Viljaa ei löydykään markkinoilta myynnistä niin paljoa kuin muuta, itse ainakin pistän viljan aina markettiin suhteessa 1:1,5 kun tuota nyt tuntuu tursuavan melko paljon
En kyllä itse vaivaudu ensiksi ostamaan halvalla ja myymään kalliimmalla.
Tuota 1:1,5 suhdetta käytän itsekkin pääsääntöisesti, vaikka yöksi yleensä laitan kovemman suhteen pitemmällä matkustus ajalla, ja aina välillä joku on yön aikana tarttunut kiskurihintoihini
Ja jos viljaa meinaa ostaa 1:1 suhteella marketista, pitää olla todella nopea liikkeissään.
Lisäksi rauta on aika aika huonossa huudossa tällä hetkellä. Tosin itse varastoin sitä viljan lisäksi. Koska kun aloitin pajojen kehitttämisen pretoniaani joukkoja varten, törmäsin tuotannossani raudan puutteeseen, vaikka raudan tuotantoni oli samalla tasolla muun tuotannon kanssa. Joten olettaisin muiden kylien ympäriltäni päätyvän samaan ongelmaan aikanaan. Joten veikkaukseni raudan kysynnän kasvusta jonkun ajan päästä, voisi pitää paikkaansa hyvinkin. Tosin aika näyttää pitääkö odotukseni paikkaansa. Mutta koska itselläni ainakin rautaa menee koko ajan todella paljon, en näe mitään syytä olla pitämättä rauta varastojani "ylimitoitettuina", ja jos hinta tuurilla sattuu nousemaan, aijon repiä siitä kaiken mahdollisen ylinmääräisen hyödyn minkä saan irti
Kaiken tämän lisäksi kauppa toiminta tuo minulle ainakin mukavan lisän peliin.
Ja tähän rauta hommaanhan joku varmaan tulee huutelemaan, että olen aloittanut joukkojen ja pajojen kehittämisen liian aikaisin raudan tuotantooni nähden. Mutta jos katson ympärilleni kartassa, niin huomaan muutaman kylän asukasluvultaan väliltä 120 - 150, ja loput olevat suunnilleen 50 molemmin puolin. Eli jos pikkukylät meinaavat pysyä pystyssä kun isommat kylät rupeavat saavuttamaan 200 asukkaan luvun ja aloittavat täysi päiväiset hyökkäykset myös toisiaan vastaan. Niin ainakin itse varaudun tähän resurssien kasvun kustannuksella.