Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
28.04.24 - klo:17:10

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Munkkiliiga
| |-+  Liigan kulmanurkkaus
| | |-+  Teng's magazine
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
äänestys
Kysymys: Montako kiekkoa Suomi iskee verkon perukoille Ruotsia vastaan?
0 - 2 (25%)
1 - 1 (12.5%)
2 - 4 (50%)
3 - 1 (12.5%)
4 - 0 (0%)
5 - 0 (0%)
+5 - 0 (0%)
äänestäjiä yhteensä: 7

Sivuja: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 32 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Teng's magazine  (Luettu 157455 kertaa)
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #390 : 14.01.17 - klo:05:38 »

Kauden alkulöyly [TyQ]

1. Viime kaudella TyQ onnistui katkaisemaan kahden jumbosijoituksen putkensa, kaatamalla F.L2:n keskinnäisessä ottelussa. Oliko kyse mielestänne henkisesti tärkeä voitto?

latesofi: Kieltämättä pelissä oli tavallista suurempi lataus ja altavastaajan asemasta voitto tuntuu vielä tavallista makeammalta. Se osoitti myös, ettei TyQ joka kerta murru paineen alla vaan myös henkistä kanttia löytyy!

Nasse-setä01: Itselleni tämä voitto oli aika mukava ja kaikki pelasivat tämän ottelun hyvin

pehmo: ei

F.L2 voitossa on katkera jälkimaku, koska ottelun voittaminen nosti TyQin b-finaaliin, jossa pelaaminen ei ole minua koskaan kiinnostanut. Lisäksi F.L2:sta vastaan pelatessa tuntui kokoajan siltä, että vastustaja ei ole pistänyt kaikkea peliin, jonka myötä voittaminen tuntuu paljon vähäisemmältä saavutukselta.

Saial: En väittäis näin. Normityö ja homma jatkuu ihan samalla tavalla kuin aiemminkin. Ei tilanne miksikään oo muuttunut ennen sitä tai sen jälkeen.


2. TyQin kokoonpanosta uupuu tällä kertaa eräs vaasalainen tuntematon suuruus, joka on viime vuosien kausina tottunu näkemään osana joukkojanne. Miksi tässä kävi näin? Kuinka paljon ikävöitte tässä vaiheessa kettukaksikon toista osapuolta?
Korjaus: pehmo palasi muutama tunti kysymyksen esittämisen jälkeen TyQiin.

latesofi: Ei uuvu enää. Neuvottelujen tuloksena tämä vaasalainen suuruus on jälleen osana kokoonpanoa, joten vastustajat vaviskoot.

Nasse-setä01: ei uuvu enään.

pehmo: TyQ on pelannut nyt kuusi kautta putkeen samalla pelaajarungolla. Mikään muu klaani munkkiliigahistoriassa ei ole pelannut samoilla pelaajarungolla niin pitkää rupeamaa yhteen kyytiin. TyQ on aina ollut projektijoukkue. TyQin viimeisin projekti on ollut Nasse-sedän tuominen liigaan ja se on ollut hieno projekti! Nyt se projekti on kuitenkin saapunut maaliin, Nasse-setä on hyvä liigatasoinen pelaaja, jolle TyQillä ei ole enää annettavaa. Mikä on sen jälkeinen projekti? Hävitään otteluja maailman tappiin, tai siihen ettei kukaan enää jaksa pelata, asti?

Vaikka tässä pelissä on muitakin arvoja, kuin voittaminen, minua on aina kiehtonut urheilullinen haaste. Silloin kun pelaan, haluan pelata täysillä! Olen ollut pitkään eniten liigamitaleja, ilman mestaruutta saavuttanut pelaaja, kunnes Pallosalama tuli rinnalle. Minulla olisi vielä siis urheilullisia tavoitteita tässä liigassa. Viime kauden alussa siirto toisaalle oli lähellä, mutta jouduin kieltäytymään, koska se olisi hajoittanut TyQin. Myöhemmin olen joutunut kovasti katumaan päätöstäni. Pelillisesti pelasin koko lentokonepeliurani parhaan kauden. Olen onnistunut muuttamaan pelaamistani viime kausien aikana enemmän joukkueorientoituneeseen pelaamiseen. Teen kaikkeni joukkueen pärjäämisen eteen. Valitettavasti, sitä pärjäämistä on tullut hyvin vähän TyQissä. Joukkueen edun mukainen pelaamisen takia myös niissä henkilökohtaisissa tilastoissa tulee useimmiten karmaisevalla tavalla turpiin.

Kiinnostukseni lentokonepeliä kohtaan on heikentynyt viime kausien aikana, koska en ole löytänyt pelistä enää kunnon urheilullista haastetta. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta mieluummin kilpailisin liigasijoituksista ja peliajasta edustamassani joukkueessa (jos pääsen edes kentälle), kuin ottaisin satavarman peliajan ja satavarman turpiinoton pelistä toiseen. B-finaaleissa tuntui ensimmäistä kertaa pelaajaurani aikana, että minulla olisi parempaakin tekemistä ajalle, jonka vietän lentokonepelin puolella.

Edeltävästä kaudesta jäi niin paha maku suuhun, että ajattelin lopettaa lentokonepeliurani siihen. Minut on kuitenkin puhuttu pelaamaan vielä yksi kausi. En ole erityisen innostunut, mutta katsotaanpa nyt mitä tuleman pitää ja kauden jälkeen lisää.

Saial: Tää kysymys esitettiin ennen viime tapahtumia. Itse en tajunnut sitä ennen kuin Pehmo tuli paikalle, teki pelistä terävämmän oloista.


3. Poistuneen pehmon tilalle saatiin Apeliz, jonka lisäyksellä TyQ sai TM:n mielestä vihdoin kaipaamansa tähtipelaajan. Mitä Apeliz teki työhaastattelussa oikein päästäkseen osaksi teitä? Kuinka paljon luulette hänen mukaan tulemisensa vahvistaa joukkuetta?

latesofi: Apelizin kanssa käytiin lyhyitä neuvotteluja jo aiemmin, mutta tuolloin ei yhteisymmärrykseen päästy sopimuksen ehdoista. Nyt tämä sen sijaan onnistui ja koimme Apelizin olevan juuri sitä mitä TyQ tarvitsee. Ensimmäinen peli ei tokikaan antanut täyttä osviittaa siitä, millainen joukkue nyt olemme, johtuen mm. lagiongelmista ja taktiikkakokeiluista, mutta jatkossa tulette näkemään TyQin, joka taistelee erä- ja otteluvoitoista monia sellaisia klaaneja vastaan, jotka aiemmin olivat saavuttamattomissa. Olettaen toki, että Apeliz pääsee peleihin.

Nasse-setä01: Kyllä apeliz vahvistaa joukkuetta aika paljon, mutta joukkueena voitetaan pelit.

pehmo: Apeliz muisti hymyillä, tämä on aina valtti työhaastattelussa!

TyQin peluutuksen takia Apeliz ei välttämättä vahvista joukkuetta niinkään paljoa, kuin voisi olettaa. Henkisellä puolella tämä on kuitenkin suuri voimavara kauden läpi jaksamisessa.

Saial: No siis... keskusteltiin, että onko kukaan tulossa ja kukaan ei halunnut tulla, laitettiin ilmotus... jonkun päivän jälkeen sitten kysyin, missä mennään ja kuulin, että uusi jäsen on. En tarkemmin tiedustellut sopimusneuvotteluiden etenemisistä. Eka peli oli todella paljon hakemista, itse kukin kärsi lagiongelmista jne.. Tokan pelin... tai siis 1,5kiekan harjotusmatsin aikaan näytti jotenkin homma hieman selkeytyvän.


4. Kokoonpanomuutosten myötä TM koki neljällä alballa pelaamisen olevan TyQille huomattavan paljon parempi ratkaisu kuin edellisillä kausilla, mutta ensimmäinen peli antoi kenties viitteitä muusta. Mihin keskusvaltapelinne todellisuudessa kannattaa rakentaa

latesofi: Tämä jää nähtäväksi, mutta Jetal-pelin perusteella lienee selvää, ettei neljä albaa ainakaan käytetyillä pelipaikoilla ole toimiva ratkaisu.

Nasse-setä01: en nyt sanois että 4 albaa olis parempi vaihto ehto meille.

pehmo: TyQillä on sen verran paljon osaamista Junkersin käytöstä, että luultavasti puhdasta brisse-albaa edullisempaa olisi pelata jotain sekamuotoa ja hetkittäin jopa neljää Junkerssia. Allekirjoittaneen paluun myötä neljä albaa on kuitenkin vielä aiempaa edullisempi pelimuoto TyQille.

Saial: No jaa. Mitä tähän sanomaan. Muut tietää kuitenkin aina paremmin.


5. Ensimmäisellä pelikierroksella hävisitte Jetalille viimeistä erää lukuunottamatta kaikki erät. Miten kuvailisitte kamppailua omin sanoin?

latesofi: Se oli kamppailua lagia vastaan ja totuttelua uuteen kokoonpanoon. Noin huonosti pelattuja 3 ensimmäistä erää ei heti tule klaanimme osalta mieleen. Viimeisessä erässä nähtiin, mihin jo normaalisuoritus voi meidät viedä, vaikka vastustajalta tähtipelaaja kentältä puuttuikin.

Nasse-setä01: Minulla ei ainakaan yhtään onnistunut peli Jetal-TyQ pelissä.

pehmo: Se mitä oli odotettavissa.

Saial: Mulla oli se perus fiilis pelatessa... ei sellaisella fiiliksellä muuten kuin nousta lentoon ja painetaan sillon tällön viivaa ja jos muut sormet saa krammpikohtauksia, niin nuolinäppäimillä tapahtuu jotain.


6. TM näkee TyQin kauteen lähdettäessä oletettuna jumbojoukkueena. Millaisena koette itse asemanne? Mikä joukkue on suurin vastuksenne tällä kaudella?

latesofi: En suoraan sanoen ole hirveän tarkkaan miettinyt asiaa. Joka peliin lähdemme altavastaajana, joka hyvän päivän sattuessa voi yllättää.

Nasse-setä01: Viime kauden voittaja joukkue.

pehmo: Odotettavissa on taistelua jokaisesta pistettä, sekä luultavasti aika kovaa turpiinottoakin. Jokainen peli ja jokainen joukkue yritetään voittaa, mutta katsotaan sitten kauden jälkeen ketä vastaan onnistuttiin parhaiden suhteessa odotuksiin.

Saial: En mä oo mikään tekopirtee youtubetähti joka latelee feikkejä sananlaskuja kuinka aurinko paistaa risukasaankin potaskaa. Ei tässä parane odotella mitään, enkä mä usko että joku vastus on jotenkin parempi meille kuin muut. Karu se meininki on, vaikka millä vaaleanpunaisella maalilla tän homman maalais.


7. Hyvä joukkue koostuu onnistuneista yksilöistä. Millaiseksi koette oman roolisi joukkueessa? Mitä odotat itseltäsi juuri alkaneella kaudella?

latesofi: Olen klaania koossapitävä voima. Taidollisesti keskikastia, mutta heittely hyvän ja huonon päivän välillä voi olla suuri. Tavoitteenani kaudella on olla tyytyväinen omaan pelaamiseen ja saada klaani ylittämään itsensä jälleen kerran.

Nasse-setä01: Nojoo hoidan oman osuuteni niin hyvin kuin osaan.

pehmo: Joukkueen ja erityisesti Apelizin nöyrä palvelija, ilman edelliskausien paineita pelin avaamisen ja vastustajan kovimpien pelaajien haastamisen suhteen.

Nyt tuntuisi hyvältä, jos pystyisin pelaamaan kauden läpi ilman dramaattista ragequittaamista kesken kauden. Kaikki sen jälkeen on plussaa, jospa pelaaminen alkaisi pikkuhiljaa kiinnostamaan?

Saial: Ah... tätä kysymystä en aluksi edes nähnyt. Päästiin tähän itseinhon ja synkkyydeen pesiytymään. Luulen, että TyQ:lle olen rasite, koska kaikki ei vaan saa pelaa, vaan myös pitää pelaa, vaikka pelaajia olis vaihtopenkille asti. Niillä menis paremmin, jos mä olisin vain maksottina.


8. Kausi on nyt käynnissä ja reilu kuukauden päästä pudotuspelit vierähtävät käyntiin. Mitä kristallipallosi sanoo joukkueenne kohtalosta?

latesofi: Kyllä me pudotuspeleissä ollaan mukana.

Nasse-setä01: Samanlailla kuin viime kaudellakin.

pehmo: Hyvä runkosarjataisto toiseksi viimeisestä sijasta. Hyvällä tuurilla sija 5.

Saial: Ei mun kristallipallo sen pirteempi oo kuin nää vastauksetkaan.. samaa kuin aina joka kausi? Mitä muuta sen pitäis sanoo?


palaute tänne
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #391 : 14.01.17 - klo:14:24 »

Kauden alkulöyly [kokai]

1. Nimivalintanne on asteen erikoinen. Avaisitteko sitä puolta hiukan. Mikä rankingin antaisitte sille?

lemonlight: En pahemmin nimen taustoista tiedä, mutta tagin lopussa oleva "i" tulee osan joukkueestamme halusta dekriminalisoida kokaiinia.

Thamlen: En osaa avata, en ole itse ollut mukana nimen päätöksessä, joten jätän sen puolen siitä enemmän tietäville. Ranking 96. 69 olisi liian alhainen, joten otetaan se.

WäZ: Siinä pyöri eri vaihtoehtoja, lopulta alokas jorgosz heitti ilmoille voittavan nimen mihin päädyttiin. Alkuperäinen nimi oli pesäpallosalama, mutta nimi tuotti joukkueen sisällä erimielisyyksiä. RänG 87


2. Joukkueenne tuntui tulleen mukaan hiukan takavasemmalta. Miten ryhmänne kokoamisprosessi oikein meni?

lemonlight: En taaskaan osaa sanoa kuin omalta osaltani. Itse olin melko pitkään jättämässä kautta väliin, mutta päädyin kuitenkin kokain kelkkaan.

Thamlen: Rakennusprosessi aloitettiin jo hyvissä ajoin, ehkä hieman salaa tosin. Neuvotteluja käytiin kauan ja pitkän prosessin jälkeen pelaajat varmistuivat, joista viimeisimpänä lemonlight. Itse annoin liittymiselleni ehdon, että jos ifreetti tulee, niin tulen minäkin. Kieltäydyin menemästä MatUun, johon minun aiemmin piti mennä siitä syystä, että itselläni ei ole motivaatiota eikä pelihuumoria pelata joukkueessa, jolla ei ole mahdollisuutta mestaruuteen. (Tämä selityksenä, miksi lupasin liittyä WäZin joukkoeeseen, mikäli ifreettikin liittyy.)

WäZ: Mulla oli hedon kaa jo ennen viimme kautta projekti, joka kariutu sitten, kun ei saatu oikeita pelaajia. Yks kaunis ilta pohdiskelin mitä keksisin täksi kaudeksi, nii hedo muistutti yllä mainitusta vanhasta projektista ja Tonksin ja kaaoksen hajoaminen johti tilanteeseen, että saataisiin kilpailukykyinen klaani kasaan. En olisi tuonut klaania, jos en olisi saanu ifreettiä mukaa, koska joukkiomme olisi liian tasoton koviin peleihin. Aika tiukoille se meni, mutta saatii oikeat henkilöt mukaan. Lemon kaa piti ny vähä kauemmin neuvotella sopimuksesta ja onneksi hän lähti meidän mukaan. Thamlen vakuutti nhl 17:ssa joten hän oli ansainnut paikkansa. Kasaaminen meni loppujen lopuks sulavasti.


3. TM:n tulkinnan mukaan lemonlight olisi loogisin vaihtoehto taka-alapelaajaksi, mutta tietävästi hän ei halua kyseistä taakkaa harteilleen. Uskotteko että saatte silti keksittyä tilanteeseen ratkaisun?

lemonlight: Joukkueemme lemonlightilla ei ole kokemusta eikä taitoja pelata kyseistä paikkaa. Hän on myös oudon mieltynyt etuylään, kun wäz puolestaan sopii taka-ala paikalle kuin pommi singen albaan.

Thamlen: Kyllä. WäZillä on suuri potentiaali kehittyä taka-alapelaajana(kin), varsinkin koska hän on erittäin vastaanottavainen ja kyselee jatkuvasti, miten voisi kehittää peliään siinä. Kauden lopussa näemme aivan erilaisen taka-ala WäZin kuin mitä hän on nyt. Ifreetin rinnalla on helppo ottaa kehitysaskelia pikkuhiljaa.

WäZ: Joo toi taka-ala on ollu varsinainen pähkinä meille. Itse myös ajattelin lemoa siihen, mutta lemo ei itte siitä paikasta tykkää, nii turhaa ruveta pakottamaan häntä siihe. Nykyisenä ideana olis, että allekirjoittanut ottaisi paikan haltuun.


4. Kokain pelaajista ainakin Hedonist ja lemonlight ovat ilmaisseet halunsa huilata eriä kauden aikana. Aiotteko jakaa juomapullon täyttövuorot tasan vai taotaanko kyseiselle sektorille spesialisti?

lemonlight: joo noi tykkää huilata. En tiedä miten jaetaan vielä tässä vaiheessa.

Thamlen: Itse ainakin voin ottaa osaa vaihtorulettiin, niin ei tarvitse vain kahden pelaajan istua. Käsittääkseni myös WäZ voi ottaa osaa kyseiseen rulettiin, jolloin tilanne olisi lähes ihanne.

WäZ: Juu, viimme pelissä meni heillä huilit tasan. Ei me varmaan runkosarjassa taota penkille kenenkää nimeä, mutta jatkopeleissä lähetää parhaalla nipulla runnomaan. Meillä on siinä mielessä varsin mallikas joukkue, että kaikki pystyvät olemaan vaihdossa ilman mielenpahoitusta.


5. Ensimmäisellä pelikierroksella voititte MatU:n puhtaasti lukemin 5-0. Miten kuvailisitte kamppailua omin sanoin?

lemonlight: laqinen omalta osaltani, mutta muut pelasivat erittäin hyvin tiimissämme. Vastapuoli pelasi mallikkaasti, mutta viime sunnuntai oli meidän päivämme.

Thamlen: Ottelu oli odotettua tiukempi ensimmäistä erää lukuun ottamatta. Pelimme takkusi ajoittain todella paljon, kun taas ajoittain se kulki todella hyvin.

WäZ: Kankeaksi. Sovittii paljo pelillisiä asioita pitkin peliä. Taisi olla hieman lagia eturintamalla, mutta molemmat saivat ongelman kuriin jotenkin. Ottelu tuntui kumminkin koko ajan olevan hallussa, vaikka MatU johtikin välillä. Kyllä tämä tästä lähtee rullaamaan.


6. TM näkee kokain kauteen lähdettäessä oletettuna nelosjoukkueena. Millaisena koette itse asemanne? Mikä joukkue on suurin vastuksenne tällä kaudella?

lemonlight: Ehkä kolmanneksi. Riippuen paljon miten dove peluuttaa ja saavatko omaan pussiin pelaamista vähennettyä viime kaudesta. Ensimmäinen parannus olisi pallosalaman sijoittaminen takayläksi.

Thamlen: Koen, että olemme kolmosjoukkue, (samoista syistä kuin bobbels), mutta ero neljänteen ei ole kovin suuri. Tai ainakin ero ylöspäin on suurempi kuin alaspäin. Koen myös, että meillä on paljon potentiaalia kehittyä joukkueena ja WäZillä ja itselläni myös yksilötasolla. Suurin vastus lienee Dove, sillä MunQ pitäisi välttää välierissä.

WäZ: Tavoite on tietenkin ykkössija ja runkosarjan päätavoite on saada peli luistaan ja välttää MunQ välierässä. Yhtä suurinta vastustajaa ei varsinaisesti ole, mutta henkilökohtaisesti Jetalin tiputtaminen välierässä (tai finaalissa vieminen) olisi maukasta viimme kauden karvaan tappion myötä.


7. Hyvä joukkue koostuu onnistuneista yksilöistä. Millaiseksi koette oman roolisi joukkueessa? Mitä odotat itseltäsi juuri alkaneella kaudella?

lemonlight: kai joku perus pelimies. Odotuksia ei juurikaan ole. Toivoisin, että internet toimisi kohtalaisesti peleissä ja mahdollistaisi niistä nauttimisen.

Thamlen: Oma roolini on hoitaa etualapaikkaa mahdollisimman hyvin sekä panostaa hieman enemmän kohtaamisten jatkotilanteisiin kuin viime kaudella, jolloin keskityin kenties hieman liikaa suoraosumisiin. Toki myös suoralla olisi hyvä osua, jotta WäZille ei jää liian suurta urakkaa alapelaajana. Luulen myös, että roolini merkitys on suurempi kuin mitä se oli kahtena edellisenä kautena, joten tasonnosto on enemmän kuin paikoillaan. Odotan, että löytäisin sopivan tasapainon suoraosumisen, väistelyn ja jatkotilannepelaamisen välille, sen mukaan, mitä oma taitotasoni periksi antaa.  Odotan myös pelillisesti nostavani tasoa edellisistä kausista.

WäZ: Odotan onnistumista itseltäni. Odotan myös, että viimmeistään tärkeimissä peleissä onnistun taka-alana. Omaa roolia en hirveesti osaa avata. Paperilla johtaja, mutta en ole varsinainen johtaja, yhdessä isot ja tärkeät asiat sovitaan aikalailla. Eli ei sen erityisempaa roolia sen kummemmin. Jos asiaa katoaa eri kantista nii pelissä rooli on tällä hetkellä olla taka-ala.


8. Kausi on nyt käynnissä ja reilu kuukauden päästä pudotuspelit vierähtävät käyntiin. Mitä kristallipallosi sanoo joukkueenne kohtalosta?

lemonlight: kyllä näen meidät pudotuspeleissä

Thamlen: Pääsemme välieriin ja saamme vastaamme Jetalin. Peli venyy neljänteen erään ja siinä vaiheessa peli on 2-1 meille, mutta piste-ero on 150p Jetalin hyväksi. Kukistamme heidät tahdonvoimalla, mutta finaalissa häviämme MunQille selvästi 4-1.

WäZ: Kristallipallo näyttää, että sijoitumme runkosarjassa toiseksi, kaadame välierässä Jetalin 4-1 ja finaaleissa MunQin 3-2 ja juhlat ovat valmiit!


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 14.01.17 - klo:14:30 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #392 : 15.01.17 - klo:06:34 »

Kauden alkulöyly [MunQ]

1. MunQ epäonnistui jälleen yrityksessään tehdä ilmoittautuminen ajoissa ja sai siitä palkkioksi huomautuksen klaanineuvostolta. Onko joukkueenne johtaja normaali hidasälyisempi, onko hänellä diagnisoitu muistihäiriö vai yritättekö vaan uhmata järjestelmää?

Adju: on niitä erillaisia syitä ollut mutta yleensä motivaatio ja ihan vaan unohdus mistään uhmasta ei ole tainnut koskaan olla kysymys jos ei peliintoa löydy koko pelin pelaamiseen niin yritä siinä nyt repiä huumoria johonkin v*t*n ilmoittautumiseen kerrassaan liikuttava itkukin saatiin jostain täysin turhasta ei tosin mitään sen vähempää voinutkaan näiltä äänessä olleilta sankareilta odottaa hedolta tosin odotin parempaa hän tuotti minulle suuren pettymyksen

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


2. Liigayhteisössä käytiin kiivasta keskustelua MunQin mestaruussaunan varustuksesta, mutta 80% oli sitä mieltä että joukkue ei kantanut siellä pyyhkeitä. Olitteko todella ilman rihman kiertämää vai olitteko peittäneet genitaalialuenne jollain?

Adju: jos niin sanotuissa mestaruus juhlissa todella olisi joku epäilyttävääkin epäilyttävämpi sauna niin totta vitussa olisi pyyhkeet päällä

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


3. Viime kaudella MunQ otti ensimmäisenä joukkueena käyttöön pelinumerot, Adjun pistäessä 69 numerolla koristellun paidan ylleen ja Kenraali Koiskiksen kääntäessä numerot toisin päin. Mitkä ovat loput numerot? Mikä on logiikka numeroidenne takana?

Adju: peli numerossa saa olla vain numerot 6 ja 9 päättele siitä loput numerot

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


4. MunQin seuraikoni IneartheDia on näkynyt viime päivinä pitkästä aikaa keskuudessamme. Millaisia terveisiä tahtoisitte lähettää nykyisin Norwegianin perämiehenä työskentelevän "Inen" suuntaan? Ikävöittekö häntä takaisin vai onko hän jo päässyt unohtumaan mielestänne?

Adju: olen suunnattoman helpottunut että kaveri on vielä hengissä hieno mies hieno pelaaja hattu päästä

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


5. Ensimmäisellä pelikierroksella hävisitte Dovelle erän, mutta sen jälkeen voititte loput. Miten kuvailisitte kamppailua omin sanoin?

Adju: kenelläkään meistä ei sujunut eikä ketään kyllä kiinnostanukkaan vastustajat olivat paskoja kun eivät ton parempaan tulokseen päässeet mutta FÄR on äijä paikallaan ja todellinen johtaja (missä färin gaala ehdokkuus vuoden herras mies pelaajassa) kun antoi tuuraus luvan ja mahdollisti rehellisen ottelun joukkoeensa epämiesten ja aisankannattajien painostuksesta huolimatta (ime munaa justus)

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


6. TM näkee MunQin kauteen lähdettäessä suurimpana mestarisuosikkina. Millaisena koette itse asemanne? Mikä joukkue on suurin vastuksenne tällä kaudella?

Adju: singekin viimein herännyt todellisuuteen onnittelut siitä

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


7. Hyvä joukkue koostuu onnistuneista yksilöistä. Millaiseksi koette oman roolisi joukkueessa? Mitä odotat itseltäsi juuri alkaneella kaudella?

Adju: jospa en kupsahtaisi tylsyyteen olis jo kova saavutus

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


8. Kausi on nyt jo alkanut ja reilu kuukauden päästä pudotuspelit vierähtävät käyntiin. Mitä kristallipallosi sanoo joukkueenne loppusijoituksesta?

Adju: kiviäkin kiinnostaa

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

mcboxerjr: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 17.01.17 - klo:11:16 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #393 : 17.01.17 - klo:11:16 »

Kauden alkulöyly [MatU]

1. MatU on kauden debytantteja. Tulitteko mukaan kuin varkain vai missä vaiheessa päätös osallistumisesta kypsyi?

ihiiri: Muutamaan otteeseen kysyttiin tulisinko ja lopulta sitten päädyin tähän ratkaisuun. Haaveilin kylläkin penkinlämmittäjän paikasta, mutta pahasti näyttäisi siltä että haaveeksi se jäisi.


2. Joukkueenne jäsenistä moni on tottunut viime kausina pelaamaan aivan kärkipään ryhmissä, kun taas MatU ei välttämättä ole sitä ennakkoon ajateltuna. Koetteko mentaalisesti helpoksi vahtaa mestarikandaatista joukkueeseen, joka ei välttämättä tappele siitä kirkkaimmasta, helpoksi vai hankalaksi?

ihiiri:Kysymys ei selvästikään koskea minua.


3. Pelaajistostanne Small Myy on turvautunut pääosin salmsoniin ja myös Vata56:lla löytyy menneisyyttä koneella. Kenelle aiotte antaa "pro koneen" alle?

ihiiri: Tarvittaessa vaikka molemmille, eikö tuo ole aika itsestäänselvyys?


4. MatU vaikuttaa pitkälti olevan kaveriporukka. Kuinka totisella asenteella olette liikkeellä?

ihiiri: Äärimmäisen totisella, omalla kohdalla se on jatkuvaa yliyrittämistä ja joka peli tulee olemaan pettymys kävi miten kävi.


5. Ensimmäisellä pelikierroksella nujerruitte kokaille puhtaasti lukemin 5-0. Miten kuvailisitte kamppailua omin sanoin?

ihiiri: Pelasin silmät kiinni joten en osaa sanoa.


6. TM näkee MatU:n kauteen lähdettäessä oletettuna vitosjoukkueena. Millaisena koette itse asemanne? Mikä joukkue on suurin vastuksenne tällä kaudella?

ihiiri: Jahas, ... ainahan sitä voi yllättää, en kommentoi siihen että mitkä on mahdollisuudet yllättää. Suurin vastustajamme on meikäläinen varmastikin.


7. Hyvä joukkue koostuu onnistuneista yksilöistä. Millaiseksi koette oman roolisi joukkueessa? Mitä odotat itseltäsi juuri alkaneella kaudella?

ihiiri: Oma roolini on aikalailla saapua paikalle ja tehdä se työ mitä käsketään ja yrittää parhaani. No ei ne odotukset ainakaan suuria ole jos ihan rehellisiä ollaan.


8. Kausi on nyt käynnissä ja reilu kuukauden päästä pudotuspelit vierähtävät käyntiin. Mitä kristallipallosi sanoo joukkueenne kohtalosta?

ihiiri: Olen maalannut sen mustaksi, joten en näe yhtään mitään. Vata kantaa jos selkä kestää


palaute tänne
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #394 : 18.01.17 - klo:10:10 »

Kauden alkulöyly [Dove]

1. Ennen kautta Dove menetti WäZin ja VVL 01:n, mutta korvaajiksi tulivat pallosalama ja KIRSI2. Miten analysoisitte muutoksia, jota joukkueenne kävi läpi joulutauon aikana?

justus pirpana: Sekä rakenteellisesti että taidollisesti tämä oli kokonaisuudessa positiivinen muutos. Erityisesti pallo tuo kaivattua takapelaajaosaamista ja kirsi sopivaa kilpailutilannetta etupelaajien kesken. Vaikka edellinen etupelaaajakaksikko oli kieltämättä loistava, on joukkue kuitenkin nyt merkittävästi vahvempi.

KIRSI2: Öö.. wäz tahtoi oman klaanin... vvl ei tahtonu jatkaa.. vapauttivat tilaa siis mulle. Palasin kotiin. Kivaa kaikille osapuolille?


2. Dovella on yhä hieman poikkeuksellinen tilanne muihin kärkijoukkueisiin nähden, koska sillä on todellinen kilpailu peliajasta. Miten näkisitte että tuo tulee ratkaista?

justus pirpana: Tasapuolisesti peluutusta alkusarjassa ja parhaalle nelikolle pelirauha loppupeleihin. Varmaan se olis hyvä että kilpailutilanteen ulkopuolelta (pallo ja jage) muodostettaisiin näkemys pelureista.

KIRSI2: En tiiä mutta toivon että itse ainakin saan pelata.. paljon.

pallosalama: Runkosarjan aikana nähdään, keiden pelaajien kannattaa olla kentällä pudotuspelejen koittaessa. Tässä vaiheessa en vielä karsisi ketään pois lopulliselta kentältä.


3. Doven oletettu takarintama on V23 ja pallosalama. Kuinka hyväksi kaksikoksi koette sen suhteessa muiden joukkueiden takaduoihin?

justus pirpana: Ei paras, mutta todella kilpailukykyinen ja riittävä mestaruustaistoon

KIRSI2: Katastrofi. Molemmat hyviä pelaajia, tiimipelistä/toistensa kanssa yhteenpelaamisesta en niin tiedä. Teoriassa silti hyvä vastus muille takarintamille.


4. Doven oletettu eturintama on JP ja KIRSI2/Fär. Kuinka hyväksi kaksikoksi koette sen suhteessa muiden joukkueiden etuduoihin?

justus pirpana: Tästä muodostuu liigan paras eturintama tälle kaudelle

KIRSI2: Taistelukelpoinen. Pärjännee kyllä. Ehkei paras mutta en usko että se surkeinkaan.


5. Ensimmäisellä pelikierroksella hävisitte MunQille hyvän alun jälkeen 4-1. Miten kuvailisitte kamppailua omin sanoin?

justus pirpana: Sekava, mutta hyvä avaus.

KIRSI2: Oishan se paremminki voinu mennä.

pallosalama: Hyvänä suorituksena siihen nähden, että lähdettiin uudella kokoonpanolla todennäköisesti kovinta vastusta vastaan.


6. TM näkee Doven kauteen lähdettäessä oletettuna kolmosjoukkueena. Millaisena koette itse asemanne? Mikä joukkue on suurin vastuksenne tällä kaudella?

justus pirpana: Mestaruus on ainoa tavoite, eikä meitä kiinnosta kuka finaalissa asettuu vastaan.

KIRSI2: Vai että kolmosia..

pallosalama: MunQ


7. Hyvä joukkue koostuu onnistuneista yksilöistä. Millaiseksi koette oman roolisi joukkueessa? Mitä odotat itseltäsi juuri alkaneella kaudella?

justus pirpana: Nousen tällä kaudella liigan parhaaksi etumieheksi, mikään muu ei ole tarpeeksi

KIRSI2: Vahvistan joukkuetta ja kai olen hyödyllinen kentällä. Toivon että olen hyödyksi.

pallosalama: Samaa kuin aikasemmilta kausilta


8. Kausi on nyt käynnissä ja reilu kuukauden päästä pudotuspelit vierähtävät käyntiin. Mitä kristallipallosi sanoo joukkueenne kohtalosta?

justus pirpana: Mitali tulee, toivottavasti se kultainen

KIRSI2: Voitetaan kaikki loput pelit ja kausikin voitetaan mutta kristallipalloni onkin rikki.


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 18.01.17 - klo:10:46 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #395 : 05.02.17 - klo:01:52 »

Etupelaamisen salat (osa 1/2)

1. Tuoreimpien tutkimusten mukaan etupelaajien fanipaitojen myynti on kasvamaan päin, mutta se on silti vain 69 % takapelaajien vastaavasta. Koetko että edessä pelaavia henkilöitä arvostetaan tarpeeksi?

Adju: mua ei oo koskaan arvostettu tarpeeks täälä

GCKatariina: Mitä muuta fanituotteiden myynniltä voi olettaakaan, kun etupaikat ovat vallanneet näin loistavat persoonat? Vastus lakoaa kunnioituksesta edessämme.

guikkaa: Kyllä. Vaikka ulkopuolelta tuleva huomio ei ole kaikkein suurinta, tiimin sisäinen arvostus on se mikä ratkaisee.

ihiiri!: Hyvää sellaista arvostetaan, mutta siinähän iskee heti ongelma, harva hyvä viitsii pukea etupelaajan liivin päälleen. Kai tämä myynnin nousu on johtunut musta?

justus pirpana: Kyllä meitä riittävästi arvostetaan

lemonlight: Toiset tahot arvostavat ja ymmärtävät etupelaamista, toiset eivät. Näkeehän tuota etupelaajien teilausta välillä pelkkien tilastojen perusteella, vaikkei siihen todellista syitä ole.

KIRSI2: En oo miettiny asiaa. Voi kuitenkin olla, että etupelaajat jäävät takapelaajien varjoon, koska takapelaajathan ne pääasiassa napsivat pisteitä ja oletettavasti väki katsoo mieluummin komeita tappoja kuin komeita vähennyksiä?

Thamlen: Kaikki ei arvosta, mutta jotku ihmiset kyllä arvostaa. Aika iso työmaa se etulinjakin. Koen silti, että saan tarpeeks arvostusta ainakin joukkueeni sisällä jos en muuten.

WäZ: Kyllä nykyään arvostus on kohdallaan.


2. Etupelaajat ovat harvoin pistetilaston kärjessä tai erottuvat edukseen puhtaasti lukemien perusteella. Häiritseekö sinua se, että joku muu voi saada kunnian hyvin tekemästäsi työstä? Onko vaikea olla ajattelematta pisteitä?

Adju: ajattelen jatkuvasti miten saisin 69 pistettä

GCKatariina: Tyydytys on sitäkin suurempi, kun statsit rupeavat näyttämään kohtuullisilta ja niiden tietää tulleen kovalla työllä. Lisäksi sekin tuntuu hyvältä, jos tietää vähentäneensä vastustajan etupelaajan kunnolla ja sitten näkee feedistä, että oma takapelaaja saa tapon.

guikkaa: Tärkeintä on voitto. Niin kauan kuin oma joukkue on peliajan päättyessä johtoasemassa on aivan sama onko henkilökohtainen pistesaldo 200 tai 20. Aloittelevana lentäjänä pisteet olivat kaikki kaikessa, nykyään enemmänkin suuntaa antava mittari.

ihiiri!: Elämä on kovaa. En ajattele pisteitä koska pyrin olemaan mahdollisimman itsetuhoinen... Kyllähän se kunnia pitää ansaita, vaikka muka huonoa paikkaa pelaa.

justus pirpana: Ei oikeastaan, hyvät etupelaajat punnitaan enemmän joukkueen menestymisenä kuin henkilökohtaisina pisteitä. Usein saatan itse pelata paskasti mutta olla pisteissä korkealla ja toisinaan taas oma peli lähes erinomaista mutta pisteissä ollaan matalalla.

lemonlight: Ei häiritse. Harmittaa, jos pelaan huonosti ja varsinkin jos tappio tulee ja olisin voinut paremmalla pelillä ratkaista voiton. Tiedät tasan tarkkaan, milloin pelaan hyvin ja milloin en. Pelityylini on hioutunut melko joukkuetta ajattelevaksi ajan saatossa. Tuhoudun mieluummin itse kohtaamisessa kun päästän vihun täysillä heloilla läpi.

KIRSI2: Takapelaaja voi ehkä hoitaa työni loppuun ampumalla savuavan koneen alas, mutta pystyisikö hän siihen, jos en olisi hetkeä aiemmin vähentänyt konetta? Ehkä, ehkä ei, mutta ainakin se helpottaa hänen työtään. Kunnia näkyy hänen pisteissään, mutta en koe, että se vähentäisi omaa kunniaani. Kunnia tehdystä työstä kuuluu tuossa tapauksessa molemmille: mä alotan, hän viimeistelee.

Thamlen: Ei oo vaikeeta (yleensä). Välillä tulee hetkiä kun aattelee niitä pisteitä, mut yleensä sen muistaa, että kunhan pelaa hyvin ja vähentää takamiehille, niin hyvä lähtee siitä kiertämään.

WäZ: En itte ajattele pisteitä (toki joku -50 hieman häirittee), enemmän tuhoutumisten määrä on suurennuslasin alla ainakin itselläni. En siis pyri pelaamaan varovaisesti, mutta koen epäonnistuneeksi jos vastapuolen eturintamalla on reilusti vähemmän tuhoutumisia.


3. Etupelaajille tulee usein vaiheita kun hän ei tee periaatteessa vääriä ratkaisuja, mutta jää silti jatkuvasti kakkoseksi vastustajalle. Miten pidät itsesi kasassa ja ratkaiset tilanteen, kun et tee virheen virhettä muttet saa mitään aikaa?

Adju: ai noin sä selittelet itsellesi kun turpaan tulee annan sulle ystävän neuvon oot pelannut paskasti jos jäät kakkoseksi SUN SYY mä en tee virheitä annan alottelioille puheen vuoron tässä

GCKatariina: Tämä väittämä ei ole mahdollinen. Jos ei saa mitään aikaan, on tehnyt myös virheen/virheitä ja toimintatapaa pitää muuttaa.

guikkaa: Hyvä taustamusiikki ja usko omaan tekemiseen vie pitkälle  Iskee silmää

ihiiri!: Paska kysymys, silloin teet virheitä. Turha väittää vastaan. Kerta/kaksi suoralla häviämiseen on huonoa tuuria mutta siihen se jää.

justus pirpana: Jos etupelaaja pelaa oikein, helpottaa se muun tiimin työskentelyä, jolloin toivottavasti tulos näkyy taululla. Tällöin on ihan sama miten oma pistesaldo kehittyy, kun voitoista taistellaan.

lemonlight: Menemällä kohtaaminen kerrallaan. Katselen vähän mitä vastustajan etuylä tekee ja keskityn ottamaan sen alas ensi kohtaamisessa. En lähde muuttamaan pelityyliäni liikaa, koska se tekee pelaamisesta väkistä ja altistaa koko kuvion sotkemiselle.

KIRSI2: Pidemmän päälle se rupeaa ärsyttämään, koska turhautuneisuus ja kokemus siitä, että ei hyödytä tiimiään ollenkaan. Sille ei oikeastaan mahda mitään, voi korkeintaan yrittää tehdä jotain eri tavalla (ja turhautua lisää, kun silti häviää). Se on oikeastaan vaan kestettävä, sillä sen ärsyynnyksen ja turhaantumisen näyttäminen ei auta mitään; niiden ei pidä antaa vaikuttaa pelaamiseen.

Thamlen: Siinä on vaan pakko ajatella nimenomaan sitä, että pitkässä juoksussa tuurit menee tasan, vaikka just siinä hetkessä ei meekkään.

WäZ: Heittelen koulukirjoja ja kiroan äänekkäästi.


4. Vaikka etupelaajien ei välttämättä tarvitse saada ratkaisevia tappoja, jää heille silti kosolta vastuuta. Mitkä ovat mielestänne etupelaajien tärkeimmät tehtävät? Mistä hyvän etumiehen tunnistaa?

Adju: miksi ei tarvitsisi ihan samat tehtävät niillä on kun muillakin

GCKatariina: Tutkanlukutaito ja linjanhaku. Lisäksi on osattava analysoida milloin kannattaa ajaa oma kone maahan ja millon tähdätä vastuksen linjan taakse kohtaamisen jälkitilanteissa.

guikkaa: Omasta mielestäni etupelaajan tärkein tehtävä on yksinkertaisuudessaan tuottaa mahdollisimman paljon vahinkoa vastustajalle pitämällä kuitenkin oma koneensa mahdollisimman lentokelpoisena. Hyvän etupelaajan ominaisuuksia on sopivan linjan löytäminen ja kyky toimia varsinaisen kohtaamisen jälkeen hyödyllisesti

ihiiri!: Pitää huoli ettei tapa tiimin kantajaa, tai tapattaa itseänsä omien luoteihin.

justus pirpana: Tärkeimmät tehtävät ovat varmaankin vähentää vastustajien koneiden kestävyyttä riittävästi ja sitoa vastustajan koneita itseensä. Hyvän etupelaajan tunnistaa siitä, että se vie lämää kohtaamisissa enemmän kuin yhden koneellisen verran ja antaa mahdollisimman vähän tappoja vastustajille. Lisäksi tasaisilla jaoilla hyvän etupelaajan joukkueen voittoprosentti tuppaa nousemaan enemmän kuin suoraan olisi odotettavissa esim rängvertailuilla.

lemonlight: Keskusvalloilla aidosti hyvä etumies ottaa risulta yli puolet heloista pois tai jopa hengiltä selviämällä itse vähällä vauriolla. Ympillä vastaavasti ottaa etualbalta jatkuvalla syötöllä heloja lähelle nollaa ja estää sitä tulemasta yläpuolelta läpi. Hyvä etupelaaja pystyy mukautumaan ja hahmottamaan, mitä tehdä ensimmäisen koneen kohtaamisen jälkeen. Ja ennenkaikkea pelaa joukkueelle, eikä esim ristolilla koita etunenässä väistää.

KIRSI2: Hyvä etumies osaa ampua niin, että osuu vastustajiin kohtaamisissa sekä vähintään vähentää vihuja jotta takapelaajat saa ne alas helpommin. Väistämiskyky on myös hyvä, mutta väistäminen ei saisi tapahtua sen kustannuksella, että etumies jättää tehtävänsä tekemättä.. ensin ammutaan, sitten väistetään..

Thamlen: Etupelaajalle tärkeintä on se, että saa vähennettyä omia miehiään. Plussaa on tietysti, jos siinä sivussa osaa myös väistää itseen tulevat luodit ja selviää omille kentille takaisin. Ylämiehellä myös hyvä piirre on se, ettei ole pommiherkkä (pätee toki usein vain kv:lla). Hyvän etumiehen tunnistaa siitä, että hän osaa avustaa takamiehiä rikkomaan vastustajan linjoja ja osaa päättää, milloin on parempi mitellä suoraosaamisesta ja milloin on parempi vain väistää.

WäZ: Hyvä osumistarkkuus vastapuolen etumiehee ja takamiehee on tärkeää ja, jos ei muuta nii ottaa edes sen oman miehen pois. Salmia vastaan olisi toivottavaa ettei ennakkopommit kolahtaisi niskan jatkuvasti ja etumies saisi nollattua salmia. Myös hyvä jatkopelaaminen on aika olennaista, hyvä etuylä hallitsee lähdöt.


5. Omien kokemuksieni mukaan keskusvalloilla etumiesten vaikutusmahdollisuus ja rooli on suurempi kuin ympärysvalloilla. Koetko samalla tavalla tai näettekö muita eriäväisyyksiä puolten välillä?

Adju: paska puhetta on tää

GCKatariina: Molemmilla puolilla ilman etupelaajien avustusta takapelaajien pisteiden saalistus olisi melko mahdotonta. Normipelissä kv-puolella etupelaamisella on kuitenkin hieman enemmän merkitystä.

guikkaa: Yhdyn edelliseen. Alba takaa ketteryydellään ja nopeudellaan monipuolisemman käytön kuin bristol. Bristol on enemmän suorapainotteinen, joskin molemmat koneet ovat tehokkaita myös suorakohtaamisen jälkeen.

ihiiri!: Inhoan brisseä? Sama kait se on jos osaa, niin mitä väliä mikä on koneena.

justus pirpana: En sanoisi suoraan näin. Ympillä kuitenkin suorien osuus korostuu. Lisäksi mikäli oma tiimi pelaa salmilla, yrittää vastustaja usein pelata salmia pois, jolloin varsinkin etualapelaajalle jää tilaa keräillä hyviäkin pistepotteja

lemonlight: En ole tuosta ihan varma. Pelasin viime pelissä ympärysvalloilla taka-alana. Kun wäz ei keskittynyt ja pelas väkinäisesti, oli takana kamalaa pelata kun alba tuli yläpuolelta täysillä heloilla läpi. Kun wäz kokosi itsensä ja pelasi omalla kovalla tasollaan, oli takana pelaaminen helppoa ja mielekästä.

KIRSI2: Ei oo eroo

Thamlen: Ainoa eriäväisyys lienee se, että bristolilla on vaikea kääntää tilanne, jossa olet tappiolla tilanteeksi, jossa pääset voitolle. Bristol on nimenomaan siitä huono, että ketteryytensä takia sillä ei pysty vaikuttamaan samoin kuin alballa. Keskusvalloilla on myös painemahdollisuus, jota ei kannata ympärysvalloilla harrastaa.

WäZ: Kyllä kv:lla on isompi työmaa varsinki, jos vastassa on salmi tai omalla puolella on salmi nii silloin yv:llä ei välttämättä erotu niin paljoa. Keskuksilla etumiesten pommiherkkyys voi ratkaista eriä nii tottahan tuo on.


6. Keskusvalloilla pelimuodostelma on käytännössä vakio, kun taas ympärysvalloilla on enemmän valinnanvaraa. Muuttuuko etupelaajan työskentely mielestäsi yhtään, jos neljän bristolin sijaan joukkue käyttää yhtä salmsonia?

Adju: no ei muutu mieti nyt vähän

GCKatariina: Etupelaajan kannalta en sanoisi tuossa olevan paljon eroa, mitä nyt jälkitilanteissa on huomioitava pommien mahdollisuus.

guikkaa: Salmin mukaantulolla ei mielestäni ole suurempia vaikutuksia etupelaajiin. Etuylä voi pelata alempana kuin normaalisti mutta muuten ryhmitys on edessä lähes identtinen. Enemmän tämä muutos vaikuttaa takana bristolia pelaavalle.

ihiiri!: Se on vaan yksi pommi ja elämä murskana... On sen heittäjä oma tai vastustaja.

justus pirpana: Hyvällä salmilla etualapelaajan työskentely muuttuu helpommaksi, lähinnä koska vastustaja usein ylipelaa salmia vastaan. Periaatteessa oma tekeminen ei kuitenkaan muutu mitenkään.

lemonlight: Yläetupelaajan pelin ainakin pitäisi muuttua. Pitäisi keskittyä vielä normaaliakin enemmän ottamaan etualba alas ajattelematta, mitä omalle koneelle käy.

KIRSI2: Ei se kamalasti, mitä nyt enemmän keskittyy siihen, että salmia ei ammuta heti alas ja keskuksilla pelatessa salmi vastaavasti on tähtäimessä. Mutta pitäisi silti muistaa ne risset.

Thamlen: Kyllähän se vähän muuttuu, ei saa kääntyä niin nopeasti takaisin. Samoin, jos salmittajalla on huono päivä, on pelaaminen salmin kanssa yleensä yhtä tuskaa.

WäZ: Muuttuu se aika paljo, muuttaa käännöksiä ja lentokorkeuksia, kun vastapuolen yläosasto tulee aggressiivisesti salmia päin.
« Viimeksi muokattu: 05.02.17 - klo:02:21 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #396 : 05.02.17 - klo:15:07 »

Etupelaamisen salat (osa 2/2)

7. Joukkuerakenteissa käydyssä keskustelussa kaksikko singe & bobo oli yhtä mieltä siitä, että kokonaistasoltaan 80 & 80 eturintama on parempi kuin 90 & 70 versio. Yhdytkö näkemykseen vai valitsisitko toisin, jos saisit olla joukkueen manageri?

Adju: ehkä valitsenkin.. mitäs siihen sanot pelle

GCKatariina: Yleistasolla näin, merkitystä on kuitenkin myös sillä, miten pelaajien kemiat kohtaavat.

guikkaa: Valitsen myös 80-80. Tasainen suorittaminen vie parempaan lopputulokseen, kuin se että toinen etupelaaja kuolee joka kohtaamisen alussa jättäen takapelaajan omilleen.

ihiiri!: Mitä tasaisempi joukkue sen parempi. Siinä kärsii pelaajien motivaatio, jos joku töhöilee muita enemmän.

justus pirpana: Ehkäpä näin. Sanoisin vielä, että ymmärrys miten pitää edessä pelata on tärkeämpi kuin varsinainen taitotaso etupelaajalla.

lemonlight:

KIRSI2: Emmä tämmösiin osaa vastata.

Thamlen: Valitsisin mieluummin eturintaman, jossa on kaksi tasaisen hyvää pelaajaa, kuin eturintaman, jossa toinen on selkeästi parempi.

WäZ: Tasainen nippu on aina parempi kuin epätasainen.


8. Tulkintani mukaan pelaajan suhteellinen taitotaso määrittelee keskimäärin miten päin etumiesten kannattaa olla. Koetko samalla tapaa, että jos kahden pelaajan välillä on merkittävä tasoero, kannattaa parempi yksilö yleensä laittaa ylös?

Adju: onnittelut oikeasta johto päätöksestä

GCKatariina: Yleensä näin, tottakai aina vaikuttaa,  millä paikalla kukin on pelannut eniten.

guikkaa: Itse en pitäisi etumiesten paikkoja vakiona vaan vaihtelisin paikkoja aina silloin tällöin. Yksilöt tekevät eri päätöksiä ja uskon että tämä vaikeuttaa myös vastustajan pelaamista. Mutta lähtökohtaisesti parempi pelaaja yläpaikalla.

ihiiri!: Kuka vittu olettaa et tiedän näistä asioista??

justus pirpana: En koe

lemonlight: Kyllä se usein noin on. Riippuu tietty, mitä ne vahvuudet kummallakin ovat. Ylhäällä pitäisi olla pelaaja, joka hahmottaa hyvin tilannetta.

KIRSI2: Ei sillä mun mielestä niin kauheesti ole väliä. Voi tosin olla, että keskusvalloilla paremman ylös laittaminen on fiksumpaa kuin sen huonomman, kun etuyläalbaa vastaan tulee parhaimmillaan kolme konetta (etuylä- ja takaylärisse sekä salmi). Kai. Yleisesti ottaen paikat menee niin, kuka osaa missäkin parhaiten. Tai siihen ainakin pyritään.

Thamlen: Yleisesti ottaen paremman tulisi olla päällä.

WäZ: Pitää olla todella iso tasoero, että näin olisi. Tyyliin minä verrattuna Tengsingee tyylinen. Enemmän etumiesten paikan määrittelee pelityyli.


9. Ominaisuuksia joita singe kaipaa etuyläpelaajalta on väistelykyky, lähtöjen ohjaaminen, matala pommiherkkyys ja kyky hyödyntää ylätilaa jälkitilanteissa. Allekirjoitatko täysin äskeisen vai haluatko lisätä/kumota jotain?

Adju: lyttään täysin

GCKatariina: Näinhän se menee.

guikkaa: Aika paikkansapitävä lista. Ei lisättävää.

ihiiri!: Jaa a, en pelaa ylhääl joten en tiedä mistään mitää...

justus pirpana: allekirjotan

lemonlight: Aiemmissa vastauksissani ja aiemmissa horinoissani olen filosofoinut asiasta. Mainitsemasi ominaisuudet pätee oikeastaan vain keskusvaltoihin. Peliäly on se oleellisin asia.

KIRSI2: Joo on hyvä.

Thamlen: Allekirjoitan kyllä. Ei lisättävää.

WäZ: Jepulis


10. Ominaisuuksia joita singe kaipaa etualapelaajalta on tilan raivaaminen, suoraviivainen pelitapa, mukautumiskyky lähdöissä ja tilan jättäminen yläpelaajalle. Allekirjoitatko täysin äskeisen vai haluatko lisätä/kumota jotain?

Adju: tää oli vähän fiksunpi mutta kaukana täydellisestä

GCKatariina: Ei kai tuohon ole paljon lisättävää.

guikkaa: Aika paikkansapitävä lista. Ei lisättävää.

ihiiri!: Ehkä enemmän ymp puolella asia on näin. kv:lla jotain tuonnepäin.

justus pirpana: allekirjotan

lemonlight: Tilan jättäminen yläpelaajalle, pyrkimys lentämään alhaalla ja taito yhteistyöhön ylämiehen kanssa.

KIRSI2: Joo hyvältä kuulostaa.

Thamlen: Hehh tähän on pakko lisätä, että täytyy olla kärsivällinen ja malttaa mielensä.

WäZ: Varsinki tuon tilan jättämisen allekirjoitan vahvasti. Vituttavinta ikinä pelata etuylänä ja sitten alapelaaja on todella korkealla.


11. Kuka tai ketkä ovat sellaisia kollegoita, joita arvostat erityisen paljon ja jota et ota vastaan mielelläsi? Kuka ansaitsee tunnustuksen onnistuneesta likaisesta työstä?

Adju: otan kaikki vastaan mielelläni lol huuha tonttu ja mc jr parhaat mun jälkeeni kun sille päälle sattuvat

GCKatariina: Kirsi on suorilla kova vastus.

guikkaa: Tarkoitetaan ilmeisesti etupelaajia? Fär tulee ensimmäisenä mieleen. Mennään sillä.

ihiiri!: Adju!

justus pirpana: Lemo lienee varmaan se paras/pahin kollega

lemonlight: KIRSI2 ja Gents8 varmaan ne, jotka haluaisin viimeisenä vastaani edessä ylhäällä.

KIRSI2: En tiedä, kaikki on kivoja ottaa vastaan (ainakin niin kauan kunnes käy kysymyksen kolme tilanne). Saanko silti nimetä ifreetin (salmin) tähän?

Thamlen: Arvostan hyvin paljon Gruusomia ja Jazazkaa. Heidän kanssaan etulinjassa on aina ollut mukava pelata. Erikoismaininnan ansaitsevat myös latesofi, Adju ja lemonlight. Etulinjaan kanssani en halua VVL 01:tä tai Viherjaakko23:a heidän pelityylinsä takia.

WäZ: Lemonlight ja Adju on sellaisia jota vastaan on vaikea pelata. KIRSI ja Aristotele tuurihetkillään ovat mahdottomia kun paskasuoraa tulee jatkuvalla syötöllä.


12. Liigan ulkopuolisissa taistoissa viime kuukausina suurenevissa määrin edessä lennelleenä en voi välttyä kysymystä, pelaatko Munkkiliigaa selvinpäin? Nautitteko yhtään positiollanne peluusta?

Adju: näytänkö siltä että olisin nauttisin jostain nobba kone pelistä viimeiseen 9 vuoteen ? ja mitä vittua tarkoittaa positio ?

GCKatariina: Pelaan Munkkiliigaa selvinpäin. Etupelaajan paikka liigapeleissä oli selviö, etualapaikka ei alunperin ollut täysin omaehtoinen valinta, mutta olen ottanut tuon haasteena ja alkanut jopa nauttia siitä.

guikkaa: Sanotaanko näin että silloin tällöin saattaa vierestäni löytyä suomalaisen panimon tuotteita. Nesteytys kuitenkin pysyy sillä tasolla että pelikunto ei kärsi. Eturintama on se paikka jossa nautin pelistä eniten.

ihiiri!: Mitä? näin henkilökohtaisia kysymyksiä huhuh... Ei mulla mitään alkoholi ongelmaa oo... Ehkä jossain kaukaisessa tulevaisuudessa saatan kokeilla takana oloa, mutta katsellaan sitä sitten lähempänä 2020...

justus pirpana: Mukava paikka kun saa räiskiä sydämensä kyllyydestä pelkäämättä omiin osumisia. Osa kovemmista takapelaajistakin kyllä tekee niin ja aina kun heidän edellä pelaa niin lähtee lämää itseltäkin. Onneksi dovella ei juurikaan tätä näy.

lemonlight: Nautin varsinkin keskusvalloilla. Harvemmin on liigapeleissä ollut alkoholia veressä.

KIRSI2: Pelaan selvinpäin, en kaipaa takapaikkaa. Viihdyn edessä enemmän kuin takana, enemmän tilaa "tehdä mitä lystää".

Thamlen: Pelaan Munkkiliigaa selvinpäin. Yleisesti ottaen nautin, mutta ei siinä aina kivaa ole.

WäZ: Selvinpäin mennään, ei riitä sorminäppäryys kännissä lentämiseen


palaute tänne
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #397 : 06.02.17 - klo:15:23 »

Dove (osa 1/2)

Viime kaudella kahden kohtaamisen päähän pudotuspeleistä jäänyt Dove on tällä kertaa mukana taistelemassa siitä suurimmasta. Joukkue ei lähde tosipeleihin suurimpana suosikkina, mutta se uhkuu yllätysvalmiutta. Kysymys siis kuuluu, onko Dovesta kilvan mustaksi hevoseksi ja sekoittamaan pakkaa?

Edellisellä kaudella viimeisen runkosarjakierroksen hegemonisen Jetal -ottelun hävinnyt Dove sai nyt sen mitä se pari kuukautta aiemmin kovasti halusi. Se pääsi neljän parhaan joukkoon ja saa mitellä paremmuudesta MunQin kanssa välierässä. Pienenä erona silloiseen nähden on kuitenkin se, että siinä missä se olisi ollut viime kerralla siunaus kohdata hallitseva liigamestari tässä vaiheessa, on se nyt pahemman luokan painajainen. Dovelta yksinkertaisesti vaaditaan heti ensimmäisessä katkaisupelissä täyttä iltapuhtia kauden jatkumisen eteen. Ero aiempaan nähden on kuitenkin myös se, että nyt siihen on olemassa täydet edellytykset. Dove ei ole täytejoukkue, vaan se on varteenotettava mestarikandidaatti.

Runkosarjan kulkua
tarkemmin pohdittaessa kuvaava ilmaus on verbi "ristiriitainen". Pelillisesti joukkue oli kauden lähtöasetelmiin nähden kenties vakuuttavin tiimeistä, joiden pelit jatkuvat yhä. Pärjäsihän se MunQille jo runkosarjan avauskierroksella, vaikka joukkue kärsi häiriötekijöistä ja pelasi ensimmäistä kertaa yhdessä. Söihän se Jetalin eväät viikkoa myöhemmin ja oli kokonaisuudessaan vakuuttava, olkoonkin että vastustaja harrasti pelaajakierrätystä. Tekihän se kokaita vastaan jotain mitä singe ei uskonut näkevänsä, kyetessään taistelemaan voitosta ilman pallosalamaa. Jos runkosarjan ainoa huono jakso ajoittuu MatU-pelin avauspuolikkaaseen, jossa joukkue oli pakotettu lentelemään normaalista poikkeavalla kaavalla, on se todennäköisesti mennyt ihan hyvin. Ainoaksi ongelma vaan koitui, että nyt muutamat poissaolot olivat kalliita ja johtivat kovimman mahdollisen vastuksen saamiseen. Lopputulema oli melkeinpä huonoin realistinen skenaario.

Myös yksilötasolla
Dove oli runkosarja mielenkiintoinen tapaus. Olihan odotettavissa, että kärkipelit antaisivat osviittaa kuinka suuri pallosalaman vaikutus joukkueen yleisilmeeseen olisi ja miten hän sopisi Viherjaakko23:n viereen. Puhumattakaan kihelmöivästä peliaikataistelu, joka joukkueessa valitsi. Dovella oli nimittäin kilpailijoistaan poikkeava tilanne kunnollisen sisäisen kilpailun muodossa. Säilyttääkseen jännityksen mikä on TM vastaus, miten Doven jäsenistöä kannattaisi lehden mielestä peluuttaa, keskitymme ensin joukkueen takarintamaan. Hyppäämme kiinni suoraan joukkueen ytimeen, eli pallosalamaan ja V23:een.

Aloitamme puhteen Viherjaakko23:sesta. Doven takalinjaston suurimpana pelotteena viime kaudella ollut Viherjaakko sai loppuvuodesta jotain mitä hänelle ei suotu aikaisemmin syksyllä, eli roolin joukkueen tähtipelaajana. Silloin se sopi kuin nenä päähän hänelle ja se toimi osasyynä miksi viime kauden Dove vaikutti olevan reilusti parempi kuin aiemman syyskauden Anal, joka operoi suunnilleen saman tasoisella materiaalilla. Hän yksinkertaisesti hyötyi valtavasti päästessään pelaamaan parhaalla paikalla ja tiimin viimeistelykoneena. Tähän kauteen tultaessa V23 sai rinnalleen pallosalaman, joka luultavasti oli hänelle paras mahdollinen aisapari. Mikäli saapuja olisi ollut esimerkiksi Apeliz tai ifreetti, olisi se melkeinpä pakottanut "predatorin" pois pravuurialueeltaan, eli takayläpaikalta.

Tällä kaudella Viherjaakko23 on ollut se sama pelaaja kuin hän on ollut aiemminkin, selkeine vahvuuksine ja heikkouksine. Vaikka hän pääseekin lentelemään itselleen sopivassa seurassa, on hänen antinsa edelleen voimakkaasti kiinni pelin sykleistä. Muun joukkueen ollessa voitollinen, on kyseessä etevä pelaaja lukemaan yksinäisten koneiden aikeita. Tämän singe sai kokea omakohtaisesti Dovea vastaan, joutuessaan alivoimaisena kerta toisensa jälkeen "predatorin" kynsiin. Viherjaakko23 on yksinkertaisesti varsinkin kohtaamisen edetessä pelote, joka tuntee minkä ratkaisun vastustaja tekee ja tietää oman koneen sijainti huomioiden miten tämä saadaan alas. Samalla ongelmaksi kuitenkin muodostuu, että välillä hän keskittyy liiaksi tiettyyn kohteeseen ja hyökkää koneen kimppuun, jonka jonkun joukkuelaisen olisi loogisempaa listiä. Painotusongelma ilmenee myös jos V23 pelaa tappiollisen eturintaman takana ja on alivoimaisena - huomio menee toisinaan turhan vaikean tapon saamiseen ja pelistä uupuu vaadittu suoraviivainen vivahde. Se taas johtaa joukkueelle suurempaan herkkyyteen hävitä kohtaamisia suurella marginaalilla.

Joukkueensa mukana loistavan ja sulavan Viherjaako23 viereen Dovella on lyödä pallosalama. Vaikka hän ei pelipaikkansa takia saane yhtä paljon ratkaisevia tappoja kuin aisaparinsa, on hän joukkueelleen vähintään yhtä tärkeä. Varsinkin kohtaamispelissä pallosalama on korvaamaton palanen Dovelle, jatkuvasti nappiin menevin ampumalinjan korjausten, kohtaamisen korkeusvalintojen ja väistöjen voimakkuuksien ansiosta. Kohtaamisen edetessä vastuu siirtyy kuitenkin pallosalamalta Viherjaakko23:lle ja hän saanee parhaat tappopaikat. Doven kannalta kyseisessä järjestelyssä ei pitäisi olla ongelmia, koska lähtökohtaisesti joukkue on hiukan samantapainen kuin MunQ, eli sillä ei ole järin suurta merkitystä kummalle paikat syntyvät. Jos vaaditaan nopeaa tappoa tai ollaan suoraan vastustajan takana liikutaan pallosalaman vahvuusalueella, kun taas Viherjaakko23:lle sopii paremmin tilanne, jossa on paljon aikaa ja tilaa tai ollaan vastustajan yläpuolella. Kenties pallosalaman ainoa heikko puoli piilee juuri ylätilan hyödyntämisessä ja siihen rakoon Viherjaakko23 on lähes yhtä sopiva vastaus kuin aiemmin tutkaparina toiminut Apeliz.

Kohtaamisten alkuvaiheen spesialistin ja tasapainottavan pelaajan tittelin lisäksi pallosalamalta odotetaan myös hereillä olemista salmsonia kohtaan. Toisen kierroksen ottelussa Jetalia vastaan pallosalama oli ajoittain ongelmissa "pro koneen" kanssa ja häntä on aiemminkin vaivannut huonoina hetkinään turhan runsas pommiherkkyys. Vielä välierässä kyseinen asia ei liene olennainen MunQin oletettujen konevalintojen nähden, mutta viimeistään finaalissa on pakollista välttyä kahdeksan pommin saamisesta itseensä erässä. Miten hyvät saumat singe näkee ystävällään olevan päästä siihen pisteeseen asti jätetään seuraavaan osaan.
« Viimeksi muokattu: 06.02.17 - klo:15:39 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #398 : 07.02.17 - klo:13:44 »

Dove (osa 2/2)

Lähtöasetelmien ja takapelaajien puinnin jälkeen on aika keskittyä etupelaajiin ja Doven saumoihin pudotuspeleissä. Ratkaisemme Doven kilpailutilanteen ja mietimme onko Dovesta kukistamaan MunQia tai jopa mestariksi.

Kilpailutilanteensa
puolesta Dove oli tällä kaudella liki samassa tilanteessa kuin viime yrittämällä. Sillä oli silloin ja on nyt viisi kovatasoista jäsentä, jotka saattaisivat jossain toisessa pudotuspelijoukkueessa olla kiistattomia avausnelikon lentäjiä. Viime kaudella kyseinen rakenne vaikutti toimivan pitkään varsin hyvin ja joukkue ei kaatunut muiden kuin takayläpelaajansa poissaoloon. Viimeisen runkosarjakierroksen Jetal -pelin kaltainen vaihtoruletti ei kuitenkaan ole yleensä joukkueen eduksi, varsinkin jos se johtaa jopa kolmen pelaajan käymiseen vaihdossa ja siellä käyvien asettamiseen takapelaajaksi. Täksi kaudeksi TM piti siksi tärkeänä, että Dove saisi selkeämmän vastauksen peluutukseensa.

Tällä kertaa Doven kilpailutilanne on kuitenkin osittain erilainen kuin mitä se oli pari kuukautta takaperin, vaikka kuten sanottu, myös yhtäläisyyksiä löytyy. Joukkueen saadessa pallosalaman riveihinsä on itsestäänselvyys, että hän vie yhden paikan nelikosta ja ottaa nimenomaan takapaikan hoitaakseen. Toisen tontin langetessa Viherjaakko23:lle, jää vapaaksi enää kummatkin etupaikat. Joukkueella ollessa kolme etupelaajaa Färin, justus pirpanan ja KIRSI2:n muodossa, on käytännössä jonkun heistä pudottava joukosta. Oli se kuka tahansa, joutuu Dove siis pitämään vaihtopenkillä hyvän tason lentäjää.

Alunperin TM:n näkemys oli, että Doven oikea eturintama olisi Fär ja justus pirpana. Viimeisenä mainittu JP tuntui ilmeiseltä valinnalta etualapelaajaksi, sillä häneltä löytyi vyöllään erinomaisista otteluita siellä, kun taas kahdella muulla henkilöllä oli enemmän kokemusta ylhäällä peluusta. Färin ja KIRSI2:n välisen taiston singe näkyi kääntyvän joukkueen johtajan eduksi pitkälti paremman kamppailutilannepelaamisen ja laajempien liiganäyttöjen vuoksi. Samaan johtopäätökseen vaikutti päätyneen myös Doven taktiikkavastaava, peluuttaessaan toisen kierroksen Jetal -ottelussa kolme erää juuri Fär & JP -etulinjastoa. Niin voimakas porrastus tuli herättäneeksi kysymyksen, oliko joukkue lyönyt jo lukkoon pudotuspelinelikkonsa. Jos näin oli, oli päätös yllättävä, sillä KIRSI2:n etäisyys kumpaakaan etupelaajaan ei vaikuttanut olevan mahdottoman suuri.

Joukkueen etualapelaajan, justus pirpanan, osalta TM ei näe minkään muuttuneen, vaan vallitsevassa tilanteessa hänen pitäisi olla suhteellisen varma peliajastaan. Vaikka hänen viime kaudet eivät ole olleet häneltä parhaita mahdollisia, hyötyi hän alusta alkaen muutoksesta joukkueen sisäisen kilpailun luonteeseen. Jos joukkueessa olisi esimerkiksi ollut tallella jälkimmäisellä syyskaudella erinomaisesti toiminut VVL 01 & WäZ etulinjasto, olisi JP ollut liipaisimella ihan eri tavalla ja saattanut joutua katsomaan ratkaisupelejä lehtereiltä. Toisaalta yhtä suuri tekijä nykyisen ratkaisun helppoudessa on hänen omat otteet. Tällä kaudella singe näkee vanhan pelitoverinsa olleen vihdoin sillä tasolla, jolla hän kykeni pelaamaan viime keväänä ja mitä hän on liigan ulkopuolisissa taistoissa esittänyt läpi vuoden. Kaikki olemassa ollut potentiaali on jälleen alkanut konkretisoitumaan myös liigassa.

Mutta mikä sitten on vienyt justus pirpanan peliä eteenpäin? Yksinkertainen vastaus löytyy ainakin paikansiirron muodossa. TM on käynyt aikaisemmin lävitse miksi JP ei välttämättä onnistunut siirtämään samoja otteita etualapelaajan paikalta taka-alapelaajaksi, joten siihen ei liene tarvetta mennä sen enempää. Samalla myös pelin ja joukkueen tason merkitystä on käyty lävitse. Tuntuu yhä ilmeiseltä, että justus pirpanan suhteellinen anti on korkeampaa kovatasoisemmissa peleissä, joissa hänelle kyetään antamaan kamppailuvoimaiset tiimiläiset. Nyt hän vaikuttaa kuitenkin pelaavan itselleen liigan tasoon nähden ideaalissa joukkueessa, saadessaan sekä riittävän tasoisen tutkaparin että ratkaisukykyisen takarintaman. Se on suonut JP:lle sauman palata normaaliin kaavaan, eli olla pelaajia itseensä sitova henkilö, joka pysyy kauan hengissä ja kykenee voittamaan jälkitilanteita, mikäli vastustaja keskittää huomiota pelkästään takapelaajiin. Samalla hänen suoratyöskentely on näyttänyt itsensä näköiseltä. JP ei välttämättä ole koneiden asentoja täydellisesti lukeva ampuja, joka ajoittaa korjausliikkeet nanosekunnilleen oikein, mutta häneen "liikkeessä pysyvä" väistötapa tekee hänestä vaikean osuttavan ja aiheuttaa harvoin selkeitä suoratappioita. Myös MunQ-välierässä, jossa JP pelaa liigan kokemattominta pelaajaa vastaan, pysynee hän normaaliin tapaan kauan elossa ja lienee eritoten alballa vastustajan riesana pitkään.

Yhden etupaikan mennessä justus pirpanalle, jäänee taisto Färin ja KIRSI2:n välille. Ei mikään ihan helppo ratkaisu siis. Olennaisin asia lienee mitä Dove haluaa etuyläpelaajaltaan. Jos tavoiteltava ominaisuus on peliä avaavat suoratapot on oikea valinta epäilemättä KIRSI2, kun taas jos halutaan jälkitilanteita voittavaa henkilö, lienee Fär parempi vaihtoehto. KIRSI2:n vahvuus piilee siis oikean ampumasektorin painottamisessa ja korjausliikkeissä, kun taas Färin hänelle pedattujen paikkojen hyödyntämisessä. Kyseisiä ominaisuuksia peilaten jälkitilanteissa parempi Fär olisi justus pirpanalle suotuisampi vaihtoehto, kun taas tilaa järjestävä KIRSI2 voisi sopia Viherjaakko23:lle paremmin.

Myös pelipuolen vaikutus on pakko huomioida. Keskusvalloilla kamppailumerkityksen merkitys on suurempi kuin ympärysvalloilla, jossa kohtaamistyöskentely on olennaisin asia. Se tekee Färistä ennakkoon ajateltuna sopivamman pelin vasemmalle puolella, kun taas KIRSI2:n oikealla. TM lähtisi siitä, että ainakin Färin kohdalla puolen vaatimukset on pistettävä toteen. Etuyläpelaajan vaikutusmahdollisuudet kohtaamisen edetessä keskusvalloilla on varsin korkea, eikä vastustajan vähentäminen ole yhtä tärkeää kuin ympillä, joten Dove tarvinnee johtajansa panosta ainakin puolissa erissä. Samalla salmittajan näkökulmasta Fär lienee kaksikon hankalampi vastustaja alballa.

Miten ympärysvaltojen peluutus hoidetaan onkin se kinkkisempi kysymys. Se onkin ainoa asia, johon TM:lla ei ole selkeää kantaa. Kenties kyseisellä puolella lentelymahdollisuuden voisi suoda KIRSI2:lle, mutta näkemys pohjautuu osittain myös ajatukseen, että tasaisessa tilanteessa peliaika jaetaan tasan. Ongelmaksi voi koitua, että vaikka KIRSI2 olisi lähtökohtaisesti sopivampi palanen ympärysvalloille, saattaa pelaajien vaihtelu sisältää negatiivisia vaikutuksia joukkueen peliin. Normaalisti paras lopputulema saadaan lennellessä koko pelin ajan samalla nelikolla ja siitä poikkeaminen sisältää riskejä. Miten sitten Dove ikinä toimiikaan, on päätös takuulla hankala ja jättää sijaa jossitteluille, mikäli tie katkeaa sunnuntaina MunQia vastaan.

Runsaan etupelaajiin keskittymisen jälkeen spekuloitavaksi jää edelleen Doven saumat voittaa MunQ ja napata mestaruus. TM:n uskomus on, että Dove lähtee liki samanlaisista asetelmista välierään kuin Jetal pari kuukautta takaperin. On siis epätodennäköistä, etteikö se tekisi vastarintamaa, mutta voitto on kovan työn takana. Valistunut uskomus on, että Doven voiton todennäköisyys MunQia vastaan on noin 30 %, eli singe pitänee joukkueen saumoja yleistä näkemystä korkeampina. Jos taas Dove onnistuu kukistamaan hallitsevan mestarin ja etenee finaaliin, on sen voittotodennäköisyys siellä liki 50 % (riippuen kumpi kaksikosta Jetal & kokai tulee vastaan siihen). Nämä luvut yhdistäen Doven mestaruuden todennäköisyydeksi tulisi noin 15 %.

Kokonaisuus: 86.25


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 07.02.17 - klo:13:53 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #399 : 08.02.17 - klo:12:40 »

MunQ (osa 1/2)

Reilu kahdeksan viikkoa sitten lentokonepelin historia toisti itseään ja liigan perustajaklaani palasi liigan hallitsijaksi. Valtikka on yhä tiukasti joukkueen käsissä ja harva odottaa sen siirtymistä seuraavalle helpolla. Mutta onko MunQista täyttämään ennakkokaavailut ja voittamaan jälleen kaksi mestaruutta peräkkäin? Menemme siihen pian, mutta keskitymme ensin perusteellisesti joukkueen runkosarjaan. Sovellamme nyt ja aiemmin nähtyä ja leikimme myös Dr. Philiä.

Viime kauden lopulla
MunQ onnistui päättämään Tónksin etsikkoajan ja nousemaan liigan kuninkaaksi. Joukkue tyrmäsi lopulta päävastustajansa, vaikka se oli ennen titteliottelua jo ottamassa lukua ja päättämässä kauttaan ennen aikojaan. Nousu oli suuruusluokaltaan sellainen, jota pudotuspeleissä ei oltu nähty aiemmin. Vaikka välierässä kyettiin samana vuonna nousemaan 2-0 tilanteesta ohitse ja voittamaan lopulta mestaruus, teki takaa-ajoaseman suuruus tapahtuneesta täysin poikkeuksellista. Samalla se miten totaalisesti MunQ tuhosi laajana ennakkosuosikina pidetyn vastustajansa loppuottelussa oli vähintäänkin odottamatonta. Kaikille MunQin mestaruus ei välttämättä ollut yhtä suuri shokki kuin singelle, mutta tapa miten se tuli, lienee yllättänyt jokaisen peliin erikoistuneen asiantuntijan.

Uuteen vuoteen ja kauteen siirryttäessä MunQin asema on muuttunut viime kertaisesta. Sen pahimmat kilpakumppanit, kaaos ja Tónks, ovat siirtyneet takavasemmalle ja korvaajat eivät välttämättä ole samaa tasoa. Jos muuten mestarisuosikin valinta jättäisi sijaa keskustelulle, on viittaa nyt hankala sovittaa kenenkään muun kuin MunQin harteille. Jos edellisillä kausilla TM on pitänyt kahden suurimman kandidaatin (emt & MunQ ja kaaos & Tónks) saumoja lähes identtisinä, on tilanne nyt poikkeava. Jos mikä tahansa muu joukkue kuin MunQ voittaa mestaruuden, voidaan sitä pitää pienoisena yllätyksenä.

Runkosarjassa MunQ vaikutti poteneen hiukan samaa ongelmaa kuin Tónks jälkimmäisellä syyskaudella, joskin hiukan pienemmässä mittakaavassa. Sen nousu kiistattomaksi ykkössuosikiksi heijastui peliotteisiin ja joukkue ei näyttänyt yhtä nälkäiseltä kuin edellisen kauden runkosarjassa. Kyseinen ilmiö ei ole mitenkään erikoinen, vaan siitä ovat takavuosina kärsineet vuoroin F.L, vuoroin Kalja ja vuoroin MunQ itse. Pääsääntöisesti "turhia runkosarjapelejä" on helpompi pelata jahtaajan asemasta, kun näyttämisen halu on suurempaa ja kunnolla pelaamisen hyöty ilmeisempää. MunQin kohdalla juuri kyseinen tausta tekee runkosarjaotteiden analysoimisesta hankalampaa. On odotettavissa, että joukkue pelaa täydellä antaumuksella vasta sunnuntain Dove-välierässä.

TM:n tulkinnan mukaan MunQin koneet näyttivät käyvän 70-90%:n teholla Dovea ja kokaita vastaan. Dove-pelissä hallitseva liigamestari ei sortunut ajoittaiseen paheeseensa, eli hötkyilyyn, mutta toisaalta konevalinnat viestittävät, ettei joukkue ollut täysin tosissaan. Ensimmäisessä erässä mcboxerjr turvautui salmsoniin, vaikka oli etukäteen tiedossa, ettei kyseinen järjestely olisi todennäköisesti paras mahdollinen. Tähän ei tapahtunut muutosta koko erätappioon päättyneen kymmenminuuttisen aikana, vaikka kyseinen kaava ei näyttänyt optimaalilta. Jälkimmäiseen puolikkaaseen ottelussa MunQin yrittämisen määrä vaikutti nousseen noin 75 %:sta 90:een ja osittain myös se käänsi pelin joukkueelle. Puolestaan kokaita vastaan MunQin anti oli singen silmään enimmäkseen 70 % potentiaalistaan. Lepsuilu esiintyi varsinkin erien alkupuolikkailla turhan nopeina lähtöinä, huolimattomina nousuina, ylimielisinä haastoina ja salmsonin käyttämisenä. Vasta erien loppuvaiheessa, kun ero oli vastustajan hyväksi, MunQ kiristi otettaan ja antoi kaikkensa. Toisessa tällaisessa erässä se riitti, kun taas toisessa ei.

MunQin voittaessa Doven ja kokain 4-1 on sitä vaikea syyttää määräänsä enempää huonosta asenteesta kyseisissä peleissä. Harva joukkue pystyy vastaavassa tilanteessa antamaan täysin kaikkea itsestään, vaan sen aika koittaa vasta pudotuspeleistä. Se mistä MunQ kuitenkin ansaitsee moitteensa, on esityksestään Jetalia vastaan. Hävisihän se pari kuukautta aiemmin välierässä kukistamalleen joukkueelleen 4-1 lukemin, jääden kokonaispisteissä yli 300 jälkeen. Vaikka singe ajattelisi mielellään voiton tulleen pelkästään omin avuin, tunnistaa hän pelikentällä ollessaan milloin kyse on pikemmin vastustajan huonoudesta. Niin oli MunQin kohdalla, joukkueen esitys oli sanalla sanoen surkea.

MunQin ja Jetalin väliseen otteluun lähdettiin hiukan poikkeavasta tilanteesta, ensimmäisenä mainitun saadessa riveihinsä vanhan jäsenensä, IneartheDin. Käytännössä kyseinen kamppailu oli ainoa sauma saada "Ine" jälleen pelaamaan nykyliigan kärkiottelussa. Sitä taas MunQin olisi ollut mahdoton toteuttaa pelkästään laittamalla henkilö pelaamaan nykyisen jäsenensä tilalla. Vaihdos olisi heiluttanut joukkueiden välistä voimadynamiikkaa olennaisesti ja ratkaissut ottelun singen kierrosspekulointiaiheessa esittämän tavan kaltaisesti. Toisaalta Jetalin intresseissä oli peluuttaa koko miehistöään, koska kyseessä saattoi olla kauden viimeinen tilaisuus moiseen. Tämä poiki etukäteisjärjestelyn, jonka mukaan MunQ suorittaisi vaihdot ensisijaisesti kellonajan ja mcboxerjr:n välillä, kun taas Jetal kierrättäisi etupelaajiaan. Singe piti järjestelyä reiluna ja näki sen pitävän voimasuhteet tallella. MunQin rankingtasoitus oli noin 1.25 erää kohden (ottaen huomioon myös Nasse-setä01:n tuuraus), kun taas Jetalin aika lailla 2.5 yv-puolikkaalla. Pelin oletustulos oli siis 3-2.

MunQ kannalta alku sujui kuitenkin huonosti ja se hävisi 200:lla pisteellä erän, jonka sen olisi pitänyt voittaa reilulla marginaalilla. Joukkue heitti kirveen kaivoon ensimmäisen vaikeuden tullessa vastaan ja ryhtyi tappioasemassa säntäämään vastustajan päätyyn kuin päätön kana, vaikka ratkaisun järjellisyys näkyi hetkessä Vaasaan asti. Erityisesti joukkueen tähtipelaajalla, mcboxerjr:lla, oli vaikeuksia syttyä otteluun ja lopputulemana 15 annettua tappoa "pro koneelle" ja huonoin pistesumma muilla kuin etualapaikalla pelaavista henkilöistä. Tie vei katsomoon. Popcornosastolta kentälle saapunut kellonaika toi kokonaan uuden ilmeen joukkueen pelaamiseen ja MunQ alkoi näyttämään muulta kuin harrasteryhmältä. Vielä toisessa erässä parantanut ote jäi hiukan siinä annetun materiaalitasoituksen varjoon, mutta kolmannessa erässä he kykenivät voittamaan peräti 180:lla pisteellä vastustansa (eli 80 enemmän kuin oletustulos). Ottelu oli ollut kärkikamppailun arvoinen kahden erän ajan. Viimeiseen erään MunQ vaihtoi kuitenkin IneartheDin ja mcboxerj:n paikkoja ja palasi normaaliin takarintamaansa. Hetken singe elätteli jo toiveita, että se voisi johtaa ottelun parhaaseen erään, mutta nähtyään MunQin kaksi salmsonia, luulo karisi hetkessä. Viisinkertaisen mestarin viimeisen erän lentely oli suorastaan ala-arvoista ja sen olisi pitänyt päättyä 250:n pisteen tappioon. MunQ näytti tällä kertaa ala-asteen tyttöjen liikuntaryhmältä, ja sekin lienee suotuisa vertaus.

Asia mihin pitkällä vuodatuksella tähdättiin oli MunQin henkimaailmaan pääseminen. MunQ hävisi Jetalia vastaan koska sitä ei kiinnostanut pelata. Sitä ei kiinnostanut pelata koska mcboxerjr:ää ei kiinnostanut pelata. Mcboxerjr:ää ei kiinnostanut pelata koska hän ei saanut haluamaansa ottelua ja joukkue hävisi pari kohtaamista putkeen. Tilannetta ei saatu käännettyä koska paikalla ei ollut lohduttajaa. Vasta kellonajan saapuessa sankariviitallaan hätiin, MunQ sai otettaan peliin. Myös lähes yhtä pahana mielialapelaajana mainetta luonut Adju alkoi esiintymään 69 %:n teholla ja IneartheD alkoi lämpenemään. Lopputuloksena oli IneartheD, joka suoriutui takapaikallaan hämmästyttävän hyvin taukoonsa nähden ja niin motivoitunut Adju kuin runkosarjassa voi vaan nähdä. Kaikki tuo katosi kuitenkin kuin tuhkana tuuleen, joukkueen neljänteen erään suorittaman vaihdon jälkeen.

Jetal-peli paljasti jälleen sen, mikä on kellonajan tärkeys MunQille. Hän tuntuu olevan ainoa henkilö, joka saa mcboxerjr jatkamaan yrittämistä myös tappiotilanteessa ja Adjun uskomaan, että tietyn mestaruusmäärän voittamisen jälkeen saa liigalta tuntuvan rahasiirron. Jos joukkueessa olisi kellonajan sijaan jokin toinen henkilö, olisi MunQille käynyt viime kauden välierän 2-0 -tilanteessa todennäköisesti samalla tapaa kuin paria kuukautta aiemmin Tónks-finaalissa. Kausi olisi päättynyt siihen ja selitykset olisivat olleet joko "mitä väliä nobbaliigalla on" (kerroin 1.70) tai "meil on alle 50h pelannut pelaaja" (kerroin 2.16). Vaikka MunQ onnistui aiemmin välttymään tappiolta ja joukkueella on (onnekseen) kellonaika riveissään, ei perusongelma ole kadonnut minnekään. MunQin ydinhenkilöt saattavat hetkenä minä hyvänsä joukkueen ollessa tappioasemassa päättää pelin ratkenneen ja luovuttaa kamppailun kesken kaiken.

Diagnoosin jälkeen seuraavaan osaan jää käsiteltävää MunQin pelaajatilanteen ja mestaruussaumojen muodossa. Palattakoon joukkueen puintiin siis kohta puolin.

palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 08.02.17 - klo:23:09 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #400 : 08.02.17 - klo:23:08 »

MunQ (osa 2/2)

MunQin runkosarja piti siis sisällään kaksijakoisia tapahtumia. Mutta voidaan miettiä, muuttuiko lopulta mikään joukkueen tai pelaajien asemissa.

Runkosarjan koitokset eivät välttämättä heilautelleet MunQin yksilöiden tilannetta suuntaan tai toiseen, mutta onneksi muistissa on parin kuukauden takaiset pudotuspelit. Takarintaman osalta ne tarkoittivat sitä, että henkisen puolen tärkeyden lisäksi myös pelillisesti kellonaika erottui joukosta. Hän teki sitä koko liigan mittakaavassa ja oli ainakin singen valinta pudotuspelien MVP-pelaajaksi. Se tuli jälleen pistämään miettimään, miten olosuhteriippuvaisia ihmisten otteet voivat olla. Pahamaineisissa rhöh-peleissä singe kokee viimeisen puolen vuoden näyttöjen olevan nimittäin mcboxerjr:n puolella, mutta liigassa asetelma on ollut käänteinen. Siinä missä kellonaika on kyennyt liigassa ja erityisesti tärkeissä peleissä olemaan mies paikallaan, profiloituu "Bobo" yhä voimakkaasti rhöh-taistojen erikoisosaajaksi. Hän ei ole ainakaan suhteellisesti kyennyt tuomaan samoja otteita laajamittaisemmin katkaisupeleihin. Toisaalta se taas tarkoittaa sitä, että MunQilta saattaa löytyä vielä realisoitavissa olevaa potentiaalia yhden pelaajan muodossa. Niin tai näin, ei mikään ole muuttunut joukkueen viimeistelijäosaston suhteen. Siltä odotetaan yhä oman sektorinsa hallitsemista (eritoten kv:lla oltava reilusti muita edellä).

Eturintaman kohdalla huolta herättää Kenraali Koiskiksen viimeaikainen aktiivisuus. Hän ei ole aikaisemminkaan luonut mainetta minään himotreenaajana, mutta erien jäädessä parin viime kuukauden aika vain neljään, kuvittelisi sen vaikuttavan vääjäämättä otteisiin. Toisaalta koska Kenraali Koiskiksen aktiivisuustaso ei ole koskaan ollut kovin suuri ja hänen roolinsa ei välttämättä vaadi jokaisen rintaman katkomahdollisuuden lukemista ja täydellistä koneiden asemien painottamista, voi huoli olla täysin aiheeton. Eikä hänen lentely kolmannen kierroksen kokai-pelissä näyttänyt ollenkaan hassummalta, vaan MunQ vaikutti toimivammalta saadessaan taas täysin hartolalaisen eturintaman. Onhan Kenraali Koiskis saanut suoraviivaistettua peliään kohtaamisten alkuvaiheessa, tullut joukkuelaisten kannalta loogiseksi liikkujaksi ja pärjännyt kamppailutilanteissa kokoajan paremmin ja paremmin. Häntä voisi siis kuvailla helppona pelaajana, joka suo muille sauman loistaa. Se yhdistettynä viime kauden kaltaisen Adjuun ja MunQin eturintama on vaarallisemman tuntuinen kuin aiemmin. MunQin etupelaajat eivät ole kentällä ole pyrkimässä häviämään mahdollisimman vähän, kuten kenties oli joitakin kuukausia takaperin, vaan kuten Tónks-finaalissakin nähtiin, kykenee se kuumina hetkinä olemaan vaivatta eron muodostava tekijä.

Mutta entä ne MunQin mestaruussaumat? TM päätyi lopputulemaan, että oikea lukema on 47 % (suhteellisen muuttumaton kauden alkuun nähden). Välierästä MunQ poistuu 70 %:n todennäköisyydellä voittajana, kun taas loppuottelun vastaava numero on 67. Samalla lopullisen prosentin (on joko 62 % tai 80 %) määrittää myös toisen välierän tulos. Siispä joukkue on ehdoton suosikki, mutta sen mestaruus on kaikkea muuta kuin kirkossa kuulutettu.

Kokonaisuus: 87.5
« Viimeksi muokattu: 08.02.17 - klo:23:17 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #401 : 09.02.17 - klo:12:57 »

Takapelaamisen salat (osa 1/2)

1. Takalinjaston pelaajien pisteet ovat paikan ominaisuuksien vuoksi kauttaaltaan suurempia kuin etumiesten. Koetteko että pisteet kertovat ylipäätään paljon omasta suoritumisestasi?

Apeliz: Kyllä pisteet näyttävät hyviltä suuren yleisön silmissä (esim lätkässä patrik laine) vaikka muuten olisikin pelannut aivan päi persettä. Älä tuhoa itseäsi maassa vaan anna vastustajan tehdä se ja jos olet vaarassa kuolla aja PAKOON koska statsit ovat tietämättömän lehdistön (sing magazine) ja rahvaan yleisön mieleen. Vaikka "joukkuetoverisi" jäisikin yksin sillä yksin tätä peliä kummiski pelataan daa

Fär: jonkin verran

Gents8: Pisteet ei todellakaan kerro koko totuutta suoriutumisesta, mutta takapaikalla ne kuitenkin kertovat enemmän kuin edessä.

ifreetti: ei välttämättä aina mutta kyllä parhaaltapaikalta pitää odottaa parhaita tehoja

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Pisteet eivät kerro juuri mitään. Tilastointihan sai alkunsa nimenomaan omasta halustani nähdä pisteiden taakse.

pallosalama: Rajallisen määrän. Pisteet kertoo enempi siitä, kuinka paljon henkilö on antanut pisteitä/välttänyt niiden antamista.

Viherjaakko23: kyl niist näkee onko ollu viimestely kohillaa


2. Pelejä voi voittaa sekä suoralla osuviin ja paikkoja pelaaviin etupelaajiin tai yksilötaidoillaan kohtaamisia kääntäviin takamiehiin. Voiko mielestäsi sanoa, että jompikumpi rintama kantaisi suurempaa vastuuta joukkueen menestyksestä?

Apeliz: Katotaa tänää jos mentäis ekaks pelkäl eturintamal ja sit seuraavas lähös vaa takarintamal. Sillähän sen näkee kumpi vie nob singe tyhäm

Fär: molemmat tärkeitä

Gents8: Eturintama jos kusee täysin hommansa, niin siinä ei paras takarintamakaan mahda mitään. Takarintama pystyy paikkailemaan eturintaman mokia kuitenkin paremmin kuin eturintama takarintaman mokia, joten nostan takarintamalle suuremman vastuun.

ifreetti: riippuu vastustaja joukkoeen rakenteesta mutta jos toinen rintama romahtaa täysin niin harvemmin HYVÄ HEILUU

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Kyllä menestys riippuu koko joukkueen onnistumisesta. Hyvällä eturintamalla keskitasoinenkin takamies pärjää parempia pelaajia vastaan tai ainakaan ei fiksusti pelaamalla aiheuta joukkueen tappiota.

pallosalama: Yhtä suurta. On ollut kiva huomata viime aikoina miten etupelaajien suorituksille on annettu enemmän arvostusta. Kaikki pelaajat joukkueessa on tärkeitä!

Viherjaakko23: lentokonepeli on joukkuepeli, jossa joukkue koostuu hyvistä yksilöistä. takarintamal parempi tsäänssi ottaa tappoja, mutta jotta ne voi ottaa tarvii etupelaajien pelata ees kohtuullisesti. Jos taas teoreettisesti avataan tää keissi nii mikäli takapelaaja saisi joka kerta savuavan koneen alas(kuten jotku saa 90% kohtauksista jos siis savuava kone) nii suurempi vastuu eturintamal


3. Tasaisilla joukkueilla pelatessa tulee sekä vaiheita kun oma etulinjasto on niskan päällä kuin hetkiä kun vastustajat vastaavat tekevät mitä haluavat. Miten koet takapelaajan työskentelyn eroavan voitollisen ja tappiollisen etupelaajien välillä?

Apeliz: Takapelaajat on pro pelaajia ja saamme myös naiset ja kunnian mitkä myös ansaitsemme koska olemme ylivertaisia pelaajia saa onnitella

Fär: kyllä se vaikuttaa vähä jos edessä oleva nobbailee

Gents8: Voitollisen eturintaman takana voi lomailla aivan rauhassa ja napsia muutamalla hplla olevat vihut. Tappiollisella etupelaajalla takarintama taas on työmaa.

ifreetti: jos etulinjasta tullaan heittämällä läpi niin siinä on monesti keinot aika vähissä vaikkei itse välttämättä virhettä tekisikään

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Voitollisen eturintaman takana pitää kääntää voitto murskavoitoksi. Tappiollisen takana tulee minimoida vahingot ja keskittyä seuraavaan kohtaamiseen, eikä yrittää ihmeitä ylivoimaa vastaan.

pallosalama: Voitollisten kanssa riittää usein pelkkä heikkojen pois napsiminen, jos eessä olevien peli ei suju niin pitää pyrkiä pääsemään pisteissä edes tasoihin, mikä useimmiten tarkoittaa jonkun erilleen jääneen alasottoa ja sen jälkeen pakoa takaisin kotiin.

Viherjaakko23: vaikeuttaa, ei sieltä takaa mitää taikoja saa viljeltyy jos omat etumiehet häviää aivan 100 nolla kohtauksessa. ylivoimatilanteet helpottaa valtavasti jos etu saa oman ulos kuolematta


4. Ympärysvalloilla osa joukkueista turvautuu neljään bristoliin, kun taas osa yhteen  kolmeen bristoliin ja yhteen salmiin. Näetkö salmin olevan ensisijaisesti tappokone, sitova kone vai silkka pelote? Mitä "pro-koneelta" odotetaan?

Apeliz: Pro konetta saavat käyttää VAIN ja AINOASTAAN pro pelaajat. Jos pro kone tuottaa yli 300p erään ja turpiin tulee silti on muu joukkue kussu nii helvetisti ja sillo saa @#%@@ näyttää turhautumisen voi &*#@%

Fär: salmi tärkeä, joskus kannattaa pelata vaa 4 rissellä

Gents8: Nykyisin on liki kaikilla tiimeillä vakiintunut tuo salmi. Ensisijaisesti pro kone on tappokone, jolla hommataan eniten pisteitä ja kasvatetaan virtuaalipenistä.

ifreetti: jos vastustaja ylipelaa pro konetta monella miehellä niin silloin ratkaisu vastuu siirtyy bristöleille, mutta normaali oloissa pitää myös tehoja tulla

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Omaan peli-ideologiaansa sopii paremmin 4 brisseä, mikä mahdollistaa paremmin painopisteen pitämisen omassa päässä. Salmin kanssa ei juuri omassa päässä kannata junnata. Sanoisin siis, että salmin käyttö vaatii koko joukkueen pelitavan muutosta salmittajaa tukemaan. Hyvältä salmittajalta vaaditaan pommitustaidon lisäksi myös konekiväärin käyttötaitoa, jotta hänestä olisi täysi hyöty myös heikennettyjä vastustajia vastaan. Salmittajasta saadaan suurin hyöty irti aina kun hän pääsee 1v1 tilanteisiin, joissa Bristol puolestaan olisi heikoilla.

pallosalama: Riippuu niin paljon siitä, minkälainen pelitapa vastustajalla on. Salmille on pakko antaa enemmän huomiota kuin bristoleille, vapaana lentelevä salmi kun pääsee tekemään paljon tuhoja. Kärkimatseissa sanoisin siis enempi pelote

Viherjaakko23: tappoja tietenkin. aika kliininen pitää kyllä olla jotta siitä jotain hyöyä ois.


5. Neljästä bristolista yhden vaihtaessa salmsoniin, tulee muotoon normaalisti yksi rintama lisää. Näettekö muita välittömiä vaikutuksia toisen takapelaajan kannalta kuin lisääntyneen tilan? Miten takabristolin rooli salmin kanssa eroaa siitä mitä se olisi ilman sitä?

Apeliz: Kui vaikeeta on ymmärtää et se risu nousee ylös suojelemaan parempaa jalorotuista pro pelaajaa?? Huoh

Fär: takarisse suojaa

Gents8: Suojatessa salmia ampumalla ylös kohtaamisissa altistuu vastustajan etualan suoralle. Taka-ala on myös salmin kanssa suuremmassa vastuussa etumiesten tukemisessa kuin ilman salmia.

ifreetti: en tiedä ei kiinnosta sry vaan pelaan vain pro konetta

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Salmin kanssa takabristolin tulee saada aiheutettua mahdollisimman paljon vahinkoa vastustajan yläpelaajiin. Vastustajan etualapelaajan puolestaan pitäisi jäädä helposti salmin jalkoihin korkeusedun turvin.

pallosalama: Takarissen on pakko pelata alempana ja jarrutella vähempi, muuten riski joutua oman salmin pommeihin on liian suuri. Vaihtoehtoisessa tapauksessa rintamien erot kasvavat liian laajoiksi ja vastustajan albat pystyy motittamaan etubristolit.

Ilman salmia pelaaminen on helpompaa, suuremmasta tulivoimasta kun saadaan parempi kyky sulkea vastustajan pakoreittejä

Viherjaakko23: helpompi pelaa ku jengi keskittyy salmiin siin saa tehä sit mitä lystää jep enemmän tilaa= enemmän tilaa erikoiselle


6. Joukkuerakenteissa käydyssä keskustelussa enemmistö oli sitä mieltä, että kokonaistasoltaan 80 & 80 takarintama on parempi kuin 90 & 70 versio. Yhdytkö näkemykseen vai valitsisitko toisin, jos saisit olla joukkueen manageri?

Apeliz: Ottaisin 95-95 takarintaman ja eturintamaan 90-90 jotta niitte ei tarttis silmil hyppii perkele. En pelaisi vakavissani ranking 70 omaavan henkilön kanssa

Fär: sama

Gents8: Uskaltaisin valita toisin, etenkin jos etumiehet olisivat molemmat 70 tasoa. Jos etumiehet olisivat kuitenkin yhtään parempa, niin tiimin pelatessa 70 tason takamiehellä olisi silkkaa tyhmyyttä. Etumiesten ollessa 80 tasoa tulisi toinen niistä laittaa takamieheksi ja siirtää 70 eteen.

ifreetti: en vitussa ole samaa mieltä kuin asiantuntia kaarti, 90-70 rintama vie 100-0

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Salmittajan kera 90&70 parempi. Muuten 80&80.

pallosalama: Tasainen on parempi.

Viherjaakko23: no oha se ny 90 70 parempi herran jestas
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #402 : 09.02.17 - klo:14:53 »

Takapelaamisen salat (osa 2/2)

7. Singe pitää takayläpelaajan vaikutumismahdollisuuksia peliin suurempana kuin taka-alan, ellei tämä jättäydy kohtaamisesssa hiukan taaemmaksi, pelaa reilusti paremman pelaajan takana tai vastustajat lennä tavanomaista korkeammalta. Jaatteko tulkinnan? Tarkoittaako se samalla että keskimäärin parempi pelaaja kannattaa sijoittaa ylös?

Apeliz: Singe millo tunnustat tappiosi pellevaaleissa?

Fär: 87 % totta

Gents8: Parempi pelaaja aina ylös, etenkin takarintamassa.

ifreetti: jaan singen tulkinnan 100 prosenttisesti ja olen ylpeä siitä

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Lentokorkeus tuo etua, joten kyllä olet oikeassa. Pelaajien keskinäinen sijoittaminen taas ei ole aivan yksioikoista. Itse esim. koin, että neljällä brissellä pelatessa joukkueella sujui paremmin mun pelatessa ylhäällä ja Apeliz alhaalla takana.

pallosalama:

Viherjaakko23: kyl taka alaski pystyy dominoimaa en nää tos hirveesti etuu varsinkaa yv


8. Ominaisuuksia joita singe kaipaa takayläpelaajalta on väistelekyky, rintamien murtomahdollisuuksien lukutaito ja korkea viimeistelyprosenttia, tehokkaine yläsyöksyine. Allekirjoitatko täysin äskeisen vai haluatko lisätä/kumota jotain?

Apeliz: Ai oliko tää musta tää haastattelu

Fär: allekirjotan

Gents8: Kamppailutilannepelaaminen vielä tuohon.

ifreetti: kumoan kaikki väitteet ja vastaan yhdellä sanalla: TAITO

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Lisäisin vielä taidon minimoida tappiot jos eturintama epäonnistuu kohtaamisessa. Turha tapattaa itseään jos mahdollisuuksia ei ole. Tarkoitti se sitten maahanajoa tai omalle kentälle palaamista etuajassa.

pallosalama: Eipä lisättävää.

Viherjaakko23: samat sopis mihi vaa


9. Ominaisuuksia joita singe kaipaa taka-alapelaajalta on kyky valita oikea lentokorkeus kohtaamiseen, pienessä tilassa operointi, linjanhaku ja oikeaan koneen painottaminen. Allekirjoitatko täysin äskeisen vai haluatko lisätä/kumota jotain?(korjasin 2 kirjoitusvirhettä tästä kappaleesta)

Apeliz: kuka vois väittää sulle vastaan jag älskar dig<33

Fär: totta

Gents8: Tossahan noi taitaa olla.

ifreetti: sopiva nöyryys ja sanallinen valmius

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Sama kuin edellisessä.

pallosalama: Joo

Viherjaakko23: kuha ei kuole heti


10. Jokaisella lienee jonkinlainen pelaajatyyppi jonka kanssa on miellyttävintä lentää samassa rintamassa. Millainen se on sinun kohdalla? Onko sinulla mielessä jotain erityistä henkilöä, joka täyttää kriteerisi harvinaisen hyvin? Onko vastavuoroisesti joku mustalla listallasi?

Apeliz: Kulta rakastan sua enemmä ku tota törttösingee

Fär: jaa, pelaan kaikkien kanssa hyvin, mut jpn kaa pelataa melko hyvin siin edes?

Gents8: En oo oikeen pelannu takana muissa kun Jetalin liigapeleissä, joten en osaa takarintamapartneria sanoa. Etupelaajanakaan kukaan ei iske kovinkaan erikoisesti esiin, mutta Färin kanssa pelaaminen on tuskaa.

ifreetti: musta lista: singe pallo huuhaa tonttu äpeliz
keltainen lista: v23 aika

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Ei varsinaisesti suosikkeja tai inhokkeja. Useimmiten onnistuminen on enemmän itsestä kiinni kuin aisaparista. Pehmon kanssa useimmiten toimii aika hyvin. Tykkään siitä, ettei takapelaaja turhaan kiirehdi eteenpäin viimeisen pelaajan kentältänousua odotettaessa, jolloin etupelaajatkin yleensä paremmin malttavat mielensä

pallosalama: Parempien pelaajien kanssa on mukavampaa pelata. Ei ole mitään yksittäistä pelaajaa, joskaan ahneiden pelaajien kanssa(sellaisia jotka pyrkii ottamaan tapon kaikkiea peliälyä vastaan)pelaamisesta en erityisesti nauti

Viherjaakko23: ne jotka ei kuole heti, niil joilla älykkyysosamäärä riittää väistämään, jättämään tilaa ja viimestelemää paikan tullen ja osaavat enne kaikkee menee sen oikeen vihun perään/suojaamaan omaa


11. Kuka tai ketkä ovat sellaisia kollegoita, joita arvostat erityisen paljon ja jota et ota vastaan mielelläsi? Kuka ansaitsee tunnustuksen kyvyistään kääntää kohtaamisia omalla joukkueelle?

Apeliz: Ainoa mainitsemisen arvoinen henkilö on teng vitun singe

Fär: sallopalama,singe, vihernaggero

Gents8: Huu ja Box tulee ekana mieleen.

ifreetti: kaikki ystäväni

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Eiköhän tähän kategoriaan kuulu nää kaikille tutut top 5 salmittajaa  Hymyilee

pallosalama: Yllä mainitun kaltaisten. Heikkojen pelaajien. Sellaisten, jotka eivät keskity. Sellaisten, joita ei kiinnosta. Etenkin jos pelillä on jotain panosta.

Viherjaakko23: parhaat kohtauksen alkuvaihees:böxi pallo
parhaat kohtauksen loppuvaihees:singe iffe


12. Kuinka paljon nautitte takana pelaamisesta? Voisitteko kuvitella lentelevänne edessä?

Apeliz: Tärkeintä on tasa-arvoinen ja iloinen yhteishenki, mikä tarkoittaa, että ketään ei syrjitä taitojen perusteella eikä tuomita epäonnistumisen hetkellä. Jokaisen kuuluisi pelata jokaisessa pelissä jokaista singe-lehdessä mainittua paikkaa, jotta pelipaikkojen epätasa-arvoiset lokeroinnit eli ns. pelaajakastit saataisiin kitkettyä!

Täten pyydän teitä, arvon lukijat, allekirjoittamaan epätasa-arvoisuutta protestoivan ja torjuvan adressin Lentokonepelissä.

Mvh,

Apeliz

Fär: pelaan melkee ain edes

Gents8: Mieluummin pelaan edessä, mutta jos taakse ei oo tiimillä pistää parempaakaan niin kyllä sekin menee.

ifreetti: jos noilla pro kone niin etuala on shaibaa muut käy

IneartheD: Miks tästä on tehty näin iso juttu? Jos osaa pelata niin paikalla ei oo väliä

kellonaika: Haastateltava kieltäytyi vastaamasta kysymykseen.

latesofi: Ei edessä pelaaminen mulle mahdotonta ole. Tällöin otan mieluummin alapaikan. Lähdöt ovat itelleni hankalampia siellä pelatessa. Samoin koen suorapelaamisen omaksi heikkoudekseni, suuremmaksi kuin jälkitilannepelaamisen.
Joukkueen kokoonpanosta riippuu kumpaa päädyn pelaamaan. Mutta yleisesti takapaikka sopii paremmin pelityyliini, vaikken mikään takuuvarma viimeistelijä olekaan.

pallosalama: Vain niin paljon kuin pelillinen anti antaa myötä. Edessäkin pelaaminen on nautittavaa jos muu joukkue on tilanteen tasalla.

Viherjaakko23: oon lentäny kaikis paikois taka vie voiton prosentit 65-35


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 09.02.17 - klo:15:25 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #403 : 09.02.17 - klo:23:40 »

Jetal (osa 1/2)

Ennen kautta singe teki selkeän linjanvedon, sanoessaan että alkavalla kaudella kelpaa pelkästään mestaruus ja vähempi on pettymys. Nyt kun runkosarja on saatu päätökseen, mitä hän ajattelee sen kertoneen joukkueesta ja sen iskukyvystä? Onko Jetalista astumaan MunQin ykköshaastajan saappaisiin?

Runkosarjassa Jetalin tuloksia ei ollut järin vaikea arvioida. Riitti, että päätti kolikon heitolla voittajan ja sanoi loppulukeman olevan 4-1. Se oli nimittäin jokaisen Jetalin runkosarjaottelun tulos, neljän pelin päättyessä omiin nimiin ja yhden mennessä vastustajan hyväksi. Käteen jäi 17 pistettä ja runkosarjan toinen sijoitus. Se puolestaan tiesi ensimmäistä kertaa jonkun muun kuin MunQin kohtaamista välierässä. Jossain määrin voidaan sanoa runkosarjan tuoneen juuri sen mitä singe halusikin. Erityisesti siksi, koska Jetal sai peluutettua TyQ -peliä lukuun ottamatta (silloin johtaja itse oli katsomossa) koko viiden hengen jäsenistöään. Taustat huomioiden runkosarja oli Jetalin kannalta tuloksellisesti lähes napakympin suoritus.

Jos runkosarja olisi käyty pelkästään pudotuspelijoukkueiden kesken, olisi itseasiassa Jetal ollut sen voittaja. Se saavutti samat 9 pistettä kuin MunQ, mutta voitti keskinäisen pelin ja olisi sen turvin mennyt ohitse, jos joukkueet olisivat päätyneet tasapisteisiin. Nyt kuitenkin se kärsi viimeisissä erissä tappiot TyQiä ja MatUa vastaan, joka soi MunQille tilaisuuden voittaa kolmatta kertaa putkeen runkosarjan. Ollakseen rehellinen, singe näkee kuitenkin runkosarjan toiseksi jäämisen olleen tähän rakoon parasta mitä Jetalille saattoi tapahtua. Tarkemmin miksi, paljastuu myöhemmässä vaiheessa.

Mikäli analysoidaan Jetalin otteita runkosarjassa
, lienee tarkoituksenmukaisinta rajata se pelkästään otteluihin muita pudotuspelijoukkueita vastaan. Niistä se voitti kokain ja MunQin, mutta hävisi Dovelle. Näistä ensimmäisessä, eli kamppailussa Dovea vastaan, Jetal nujertui lähes 400:lla pisteellä vastustajalleen, eli voitaneen puhua joukkueiden perustasot huomioiden teurastuksesta. Klaanien, joiden piti olla tasaisia, välinen peli oli päättynyt toisen helppoon voittoon. Oliko kyse siis tuomioniskusta Jetalin mestaruussaumoille?

TM:n mielestä kentällä nähdyt joukkueet eivät olleet ennakkoon ajateltunakaan tasaisia, vaan Dovella oli puolellaan etu. Se teki jotain mitä sen olosuhteet huomioon ottaen pitikin voittaessaan pelin. Jetalin eturintaman vaihtoehtoisten koostumusten ero oletusarvoiseen oli ollut edellisellä kaudella noin 150 ja 250 pistettä erää kohden ja vaikka eroa oltiin saatu pienennettyä runsaasti (kenties noin 50:lla pisteellä) sisäisen kehityksen ja paikkavaihtojen ansiosta, oli Jetalilta hankala odottaa kahta enempää erävoittoa. Käytännössä kun Dove nappasi nimiinsä toisen erän olemalla terävämpi viimeisellä minuutilla, voitti se samalla koko ottelun, vaikkei kokonaispistero ollutkaan venynyt mahdottoman suureksi.

Dovea vastaan Jetal hävisi ympärysvalloilla käydyn ottelupuoliskon 401:lla pisteellä, kun taas voitti keskusvalloilla 22:lla. Singelle ottelu ei kuitenkaan jättänyt lainkaan huolta joukkueen yv-pelaamisesta, sillä hän ajatteli joukkueen palatessa normaaliin päiväjärjestykseen ilmeen olevan erilainen, mutta häntä mietitytti sitäkin enemmän todistettu alboilla lentely. Vaikka pudotuspeleissä Dove-pelin kaltainen "keskusvaltapuoliskovoitto" olisi valtava askel Jetalin etenemisessä voittoa kohti, ei joukkueen peli ollut tuloksen tasolla. Oli hankala kuvitella kyseissä ottelussa nähtyä kv-Jetalia tarjoamassa kunnon vastusta MunQille ja voittamassa taipaleensa ensimmäistä mestaruutta. Siinä tökki videoanalysoinnin perusteella erityisesti yksi asia, johon palataan seuraavassa osassa.

Voitokkaasti päättyneistä kokai- ja MunQ -peleistä voidaan sanoa vähän samaa kuin tappiollisesta Dove -ottelusta. Suurin lopputulokseen vaikuttanut tekijä oli vastustaja - ei niinkään oma erinomaisuus. Jetalin ei oikeastaan kummassakaan tapauksessa tarvinnut esittää mitään ihmeellistä ottaakseen vastustajan päänahan, vaan MunQ ja kokai pitivät itse huolen lopputuloksesta. Lopulta Jetalin tämän kauden runkosarja ei avannut juuri mitään sen tasosta suhteessa muihin joukkueisiin. Se pääsi vain yhteen reiluista asetelmista käytyyn kärkikamppailuun ja koska siinäkin vastustajan mielialapelaajia ei napannut pelata, on Jetalin tasoa mahdotonta arvioida tänä vuonna nähdyn perusteella. TM katsoo sen olevan edelleen niukalla marginaalilla MunQin suurin haastaja, mutta se taas perustuu lähinnä viime kauden kärkitaistojen näyttöihin.

Jetalin runkosarjasta edetään joukkueen yksilöiden analysointiin seuraavassa osassa. Mietimme myös mitkä ovat todellisuudessa Jetalin mahdollisuudet.
« Viimeksi muokattu: 09.02.17 - klo:23:56 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #404 : 12.02.17 - klo:02:39 »

Jetal (osa 2/2)

Jälkimmäisessä osassa puidaan Jetalin etu- ja takarintamaa, sekä annetaan arvio Jetalin tasosta suhteessa muihin liigajoukkueisiin.

Aloitamme puinnin Jetalin takarintamasta. Viime kaudeksi singe sai vierelleen Gents8:n, joka lämpeni varsinkin loppua kohden ja mahdollisti kilpailukykyisen viimeistelyosaston syntymisen. Taka-alapelaajan tontin itselleen napannut Gents8 onnistui siirtämään etupelaajasta viimeistelijäksi ilman suurempia ongelmia, eli hän teki siis saman kuin muuan HUUHAATONTTU paria kuukautta aiemmin. Juuri entinen Tónks-pelaaja on muutenkin oiva verrokki Gents8:lle pelillisten ominaisuuksien puolesta. Kummatkin ovat eteviä tasapainottamaan lähtöjä, liikkuvat tiimiläisten kannalta loogisesti jälkitilanteissa, tekevät luovia liikkeitä ehkäistäkseen huonompaan asemaan joutumisen (joskus menee tosin ylipelaamisen puolelle), ovat bristolilla alakynnessä olleessaan vaikeita tapettavia, hakevat mainiosti ampumalinjoja (HUUHA teknisesti edellä, mutta Gents taas harvoin yrittää väkinnäisesti löytää sellaista), tukevat eturintamaa, eivätkä ole huonoja viimeistelijöitä.

Kenties juuri äskeiset ominaisuudet siivittivät Jetalin viimeistelijäosaston tasapäiseen taistoon viime kauden välierässä MunQin kellonaika & mcboxerjr -duoa vastaan. Puhtaasti tilastojen perusteella on nimittäin vaikea sanoa, että Jetalin takarintama olisi jäänyt kakkoseksi kyseisessä taistossa. Viimeistään nyt kun ifreetti & HUUHAATONTTU -pari päätti yhteiseen taipaleensa myrskyisään eroon ja isoon huoltajuuskiistaan, nousi Jetalin kaksikko MunQ tähtipelaajien ykköshaastajiksi sektorillaan. TM:n tulkinnan mukaan, ympärysvalloilloilla ero parien välissä on poistunut tai jos sitä löytyy, on vaikea sanoa kumman suuntaan, mutta keskusvalloilla Jetalin kaksikko lienee kahta kokonaispistettä perässä. Tämä siitä huolimatta, että viime välierä antoi viitteitä nimenomaan vastakkaisesta voimasuhdeasetelmasta. Varsinkin kyvyssä minimoida tappiot huonoissa kohtaamisessa on nimittäin näkynyt eroa MunQin miesten hyväksi. Etäisyys ei kuitenkaan kokonaisuudessaan ole vähään aikaan ollut niin merkittävä, etteikö Jetal voisi saavuttaa jopa MunQia vastaan absoluuttista etua takapelaajissa. Täten joukkue ei häviä otteluita siltä istumalta, jos etupelaajat jäävät hiukan jälkeen vastustajan vastaavista.

Etupelaajien kohdalla
singe näkee pudotuspelien tarkoittavan pientä roolinmuutosta. Vielä runkosarjassa Jetalin haalariosaston suurin agenda oli tarjota mahdollisimman tasainen vastus vastustajan vastaavalle, tulosvastuun ja ratkaisevan eron luomisen tehtävän ollessa lähes täysin takapelaajilla. Nyt MunQia vastaan etupelaajien ei paranisi hävitä absoluuttisesti, vaan oma taisto Hartolan kaksikkoa vastaan olisi hyvä voittaa. Täysin samaa pakkoa ei ole kokai-välierässä tai mahdollisessa finaalia Dovea vastaan, mutta ero tulisi joka tapauksessa olla maltillinen. Noin muuten singellä on muutama tarkempi asia joukkueensa etupelaajien otteista, jotka hän haluaa nostaa esiin. Onhan hän seurannut heidän otteitaan tällä kaudella aikaisempaa tarkemmin ja tuntee siksi missä vahvuudet ja heikkoudet piilevet.

Edellisessä osassa singe manaili Jetalin kv-pelin näyttäneen Dovea vastaan huonolta. Tällä hän viittasi siihen, että joukkueen eturintaman pelaaminen sakkasi tietyiltä osin pahasti. Ongelmaan kiinnitettiin myös katsomossa aiheesta huomiota ja syystä tehtiin tavallaan oikeat tulkinnat. Jetal nimittäin hävisi kohtaamisen alkuvaiheet järjestäen ja joutui tekemään valtavasti töitä saadakseen tilanteen käännettyä edes tasapeliksi. Aristotele77 & Chessmate kaksikko oli suurissa ongelmissa Doven etupelaajien ohittamisessa ja vaikka peli parantui kohtaamisen edetessä, oli alussa annettu tasoitus yksinkertaisesti liikaa. Nähtyään jälkeenpäin videolta miten vastustajan etupelaajat voittivat suoralla jatkuvasti parin ammuksen edestä ja reagointi jäi vähäiseksi, oivalsi hän samalla sen mikä oli todennäköisesti mennyt pieleen MunQ-välierän kolmannessa erässä, jonka Jetal hävisi yli 200:lla pisteellä. Yhtäkkiä ei tuntunut lainkaan ihmeelliseltä, että joukkueen kv-menestys oli ollut niin paljon huonompaa kuin vastaava yv:lla.

Pulma etupelaajien kyvyssä ohittaa vastustajan ensimmäinen rintama on osittain peruja Aristotele77 & Chessmate -kaksikon ominaisuuksista. Etualapelaajana operoiva Aristotele77 turvautuu nimittäin alapelaajaksi varsin korkeaan korkeuteen ja hän on saanut singeltä jossain määrin siihen siunauksen. Asianomaisen väistötapa on nimittäin hiukan samanlainen kuin justus pirpanalla, eli se ei perustu kykyyn tehdä pienessä tilassa oikeat suuntavalinnat ja ajoitukset, vaan läpi väistövaiheen tehtävään liikehdintään, joka taas vaatii riittävaa tilaa. Jos Aristotele77 alkaisi kellonaika tai pallonsalamamaisesti lentämään maarajaa hipoen, kärsisi hän tappioita suoralla koska yksittäisen väistön ajoittamisen ja ampumalinjan nopeuden löytämisen merkitys korostuisi. Se puolestaan tarkoittaa, että Aristotele77:lle sopivin yläpelaaja olisi vähän tilaa vievä etevä ampuja (mallia Adju tai KIRSI2). Ongelma vaan on, että Chessmate ei aja täysin kyseisten pelaajien tehtävää.

Dovea vastaan Chessmatella oli vaikeuksia päästä omasta pelaajastaan ohitse ja lento katkesi usein turhan aikaisessa vaiheessa, johtaen alivoimatilanteeseen Jetalille. Ampumalinjojen korjausliikkeet tapahtuivat vastustajan etuyläpelaajaa hitaammin ja toisaalta väistöliikehdintä oli turhan yksipuolista. Kun Chessmatelle tuli vaiheita kun hän ei saanut paljoa aikaa, oli koko muulla joukkueella turhan suurin työmaa. Asia ei olisi ollut huolestuttava, jos kyse olisi ollut vain vastustajan onnekkuudesta, mutta nyt niin ei ollut. Koska oli todennäköisestä, että voittaakseen mestaruuden Jetal tulisi kohtaamaan joukkueen, jonka etuyläpelaajan suurin vahvuus on aina ollut nimenomaan suoratyöskentely, ei yhtälö vaikuttanut hyvältä. Heräsi pelko, että eräs Adju söisi Chessmaten elävältä.

Lääkkeitä oravastaan ongelmaan on singen mielestä kaksi: Aristotele77:n peruskorkeuden lasku ja määrätietoisempi liikehdintä albailevalta Chessmatelta. Vaikka Aristotele77 joutuu ominaisuuksiensa vuoksi pysymään pääosin poissa alimmalta kymmenykseltä, ei hän voi vallitsevassa tilanteessa käyttää niin korkeaa korkeutta kuin Dovea vastaan. Joukkueen on saatava myös toisen etumiehensä paremmin lävitse ja vaikka se johtaisi tappioihin alhaalla, ylittänee saavutettu hyöty mahdolliset haitat. Etuyläpelaaja on yksinkertaisesti saatavalla lähtötelineitä pidemmälle, koska hänen pikainen menehtymisensä on normaalisti suurempi paha kuin etualapelaajan vastaava. Toinen kehitystapa, eli Chessmaten määrätietoisempi liikehdintä, viittaa puolestaan jonkinnäköisen selvyyden hankkimiseen jo ennen kohtaamista, mikä liike tullaan luultavasti näkemään. Samalla ei pidä turhan paljon pyrkiä yhtäaikaa sekä vähentämään vastustajaa että väistämään, eli olennaista olisi toteuttaa liike riittävän vahvasti. Välillä Chessmaten peli on sisältänyt suoratappoon pyrkimistä aikaisen väistön jälkeen, vaikka koneiden asennot eivät ole tehneet ratkaisusta järkevän, joka taas on pahimmillaan suonut vastustajalle ajallisen etumatkan linjan hakemisessa ja johtanut omaan pikaiseen kuolemaan. Panemalla asian kuntoon ja lisäämällä ohituksiaan vastustajan etupelaajien välistä, ainakin osan Jetalin ongelmasta voisi saada kitkettyä.

Noin muuten singe ajattelee joukkueensa etupelaajien menneen viimeaikoina hiukan eri suuntaan. Varsinkin viime kauden alkupuoliskolla Chessmate oli nousukiidossa ja otti lentsikan laajaa ja ripeästi kehittyvää ylempää keskikastia kiinni, lyöttäytyen aikalailla osaksi sitä. Viimeisimpien kuukausien aikana hän ei ole kuitenkaan kyennyt täysin pysymään viitatun kategorian pelaajien tahdissa. Kunnosa olevia osa-alueita on lähtötyöskentely, ampuma-alueen valinta alkukohtaamisessa, loogisuus jälkitilanteissa, itsensä pelaaminen pois heikommasta asemasta ja aluepainotukset pelin pirstaloittuessa, mutta ero kohtaamisen alkuvaiheen työskentelyssä on ilmeinen. Chessmate ei siis ole vahvimmillaan korjausliikkeiden tekemisessä kesken kaiken, vaan kohtaamistapot nojautuvat turhan paljon sopivan linjan löytymiseen alussa. Se taas johtaa juuri kuvaillun kaltaiseen kyvyttömyyteen edistää joukkuetta huonoina minuutteina. Puolestaan Aristotele77:sta singen on sanottava, että siinä missä hänen loppuvuotensa ei kenties ollut niin vahva ja osa aikaisemmin viitatusta ryhmästä sai herran pelillisesti kiinni, on työskentely tämän vuoden puolella näyttänyt vahvalta ja tilanne on saatu palautettua normaaliin päiväjärjestykseen.

Niin tai näin, odottaa singe illan kokai-ottelua jo vesi kielellä. Hän sanoo jotain mitä ei kenties pitäisi ja toteaa kyseisen vastukseen olleen tähän rakoon täydellinen. Jetal vaikuttaa siis hyötyneen saadessaan parikseen nimenomaan kokain, joka ei ole tähän saakka ollut järin vakuuttava. Myös ominaisuuksiensa puolesta kokain kuvittelisi sopivan Jetalille mainiosti, sillä joukkueen eturintama suoriutunee parhaiten juuri sen tyyppistä vastusta vastaan, jonka käänteiset pelaajat ovat pikemmin väistämis- kuin ampumispainotteisia (kuten on kokain tapauksessa). Siksi singe tekee taas rohkean väitteen ja sanoo Jetalin olevan pudotuspelinelikon todennäköisin finalisti. Puolestaan siellä hän uskoo joukkueensa voittotodennäköisyyden olevan 43 % (Dovea vastaan 54 %, MunQia 38 %). Se puolestaan jättäisi mestaruuden todennäköisyydeksi 30 %.

Kokonaisuus: 86.5


palaute tänne
« Viimeksi muokattu: 12.02.17 - klo:17:58 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Sivuja: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 32 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024