Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.05.24 - klo:19:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Arkisto
| |-+  Liiga-arkisto
| | |-+  Tagin käyttö liigapeleissä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 2 [3] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tagin käyttö liigapeleissä  (Luettu 10273 kertaa)
duff-beer
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Viestejä: 1 208

sdfjshdf


Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #30 : 14.04.13 - klo:13:41 »

Pakko nyt tähän sanoo et pallo oli ensimmäinen valvoja joka puuttuu asiaan millään tavalla


Olet väärässä. Olen tällä ja viime kaudella useasti puuttunut asiaan, ja Nala vielä tätäkin aikasemmin.
tallennettu

joo
latesofi
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 211



Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #31 : 14.04.13 - klo:13:43 »

Samoin olen itse huomautellut tageista, viime aikoina siihen ei omissa otteluissani tosin ole juurikaan ollut tarvetta pelaajien oma-aloitteisuuden vuoksi.

"Ottelua valvoo latesofi ja olen sen verran natsi valvoja, että laittakaahan tagit kuntoon ettei tarvii banneja jaella" tjsp.
tallennettu

Kooste kaikista turnauksistani

Tykisti, MunQ -klaanin jäsen,  liiga-admin, sekä Vuoden rantaleijona 2012!

Nopeimmin saat yhteyttä foorumin y-viestillä.
Velo
Vieras
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #32 : 14.04.13 - klo:13:53 »

Njuu, iteki pelin alussa ilmoitin asiasta.
"Puuma olis kiitollinen jos eksyis oikeet tagit päälle." tms.

Ja aina jos kesken pelin piti tagist huomauttaa, niin myös kiitin pelaajaa/pelaajia siitä kun laittoivat tagin päälle. Mun mielestä se kiittäminen edisti sitä, että jatkossakin eksyy se oikee tagi päälle.
tallennettu
tyttöstadista
Kaljamahat

Poissa Poissa

Viestejä: 36


vapaa ja virilli


Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #33 : 14.04.13 - klo:13:56 »

Hommatkaa valvojat, jotka eivät kysele vielä huoneen asetuksia silloin kun peli on merkattu alkavaksi. Ainakaan minun silmissäni tuo ei kunnioitusta kohota.

Ensin varoitellaan lukuisia kertoja ja kun rohkeus riittää poistamaan pelistä, heti perään tullaan aulaan yksityisviestein ruikuttamaan, että tule nyt takaisin peliin, naurettavaa toimintaa.
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:14:02 kirjoittanut tyttöstadista » tallennettu
abisnail
Kaljamahat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 180



Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #34 : 14.04.13 - klo:14:03 »


Olet väärässä. Olen tällä ja viime kaudella useasti puuttunut asiaan, ja Nala vielä tätäkin aikasemmin.
No meidän peleissä ei ainakaan ole puututtu. Ja pointtinahan oli se, että onko kukaan koskaan ennen saanu lokaa niskaansa siitä, että on jättänyt puuttumatta?
« Viimeksi muokattu: 14.04.13 - klo:14:06 kirjoittanut abisnail » tallennettu

lodureu
Vieras
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #35 : 14.04.13 - klo:14:08 »

No meidän peleissä ei ainakaan ole puututtu. Ja pointtinahan oli se, että onko kukaan koskaan ennen saanu lokaa niskaansa siitä, että on jättänyt puuttumatta?
Se on naamasta kiinni kenen taginkäytöstä nysvätään...
tallennettu
Legend JJL
Vieras
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #36 : 14.04.13 - klo:14:25 »

No meidän peleissä ei ainakaan ole puututtu. Ja pointtinahan oli se, että onko kukaan koskaan ennen saanu lokaa niskaansa siitä, että on jättänyt puuttumatta?
En muista, mutta eipä tagin laittaminen ennen tätä päivää ole ongelma ollutkaan - tuskin oli tälläkään kertaa. Tosin muista lepsuiluista on huomautuksia jaeltu.
tallennettu
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #37 : 20.04.13 - klo:17:09 »

Anteeksi, että kirjoitan jo alaspainuvaan avaukseen. Minun oli vain vaikea lukea parisen viikkoa foorumiviestejä, kun sain jonkinlaisen yliannostuksen vaikeista aiheista, pitkistä hyvistä viesteistä ja pitkistä omista viesteistäni, eikä aikaakaan tuhottomasti ollut. Kuitenkin aiheeseen, sillä näitä lukiessa koin, että haluan jotain itsekkin ilmaista.

Noin yleisesti ihmettelen seuraavaa: Miksi ihmiset valitsevat sellaisen klaanin, joiden tageja he eivät halua käyttää? Haluavatko sellaiset ihmiset olla edes kyseisessä klaanissa, mikäli sen tagin käyttö on niin vastenmielistä? Pitäisihän sitä edes sen verran olla klaaniylpeyttä, että haluaa kantaa sitä tagia. Ainakin itselläni on ollut, vaikka alkujaan se tiesi huonoiten menestyvän klaanin tagin käyttöä, mutta se ei haitannut, kun tykkäsin klaanistani vain niin kauhean paljon. Mutta onhan se niinkin, että liigassa on aika paljon sellaisia pelaajia, joilla ei ole muuta yhteyttä klaaniinsa kuin yhteinen menestymisen halu.


Tagia ei sais mun mielestä poistaa munkkiliigan käytöstä, mutta siihenhän vois tehä niin että jos on väärä tagi tai ei käytä tagia niin 3 min jäähy, mutta eka valvoja varoittaa ja sitten bannaa jos ei usko. Ja se pitäis olla oikee sääntö

Siitä kuitenkin samaa mieltä, että yhteinen linja on saatava, oli se sitten minkä tahansa. Ja kuten aiemmin totesin, olen itse vahvasti taginkäyttöpakon kannalla. Luonnollisesti valvoja voi käyttää pelisilmää tilanteessa missä pelaaja tulee kesken erän paikalle, siten että pelaaja laittaa tagin viimeistään tauolla, mikäli pelissä on hektinen tilanne ja tagia ei muista/ehdi kesken erän laittamaan. Ja tosiaan älkää nyt ainakaa missään nimessä tehkö siitä tällaista pyöräilykypäräpakon kaltaista sääntöä...

Itse olen ehkä enemmän pyöräilykypäräpakon kaltaisen säännön ystävä, vaikkakin on mielestä äärimmäisen harmillista, että tagia ei käytetä. Ainakaan itse en ole vielä keksinyt, miten tiettyjä liigalaisia saisi pitämään klaaninsa tagit, lempeiden käytäntöjen kautta, koska lisäämällä rangaistuksia, ei koskaan vähennetä väärää käytöstä. (Ihan vaikka esimerkkinä kuolemanrangaistukset, ne eivät ole vähentäneet rikoksia, vaan päinvastoin, ko maissa on raaempia rikoksia jne.) Esimerkiksi tuo Nalan jälkeenpäin sanottu kiitos, toimisi vasta sen jälkeen, kun joku olisi ensin toiminut toivotulla tavalla, jolloin siitä syntyy ennemminkin ketjureaktio. Tosin se on myös hyvä esimerkki, kuinka positiivisella käytöksellä aikaansaadaan positiivinen tulos, sen sijaan että negatiivisen kautta yritetään aikaan saada muutos.

Kaikki pelivalvojat eivät halua olla ankaria tagin käytön takia, eikä nykyisellään pelivalvojia ole tarpeeksi, joten pehmeämmän linjan toimijoita ei voi karkoittaa liigan pelivalvojista, kun kovemman linjan kannattjia ei ole niin paljon, että heillä olisi aikaa valvoa pelejä. Siksi että annetaan jollekkin moottorisaha, jolla toimia valvonnassa, aiheuttaa epäreilun tilanteen, kun pelivalvojat valikoituvat valvomaan eri pelejä, jolloin toisaalla voi käyttäytyä kuin riehuva kaalipellon mukula ikään ja toisessa pelissä istutaan kädet ristissä kuin pyhäkoulussa. Se ei ole reilua. Jos siis jollakulla ei ole parempaa ratkaisua tilanteeseen, niin mielestäni käytäntöä pitäisi lievennetää huomautukseen (en ole ehkä edes potkujen kannattaja, mutta se olisi ehdottoman maksimi, minkä saisi tehdä, ja senkin vain yhden kerran koko pelissä, ei edes joka erässä siis, kuitenkin bannaaminen tuo hyvin epäreilun tilanteen).

Tagin käyttö on tarpeen monista syistä, mitä täälläkin joku esitti... (onkohan mulla jossain välilehdellä tuo viesti..)

Mielestäni tagin käyttö pitäisi olla pakollista. Laten mainitsemat tagien hyvät puolet tekevät mielestäni liigaottelut mahdollisiksi. Nimimerkkien vaihtelu on nykyään niin vilkasta, että on kohtuutonta odottaa valvoja muistavan kaikkia. Ilman tagia pelaaminen tai random-tagit aiheuttaisivat vain kaaoksen peleihin, kun kaikki aloittelijat ovat millä puolilla sattuu, eikä tiimin johtaja pidä väliä asiasta.

Myös vasta aloitteleva valvoja on kovan paikan edessä. Pelaajia on paljon, ei vaan voi tietää, kuka missäkin klaanissa on, on muutenkin sählinkiä varmasti ihan kokeneillekkin valvojille, että ihan yleisen viihtyvyden ja selkeyden takia tagit olisi hyvä laittaa päälle. Kyllähän joukkueurheilijatkin pitävät seuransa paitoja päällä, jotta peliä voisi pelata ja seurata paremmin, vaikka varmasti jokainen tietää, millä puolella kukin kuuluisi pelata.

Tästä taginkäytöstä oli jokunen kuukausi sitten juttua, oliko pelivalvoja- vai liiga"valtuusto"alueella. Peräänkuulutin silloin, että yhteinen linja pitäisi saada, ettei annettaisi näin pienen asian aiheuttaa turhaa häiriötä pelin kulkuun. Tagilla kun nyt ei pelillisesti ole yhtään mitään merkitystä, ja - omasta mielestäni - niin mitätön asia ettei säännöissä kuuluisi edes pykälää aiheesta olla. Entisenä pelivalvojana olisin siitä huolimatta toki hyväksynyt minkä hyvänsä yhteisen linjan joka siitä olisi päätetty.

Kuten aiemmin tässä kirjoitinkin, jossa on vastausta tähänkin, niin lisään vielä, että jos kellään ei ole mitään tagia, tai 2-3 pelaajalla koko pelissä, on ihan oma tagi, tuleeko siitä edes olo, että nyt pelataan liigapeliä? Eikö liigapelit pitäisi kutienkin olla hieman erilainen kuin yleisen huoneen ihan sekapelit. Mielestäni se ei ole vain selkeyden vuoksi, vaan pelin kilpailutilanteenkin vuoksi soveliasta, että käytetään tagia, jolloin on vastassa me ja noi toiset, eikä vaan minä ja kasa muita tyyppejä vastassa muita randomilla valittuja pelaajia. Ainakin itselleni tulee enemmänkin tuollainen fiilis, jos katsoo peliä, missä tageja ei näy. Se tuo myös ihan erilaisen hengen peliin. En siis missään nimessä kannata koko tagikäytön poistavaa päätöstä. Itselleni ainakin oma tagini edustaa sitä tiimiä, missä todellakin nautin olla.


Noh, jos eri valvoja olisi valvonut, niin asia olisi hoidettu heti. Pallon tapauksessa hänen olisi pitänyt pyytää kauniisti polvillaan anoen. Hymyilee

Huhhuh  Järkyttynyt

Kuten aiemmin sanoin, pelivalvojia on liian vähän. Minuakin on siihen hommaan pyydetty ja olen harkinnut asiaa, mutta.  Pyörittää silmiään

Omalla kohdallani homma typistyi ennen kuin alkoikaan siihen, kun eräässä turnauksessa lupauduin valvojaksi, ja ihan kauan mukana olleelta pelaajalta tuli ihan tarpeetonta viestiä, joka sekoitti koko homman, kun yritin kovasti saada hommia pyörimään. Jo sekin vei mielihaluni tuohon toimintaan, ja kun lukee tällaista, taidan pyörtää hieman taas leivenneitä mielipiteitäni asian suhteen.

Vaikka kaikin puolin pitäisi olla puolueeton (sen takia jokaiselle klaanille ei löydy helposti valvojia, koska se saattaa aiheuttaa tarpeetonta häiriötä), siihen puolueettomuuteen pääseminen vaikeutuu, jos toisen osapuolen asenne on jotain... näinkin itseriittoista.

Latesofi sanoikin asian kuten itse asiaa ajattelen (alleviivasin kohdan, mikä on mielestäni tärkeintä muistaa):

Peräänkuuluttaisin nyt hieman kunnioitusta ja arvostusta pelivalvojia kohtaan, sillä ilman heidän aktiivisuuttaan ja arvokasta panostaan liiga ei nykymuodossaan voisi toimia. Toki myös pelivalvojilta edellytetään vastavuoroisesti pelisilmää siihen, etteivät ota pelin ratkaisijan roolia valvoessaan, että sääntöjä noudatetaan kirjaimellisesti.
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
F P
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 378



Profiili
Vs: Tagin käyttö liigapeleissä
« Vastaus #38 : 21.04.13 - klo:00:51 »

..

Lukekaa ihmiset, on täyttä asiaa koko teksti. Hyvä Saial!
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024