? ihan normaalisti se lagittaa mulla ainakin
Tämä on kyllä käsittämätön juttu miten sulla voi olla tuo lagi kestona aina vain.
No siis, Legend JJL muistaakseni laittoi sulle pitkän kaavan mitä voisit kokeilla ja se taisi hieman auttaakin?
Ongelman ydin taitaa olla kyllä muualla ja luulen että tiedän joitakin seikkoja siitä varmaksi.
En tiedä mikä on nettiyhteytesi nopeus mutta luulen että sekään ei ole avain ongelmaan.
Taitaa koostua muutaman seikan summasta koko juttu.
- Koneesi ei taida varsinaisesti olla mikään tehomylly.
- Olen melko varma että hyvin suuri osa kovon kapasiteetista on tullut käytettyä kaiken maailman "jännittäviin" peleihin ym softaan. Ikävä kyllä hieman vanhempi kone alkaa yskimään pahemman kerran kun levytila tulee täyteen. Miksi näin, en osaa perustella, en ole nörde, puhun vain kokemuksesta.
- Jos on vielä niin että yhteytesi olisi 2M luokkaa, ei nettisurffauksesi muutenkaan olisi enää järin avartava kokemus. Lentokan peluusta puhumattakaan
- Lähde nyt vaikka siitä liikkeelle että mietit mitä siellä koneella käytät ja mitä et. Poista kovalla kädellä turhat ohjelmat - tavoitteena, ei parisen sataa Megaa levytilaa vaan mieluummin kymmeniä Gigoja. Mieti mistä sulle on iloa tai hyötyä ja mistä ei todellakaan.
- Tämän jälkeen Wintoosan ihan oma levyntilan uudelleenjärjestys ja siihen päälle levyneheytys auttaa paljoltikin. Ei ne mitään poppakonsteja ole mutta uudelleen järjestämisellä saa turhia väliaikaistiedostoja ja kansioita pois joilla ei yhtään mitään tee kuitenkaan. Vähänkin pienemmässä myllyssä nämä ovat aika tärkeitä seikkoja.
- Sanomattakin on selvää että aina Aapuun tullessa kannattaa selaimesta poistaa kaikki evästeet pois, itse lentokkaan mennessä voi poistaa tehtävienhallinnasta ainakin "plugin-container.exen".
Eli hommaas tilaa kovalevyllesi ja reilusti, tee se uudelleen järjestely, eheytä se levy, pidä häröevästeet poissa ja koitas sitten. Aikaa voi tähän tuhriintua ja jos luistat vähääkään tuosta tilan järjestämisestä, ei homma wörki.
P.S olen huomannut ja kuullut että mm WOWin ja CSS:n pelailu tehottomammalla koneella ainakin saattaa aiheuttaa lentokassa fps lagia joten sanottakoon nyt sekin vielä. Toivottavasti saat koneesi pelittämään.