Luulisi USA:n ottavan heitä runsaasti vastaan nyt ainakin. Toki suurin virhe tehtiin jo silloin aikoinaan, kun heidän annettiin massamuuttaa tuolle alueelle.
Humoristisessa mielessä USA voisi jopa tyhjentää heitä varten jonkin osavaltionkin jopa, asuuhan jenkkilässä juutalaisia jo ennestäänkin liki sama määrä mikä asuttaa Israelia nykyään. Vakavasti ottaen kyse on muustakin kuin pelkistä ihmisistä. Taakse jäisi myös omanlainen, monen kansan asuttama ja luoma arkkitehtuuri joka on aika ainutlaatuinen olosuhteet huomioiden. Jännää, jopa 17% tästä kansasta on arabeja (montakohan juutalaista asustelee arabimaissa?)
Näitä virheitä kaiketi tehtiin jo vuosina 66-70 sekä 132-135 jolloin Juutalaissotien päätteeksi Roomalaiset "antoivat" Israelin ulkopuolella asuneiden juutalaisten "muuttaa" alueelle. Tästä alkoi Diaspora, eli aika kauan aikaa sitten...
Jokseenkin samaa mieltä. Pointtini on vaan se, että vaikka heikäläisten uskonto onkin pitkälti sopimaton länsimaiseen kulttuuriin, niin en silti ala puolustaa Israelia sen takia, vaan olen kaikesta huolimatta sitä mieltä, että juutalaisvaltio sillä alueella on veren kaivamista nenästä.
Islam on täysin epäkompakti muuan maailman kanssa
No itse puolustan Israelia, ainakin jonkin verran, koska olen tottunut olemaan pienemmän puolella (ottamatta kuitenkaan selvää onko se juuri se pienempi jota kiusataan) ja toisekseen:
Eiväthän Israelin kansan jälkeläiset voi mitenkään ottaa vastuuta historian tapahtumista, hyvänen aika! Ei heiltä ole kukaan kysynyt että tännekö he haluaisivat syntyä. Totesin itsekin että he asuvat pahimmassa paikassa mitä kuvitella saattaa. He ovat siellä koska ovat syntyneet sinne, se on nyt heidän kotinsa koska muutakaan ei ole ja he taistelevat oikeudestaan olla olemassa tässä maailmassa - Panssarivaunuin, raketein ja ohjuskilpien kera. Kansa joka on yritetty hävittää sukupuuttoon koko maailmasta. Ja harva se päivä yritetään ampua raketteja takapihalle. Tästäkään huolimatta HE eivät juokse tänne karkuun sossuluukulle eikä edes vaatimaan synagoogaa Turun kaupunkiin.
Aika monen vastaajan kohdalla tulee mieleen kysymys, että tunnetteko ainuttakaan muslimia? Siis muutoinkin kuin vain nähnyt kadulla kävelevän?
En sano että tunnen sanan sen varsinaisessa merkityksessä. Useita olen tavannut ja kyllä, ovat todella fiksunoloista ja hyväkäytöksistä sakkia moninpuolin. Psykologisesti ajatellen erittäin kiintoisaa. Nimittäin näin sutki käytös ei tule itsestään. Ehei, se on kyllä piiskattu sinne kovalla kurilla. Olen vakavasti sitä mieltä että rodusta riippumatta nämä kaikkein parhaiten käyttäytyvät ihmiset tässä maailmassa on niitä joilla loppupeleissä sitten kilahtaa koviten ja jälki on surullista
Erään Jordanialaishemmon kanssa olin tekemisissä jonkin aikaa, hän oli kesätuuraajani Itellalla. Tai.. oli tarkoitus olla. Symppis kaveri, entinen leipuri, riippakiveni 2 viikkoa, en ymmärrä miten olisin selittänyt hänelle sanan "kiire", kun piti olla klo 06:00 valmista. Hän vain esitteli minulle autossaan olleita poliisin vilkkuja mieluummin
Anteeksi vain mutta kävelynsä muistutti enemmänkin murtovarkaan sipsuttelua. Njah hän jaksoi tosimiehen töissä 2 yötä yksinään. Minulla alkoi loma ja ajoin kolmena yönä peräkkäin katsomaan onko kaveri lähtenyt kierrokselleen. Kolmantena yönä ei ollut enää, siitä alkoi minun loma ja otin ensimmäisen lomaolueni.
Aiheen sivusta, aiemmin keskusteltua saamelaisista: hehän ovat kaiketi Suomen alkuperäisväestö, eikä suomalaiset ole heillekkään kovinkaan kilttejä aina olleet, eivätkä edes suostu pyytämään tekemiään vääryyksiä anteeksi.
Eihän tämä aivan mennyt Lähi-itään asti kylläkään, muuten ihan hyvä vertaus. Niitä löytyy kyllä kun etsii, joka asiassa.
Kello, tuo on aivan molemminpuolista. Ite tiedän useamman suomalaisen, jotka ovat kääntyneet muslimeiksi, ja heidätkin ovat läheiset hylänneet. Kannattaa ajatella asiaa molemmilta kannoilta.
Ajattelen tätä asiaa erään työkaverini kannalta. Mua reilusti vanhempi, noin 50v mies joka on vieläpä lestadiolainen. Tai, oli ainakin. Tämä äijä avautui heikkona hetkenään mulle, pyysi etsimään tytärtään löytyisikö häneltä facebook accoa. No, lapsia sillä riitti ainakin. Vanhin tytär on naimisissa muslimin kanssa (tämähän siis edellyttää että tytär on kääntynyt Islamin uskoon). Vävy antoi Apelleen hienon lahjankin, 30k lainaa -> Appiukko takaa ja nyt maksaa. Tytär sanoi että miehellään on tylsää joten hän halusi mönkijän ja muuta mukavaa ajanvietettä
Äijä kertoi mulle että heidän uskonnossaan avioliitto on pyhää. Silti vaimo halusi avioeron. Eräänä yönä kaverin lähtiessä töihin ajoi pihatielle auto, vävypoika tuli kylään. Vävy sanoi että tulehan Isä (huom) tänne ikkunaan. Työkaverini mukaan tiellä odotti autossa kaverit pesäpallomailoineen. Vävy totesi että jos Isä hautoo avioeroaikeita, nämä pojat tulevat kertomaan mielipiteensä asiasta. Se ei siis ollut työtoverini joka sitä asiaa hautoi. Vävy on itsekin 80-luvulla syntynyt joten nuori mies, siitä huolimatta avioliitto kaverini tyttären kanssa jo 5.! Viides! Vävy teki selväksi että jos tämä liitto epäonnistuu, hän tappaa tämän tyttären siihen paikkaan.
Noh, työtoverilleni tuli ero, anopilla raksuttaa täysin vävyn kanssa samaan tahtiin. Appiukko maksaa nyt vävypojan lainaa, ypösen yksin. Tyttärestä ei ole mitään tietoa. Viime tiedon mukaan hän ei saa pitää mitään yhteyttä kavereihinsa ilman miehensä lupaa, miehiä kaverilistalla EI saa olla. Hän on ainoa lapsista jolla ei ole faceaccoa, se on kielletty. Mitään kontaktia tyttäreen ei kuulemma saa, ei tavata, ei soittoa, ei mitään. Musta tuntuu että se on tytär tässä joka on hylännyt isänsä, ystävänsä, eikä niinkään vapaaehtoisesti.
Omaa henkeä on uhattu, tyttären henkeä on uhattu, vävy kruisii mönkijällään ja paistaa kebabia.
Alkoholin käyttökin on ollut kiellettyä lestadioilaisille mutta kuulemma on työkaverilleni alkanut nyttemmin bisse maistumaan
Mikäpäs siinä, suosittelen Sandelsia ja Fostersia, tai Karhua. Cheers.