasapainoinen, mutta jos ajattelet asiaa edes hetken pidempään, nostat pääsi pois suvaitsevaisuuslaatikosta ja hengität raitista ilmaa, saatat sinäkin ymmärtää että riskitekijöitä on.

Menen takaisin pähkinän_kuoreeni korjotustyyliäni hiomaan.
« Viimeksi muokattu: 03.04.13 - klo:22:59 kirjoittanut latesofi » tallennettu
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #18 : 04.04.13 - klo:07:53 »

Voi nyt herranjumala "riskitekijöitä on monia" no tottakai on..! Kaikilla adoptio vanhemmilla on riskitekijät homoja tai ei, homovanhemilla hieman suuremmat, ei se ole syy poistaa tätä oikeutta, sillä riskit on kaikilla. Tietysti homojen lapsia saatetaan kiusata enemmän, mutta asiaan voidaan puuttua. Alkoholistien lapsia saatetaan kiusata.. Lapsia kiusataan mitä tyhmimmistä syistä.
tallennettu
lodureu
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #19 : 04.04.13 - klo:08:35 »

tallennettu
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #20 : 04.04.13 - klo:08:47 »

Nää seksuaali provot saa aina niin hyvät "keskustelut" aikaan. Ja näinhän ne aina loppuukin kun tän niinsanotun keskustelun toinen osapuoli turvautuu kuviin sanojen siaan. Sehän on vaan iso muhkea fakta, että vastustajat keksii just noita syitä mitkä tukis niitä. Kun aletaan niistä puhumaan niin nehän osottautuukin ihan aiheesta poikkeaviks ja turhiks, tähän en jaksa enää ees osallistuu enään.
tallennettu
lodureu
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #21 : 04.04.13 - klo:09:01 »

"Turvauduin kuviin", koska mä olin yksinkertaisesti sanaton. Mä en tarkoittanut mitään koulukiusaamista noilla riskitekijöillä mistä minä puhuin. Sä itse tivaat ja tivaat perusteluita, ja vaikka niitä sinulle itse kuinka yrittää esittää niin ohitat ne, otat pitkästä ajatuksen kanssa kirjoitetusta viestistä yhden kohdan mihin vastaat, ja sekin vastaus on jotain käsittämätöntä.

Sitten ilmeisesti "voitat 'väittelyn' ja +1000 internetz pistettä" kun sillä "vastustajalla" (joka on sun mielestä ilmeisesti poikkeuksetta fanaattinen kristinuskoinen urpo) loppuu rautalanka kesken ja alkaa muutenkin väsymään ajatuksen tavuttamiseen siihen muotoon, että tohvelieläimillekin alkaa jo aukeamaan.

Latesofi, oisit voinu sittenkin jättää ihan kiltisti eilen sen mun viestin moderoimatta... ._.
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #22 : 04.04.13 - klo:10:23 »

Mä voin yh-äidin lapsena sanoa, että rakkaus tekee pöpin jos se on liiallista. Isääni en koskaa oppinu tuntemaan. Järki käteen nyt. Molemmat tarvitaan, että lapsesta saa täysin järkevän ihmisen. Puhumattakaan kiusaamisesta - sä viittaat kintaalla "kyl siihe voi puuttua". Voi, mut kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon... SE EI AUTA MITÄÄN! Kiusaaminen jatkuu vaan vaikka salassa. Jos moinen on mahdollista ehkästä etukäteen niin tehdään se.
tallennettu
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #23 : 04.04.13 - klo:10:51 »

Mä voin yh-äidin lapsena sanoa, että rakkaus tekee pöpin jos se on liiallista. Isääni en koskaa oppinu tuntemaan. Järki käteen nyt. Molemmat tarvitaan, että lapsesta saa täysin järkevän ihmisen. Puhumattakaan kiusaamisesta - sä viittaat kintaalla "kyl siihe voi puuttua". Voi, mut kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon... SE EI AUTA MITÄÄN! Kiusaaminen jatkuu vaan vaikka salassa. Jos moinen on mahdollista ehkästä etukäteen niin tehdään se.

Tässä taas tullaan siihen miks niitä kiusataan?? Koti oloissahan tai koulussa on opittu jos joku on eroavaa/poikkeavaa tai "väärin" ei se kiusaaja sitä ite oo tienny ennenku ollaan siitä sille kerrottu, ja sit se alkaa kiusaa.. Vanhempien ei pitäs puhuu lapsilleen paskaa että jotkut asiat on väärin ja erilaista.
tallennettu
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #24 : 04.04.13 - klo:11:56 »

Lainaus
Koti oloissahan tai koulussa on opittu jos joku on eroavaa/poikkeavaa tai "väärin" ei se kiusaaja sitä ite oo tienny ennenku ollaan siitä sille kerrottu, ja sit se alkaa kiusaa.. Vanhempien ei pitäs puhuu lapsilleen paskaa että jotkut asiat on väärin ja erilaista.
Kyl ne kiusaajat ihan ominkin silmin näkevät erilaiset ja poikkeavat ihmiset, ei niitä asioita tarvitse niille kertoa kiusaamisen aloittamiseksi. Se on asennevamma, epätasapainoinen tai liian loistokas elämä.
Lapsen tulee erottaa oikea ja väärä, vaikkakin näkemyksiä oikeasta ja väärästä ovat aina erilaisia.
tallennettu
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #25 : 04.04.13 - klo:12:05 »

Kyl ne kiusaajat ihan ominkin silmin näkevät erilaiset ja poikkeavat ihmiset, ei niitä asioita tarvitse niille kertoa kiusaamisen aloittamiseksi. Se on asennevamma, epätasapainoinen tai liian loistokas elämä.
Lapsen tulee erottaa oikea ja väärä, vaikkakin näkemyksiä oikeasta ja väärästä ovat aina erilaisia.

Eiköhän ne vanhemmat kuitenkin aika paljon opeta sille lapselle mikä on oikein ja väärin..
tallennettu
myway
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 301



Profiili WWW
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #26 : 04.04.13 - klo:12:29 »

Eiköhän ne vanhemmat kuitenkin aika paljon opeta sille lapselle mikä on oikein ja väärin..

Joo, mutta miksi aiemmit sanoit, ettei vanhempien pitäisi puhua lapsilleen väärästä?

Näkee jo ihan tarpeeksi näitä vapaan kasvatuksen tuotoksia, ei kiitos enempää.
tallennettu
kellonaika
Kaljamahat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 936



Profiili
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #27 : 04.04.13 - klo:12:32 »

Ei missään nimessä adoptio-oikeutta homopareille, niinkuin Nala sanoi, siitä lapsesta tulis pöpi Virnistää. Lapsi tarvitsee sekä äiti- ja isähahmon, eikä samaa sukupuolta olevia vanhempia.. haloo. Mietippä nyt edes vähäsen, Minimaalinen Iskee silmää.

Kohta varmaa insesti-avioliitotkin hyväksytään, kun on kyse kahden aikuisen välisestä suhteesta ja ennenkaikkea TASA-ARVOSTA?

« Viimeksi muokattu: 04.04.13 - klo:12:47 kirjoittanut kellonaika » tallennettu

The King of Kaljamahat
Velo
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #28 : 04.04.13 - klo:12:39 »

Kohta varmaa insesti-avioliitotkin hyväksytään, kun on kyse kahden aikuisen välisestä suhteesta ja ennenkaikkea TASA-ARVOSTA?

Noh hollannissahan hyväksyttiin jo sen pedarien liiton toiminnan jatkuvuus, että en pitäs tätäkään ihmeenä... Serkun kanssaha voi jo mennä naimisiin...

Sanon samaa mitä taisin jo toisaallakin sanoa:

Yhteiskunta on pyllystä. Mä muutan Siperiaan ja rupeen eskimoks.
tallennettu
Minimaalinen
Vieras
Vs: Avioliittolain "tasa-arvoistaminen"
« Vastaus #29 : 04.04.13 - klo:13:12 »

Joo, mutta miksi aiemmit sanoit, ettei vanhempien pitäisi puhua lapsilleen väärästä?

Näkee jo ihan tarpeeksi näitä vapaan kasvatuksen tuotoksia, ei kiitos enempää.

Joo mä kyl taisin sanoo mikä on "väärää" ja homoushan ja eri ihon värit ei oo väärää, meinasin sitä. Ei sitä mikä on väärin, vaikka varastaminen. Vanhempien pitäs vähän miettii, että ei heti sille 5-vuotiaalle lapseta huudeta "homot on syntisiä!"


"Eikö minimalistisen viestit, ennen kuin minä olin ottanut niihin kantaa, olleet provokatiivisia?"


Eiköhän tää koko topicci ole provosoiva kaikkia kohtaan... Joten haloo!

Kohta varmaa insesti-avioliitotkin hyväksytään, kun on kyse kahden aikuisen välisestä suhteesta ja ennenkaikkea TASA-ARVOSTA?

Toi on niin  naurettavaa, taas huomataan että et oo asiasta perillä yhtään :DD Ei tyhmäkään vertaa insestiä ja pedofiliaa sukupuolineutraaliin avioliittoon. Joten mietippä sä vähän
« Viimeksi muokattu: 04.04.13 - klo:13:23 kirjoittanut Minimaalinen » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024