Herätellääs vähän tätäkin topicia. Kerron oman ehdotukseni sarjajärjestelmästä ja pelisäännöistä, jotka voisivat toimia ja, joita olisi mielestäni hyvä kokeilla. Kertokaa mielipiteenne ja mahdolliset ongelmat, joita näistä säännöistä voisi seurata. Toivottavasti ymmärrätte minun kirjoituksistani jotain. Äidinkieli ei ole koskaan ollut mun paras aine.
Sarjajärjestelmä:Tietääkseni joskus aikaisemmin käytössä on ollut, joku tämäntyyppinen järjestelmä. Olen kuullut uudemmilta klaaneilta valittelua rökäletappioista ja paremmilta klaaneilta valituksia liian helpoista voitoista.
Liigassa olisi A-sarja ja B-sarja. A-sarjassa pelaisi paremmat klaanit (n.5-7 kpl klaaneja) ja B-sarjassa huonommat klaanit (loput jäljelle jäävät). Pelit olisivat tasaisempia ja kaudet lyhyempiä. Molemmissa sarjoissa kaikki pelaisivat kaikkia vastaan ja A-sarjassa pelattaisiin mestaruus peli. B-sarjan voittaja pelaisi A-sarjan hävinnyttä klaania vastaan. Pelin voittaja pelaisi seuraavan kauden A-sarjassa ja hävinnyt B-sarjassa.
Tiukkojen pelien luulisi lisäävän innostusta peliä kohtaan ja uudet pelaajat olisivat myös klaaniuskollisempia, kun rökäletappioilta vältyttäisiin (monet uudet klaanit ovat hajonneet kun jäsenet ovat kyllästyneet tappioihin). Lyhyiden kausien ansiosta ei haittaisi, vaikka joku parempi klaani eksyisi B-sarjaan, sillä se nousisi pian A-sarjaan. Jos klaaneja tulee 15+ myös C-sarjaa voitaisiin harkita.
Säännöt:Nykyiset säännöt (ainakaan minun mielestä), eivät salli kovinkaan montaa erillaista strategiaa ja lentokuviota. Kovissa peleissä pelataan poikkeuksetta alboilla ja ristooleilla sekä vähämmän tasokkaissa peleissä keskusvalloilla otetaan kenttiä ja ympärysvalloilla puolustetaan. Muistaakseni late ehdotti joskus jotain tämän kaltaista, mutta asia jäi vain harkinnan asteelle kannatuksen puuttuessa. Koitan sepustaa ehdotukseni esimerkkien avulla. Käytän esimerkeissä kahta joukkuetta. Joukkuetta 1 ja joukkuetta 2.
Karttana olisi sama c2 kuten aikaisemminkin (toki muillakin voisi kokeilla). Eriä pelattaisiin 4 kappaletta. Pisteitä saisi eritavalla kuin aikaisemmin. Kahdessa ensimmäisessä erässä joukkue 1 olisi hyökkääjän roolissa kahdessa viimeisessä erässä joukkue 2 olisi hyökkäävä porukka. Pisteitä tulisi siten, että hyökkäävä joukkue saisi yhden pisteen tuhotusta kentästä ja erän voittaja (se kummalla on enemmän pisteitä) saisi yhden pisteen. Eli max. määrä pisteitä erässä olisi 4 (kaikki kentät + eniten pisteitä) ja min. 1 piste. Peli voi täten päättyä 10-0, jos hyökkäysvuorollaan tuhoaa kaikki kentät ja voittaa pisteissä ja puolustusvuorollaan ei anna yhtään kenttää toiselle joukkueelle sekä voittaa pisteissä. Peli voi myös päättyä 4-0, 3-1 tai 2-2 jos yhtään kenttää ei tuhota. Aika voisi olla 8 tai 10 minuuttia. Se ei saisi kuitenkaan olla niin pitkä, että kaikki kentät saisi liian helposti tuhottua.
Nämä säännöt mahdollistaisivat, kenttien tuhoamisen, puolustamisen ja ristol vs alba pelailun. Taktiikoita tulisi huima määrä lisää ja voitto olisi mahdollinen vaikka olisi hävinnyt ne 3 ensimmäistä erää. Tylsät 3-2 ja 5-0 pelit olisivat vain menneen talven tuulia.