Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
17.06.24 - klo:18:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Saunakokemuksia
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] 2 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Saunakokemuksia  (Luettu 4061 kertaa)
juupeli
Etanat

Poissa Poissa

Viestejä: 648



Profiili
Saunakokemuksia
« : 18.08.12 - klo:23:23 »

Voittajafiilis. 126 tutkaan satasen alueella, ei sakkoja ja puhalsin nollat. muahaa

Mullaki on. Olin tänään yleisessä saunassa. No sauna oli lähes tyhjä ja menin löylynheittäjän paikalle. Pian sauna lappasi täyteen porukkaa. Eräs ukko (n.40-50v) valitti, että ompa kylmä sauna ja laiska löylynheittäjä kun sauna on näin täynnä porukkaa. Heitin hieman enemmän löylyä ja sauna alkoi tyhjenemään. Pian saunassa oli enää minä ja se mies. Olin lähdössä pois, mutta mies sanoi näin: "Eikö löylynheittäjän heittäjän pitäisi olla viimeinen, joka lähtee saunasta?" Palasin kiulun luo, hain vettä lisää ja rupesin heittämään lisää löylyä. Lopuksi kippasin kaiken veden kiulusta kiukaalle. Istuin löylyt ryhdikkäästi istuen ja mies karkasi pihalle. Ihan hänen kiusakseen saunoin vielä hetken. Cool
« Viimeksi muokattu: 19.08.12 - klo:04:43 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Chattitopic nr. 3
« Vastaus #1 : 19.08.12 - klo:00:18 »

Mulla on yksi melko samanlainen kokemus, tosin huonommalla lopputuloksella. Jaetaan se silti, vaikka hävettää vieläkin. Tapahtumasta on aikaa lähes vuosi, mutta tuntuu kuin se olisi ollut eilen. Sen verran nolottaa.

Oltiin vedetty kaverin kanssa hyvä punttitreeni alle ja mentiin sen jälkeen uimahallin puolelle nauttimaan ansaittuja löylyjä. Hetken päästä sinne ilmestyi uimareita, jotka astuivat lauteille uikkarit päällä. Koska saunassa kuuluu olla alasti, päätimme hankkiutua heistä eroon. Valmistauduin urakkaan täyttämällä saavin, vaikka luultavasti pari kauhaa riittäisi.

Kun ensimmäinen neljännes oli heitetty, ei uimareiden ilme hätkähtänytkään. Oli järeiden toimenpiteiden aika: koko saavi sinne. Tämän seuraamuksena tilaan tuli valtava lämpö. Koko vartaloa poltti ja tuntui, että nahka alkaisi irtoamaan. Tunne oli hirveä. Ystäväni juoksi saunasta parkuen äidin perään, ja minä hetkeä myöhemmin. Mutta uimarit olivat jäljellä. Helppo tehtävä olikin yksi elämäni nöyryyttävimmistä kokemuksista.

Huom. Kyseinen lopputulos johtuu ainoastaan siitä, että allekirjoittanut oli saunan kuumimmalla paikalla. Olen edelleen Vantaan kovin saunoja.
tallennettu
Jazazka
Vieras
Vs: Chattitopic nr. 3
« Vastaus #2 : 19.08.12 - klo:01:08 »

Tästä on nyt pari viikkoa, mutta kerrompa kuitenki et itelle käyny sama juttu ku juupelle. Tää tosin sattu meil himas pihasaunas mutta joo.

Tuos saunottiin tos meidä pienes pihasaunas ja siin oli meidän tuntematonta naapurustoo, eli siis tutustuttiin niihi vähän ja näin. Siel aikamme heitettiin löylyä ja muut meni jäähylle, mut jäin sit sinne 2 muun kanssa.

Sit ruvettiin yhe Heikin kanssa savustamaan sitä yhtä ulos saunasta. Toi Heikki toimi löylymestarina, mut mie olin kuumimmal paikalla ja sit se toinen randomi kylmimmällä. Noh, siin se heitteli löylyä vähä kerrallaan ja lämpö nous ja tuntu pariin kertaan et kohta lähen, mut sitte taas helpotti.

Sitte ku oli jo aika lämpöönen, niin saatiin ku saatiinki se yks randomi savustettuu ulos. Sit mie ja toi Heikki jäätiin sinne viel löylytteleen Hymyilee leveästi Heitettiin pari napullista lisää ja sit vaan nautittiin hetki siit kuumuudesta ja mentiin sit meki jäähylle.

Et sellaanen stoory Hymyilee leveästi ja ryhdikäs asento säily kokoajan!
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Chattitopic nr. 3
« Vastaus #3 : 19.08.12 - klo:01:44 »

...
Rakastan tota vieraanvarasuutta. Noin sitä pitää toivottaa uudet tulokkaat sisään!
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #4 : 25.08.12 - klo:16:01 »

Siirretääs yleiselle osiolle, kun päiväkin on otollinen sille. Vaikka F.L-konsernista tulee lentsikan kovimmat saunojat, niin kiinostaa tietää, että onko kukaan edes lähellä meitä. Jakakaa tarinanne ja yllättäkää muut, rima asetettu heti korkealle.
tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #5 : 25.08.12 - klo:16:29 »

Saunamiehiä täällä ollaan.


Olin leirikoulussa vanhan luokkani kanssa (6. Luokka). Siinä sitten mentiin uimaan ja mikäs sen perinteisempää kuin mennä saunaan uinnin jälkeen. Noin 20 henkeä saapui luokseni uimahallin saunaan. Olin jo kerennyt lämmitellä saunassa, kun jotkjt keksivät ottaa kilpailun. Ensimmäinen saavi oli mennyt, sen jälkeen lauteilla istui enää alle puolet. Löylynheittäjä lähti ensimmäisten joukossa, joten tarjouduin ottamaan löylynheittäjän paikan. Meni toinen saavi vettä kiukaalle. Tämän jälkeen lauteilla istuivat enää minä+hyvä ystäväni. Heitin sitten puoli saavia kerralla kiukaalle, heti tämän jälkeen ystävänikin lähtee valitellen kipuja.

Eipäs muuten pojilla ollut kovin kummoinen kuumuuden kesto, yllätyksekseni saunassa oli vain 110 asteen lämpötila. Jäin sitten viimeisenä miehenä sinne saunaan ikään kuin kunniakierrokselle. Pari saavia siinä vielä sitten meni Hymyilee leveästi
tallennettu

Foliot hattuun
duff-beer
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Viestejä: 1 208

sdfjshdf


Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #6 : 25.08.12 - klo:16:33 »

Toi ulos savustaminen on "jouduttu" tekemään moneen otteeseen, pari vuotta sitte oltii kaveriporukalla yhel mökillä minkä sauna ei ollu millään koolla pilattu. Sitten sinne änki lopulta semmonen 10 ihmistä ja näin pois päin. Lähin sitten hakemaan lisää löylyvettä ja siellä jo sitten ensimmäiset huutelee että "nytkö sä jo luovutat". Takas tullessani sitten pesä täyteen puita ja sanko lauteille ja sanoinpa sitten että "nyt heitetää löylyä"

 Otin sitten isoimman kauhan mikä siitä läheltä löyty, muutaman kauhallisen jälkeen ensin että "mitä toi nyt on" Noh, muutama kauha lisää niin osa porukasta kumartuu alas joten siinä sitten pääs kuittaamaan takas että mitäs toi nyt sitten on? Joku siinä alkaa jo inisemään että joo joo älä nyt hei viitti!! Semmoses pienes sieväs ku satuttiin olemaan niin eihän siinä tule aatelleeks kaikkea, palovammoja sentään kenellekkään ei ilmaantunut Hymyilee leveästi

Alko v*tuttaa se ininä joten sanko tyhjäks ja siinä sitten tyhjeni lopulta koko sauna, paitsi yks sika sitten nakkas oven ulkoa säppiin ja huus että "sauno sitten ku mieles tekee". Jäinpä hetkeks sinne siis yksin, onneks oli muutama saunakalja mukana kylmäs vesisangos. Onneks sentää ei lähteneet pois sieltä kokonaan Hymyilee leveästi

Kyllä kunnon vanha puusauna vaa antaa parhaat löylyt, ainakin jos verrataan näihin kerrostalojen pilipalisähkösaunoihin mikä nyt paremman puutteessa kelpaa Hymyilee leveästi
tallennettu

joo
Someone44914
TyQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 469


Axu :3


Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #7 : 25.08.12 - klo:16:49 »

Pieni kertomus 5lk uimahallireissusta.
Jo bussimatkalla eräs minua vuotta nuorempi poika rehvasteli saunomiskokemuksillaan ja yritti haastaa porukkaa ottamaan häntä vastaan saunomiskisaa, no tähän suostui ~10 henkilöä.
Noh, kun saunaan pääsimme, siellä oli suunnilleen 80 asetta, jota kaverini kerskui että lämpötila olisi sama kun istuisimme lumihangessa.
Noh, tämä kerskuva kaverini heitti ½ saavillista kiukaalle, ja hän näytti jo siltä että lähtisi saunasta hetkenä minä hyvänsä.
No tähän eräs vanhempi mieshenkilö sanoi, että muistahan poika se sääntö että heittäjä on se joka lähtee saunasta viimeisenä. No, tähän kaverini murahti, ja heitti kiukaalle muutaman kauhallisen vettä, onnistuen häätämään saunasta muutama ihmistä.
No kun (vasta) puolitoista saavia oli kiukaalle heitetty, kaverini oli yllättäen edelleen lauteilla (tosin syynä luultavasti se, että oli saunan kylmimmällä paikalla). No kahden sangon jälkeen olimme kaverini kanssa kahdestaan, hän yritti hauskasti jo yrittää sopia että "kisa olisi tasapeli". Noh, tähän vastasin kieltävästi, ja seuraavan kauhallisen jälkeen kaverini juoksi saunasta suoraan kylmä-altaaseen viilentelemään.
tallennettu

ES Cool
juupeli
Etanat

Poissa Poissa

Viestejä: 648



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #8 : 25.08.12 - klo:16:58 »


Puu- vai öljysauna?

E:Tengikö näitä F.L alueen herkkuja jakelee?
« Viimeksi muokattu: 25.08.12 - klo:17:06 kirjoittanut juupeli » tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #9 : 25.08.12 - klo:17:04 »

Sähkösauna järjettömän isolla kiukaalla. Mittari taisi valehdella, koska oli sijoitettu melkeimpä kattoon kiinni. Tuli muuten samalla testattua infrapunasaunaa, mutta ei ollut minun mieleeni.
tallennettu

Foliot hattuun
juupeli
Etanat

Poissa Poissa

Viestejä: 648



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #10 : 25.08.12 - klo:17:14 »

Sähkösauna järjettömän isolla kiukaalla. Mittari taisi valehdella, koska oli sijoitettu melkeimpä kattoon kiinni. Tuli muuten samalla testattua infrapunasaunaa, mutta ei ollut minun mieleeni.

Mittaria varmaan väännetty (jos se oli sellainen rautakirkuralla toimiva mittari). Palovammojahan siitä tulisi jos 110 asteen saunassa heittäisi sangollisen vettä kiukaalle. En kuitenkaan epäile etteikö kuumaa olisi ollut.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #11 : 25.08.12 - klo:17:18 »

Hyviä kertomuksia! Mielenkiintoista toki se, että ainoastaan minä olen ollut vastaanottavana osapuolena. Virnistää Mutta siis, olen itsekkin kova saunoja. Viikossa tulee käytyä kolmesti kotona (Ke, La ja Su) sekä jokaisen salitreenin päätteeksi (n. 4x/viikko). Parhaat saunomismuistot ovat viikon prometheusleiriltä takavuosina, missä saunottiin kuumissa löylyissä laulaen, sekä ystävien kanssa vietetyistä äijien saunailloista.
tallennettu
Velo
Vieras
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #12 : 25.08.12 - klo:17:25 »

Itse olen joutunut ulossavustuksen uhriksi puusaunassa jossain partioleiril. Likat ja jätkät samas saunas (meil oli uimapuvut päällä, duh), jätkät sai loistoidean heittää koko ämpärin kerrasta. Sillo lähti, ylättäen, koko likkaporukka kirkuen järveen Hymyilee leveästi Minä etunenässä, kun sillo nuorempana en ollu kovi saunaan tottunu, enkä nykyäänkää mikää himosaunoja ole Hymyilee Höyrysauna rokkaa, näin btw. Hymyilee leveästi
tallennettu
CONST
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 974



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #13 : 25.08.12 - klo:21:30 »

Ulos savustaminen ehkä idioottimaisinta, mitä ikinä on keksitty. Saunassa kuuluu jutella ja rupatella muiden ihmisten kanssa kaikesta maan ja taivaan välillä. Katsokaa Miesten vuoro -dokkari, niin asenteenne muuttuu täysin.
tallennettu

Vuoden herrasmiespelaaja (2012), kiitos äänestäneille!
Lainaus käyttäjältä: Tengsinges
Ja sit kun se on niin ilonen nii kukaan ei jaksa mököttää sille yhtää...
latesofi
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 211



Profiili
Vs: Saunakokemuksia
« Vastaus #14 : 25.08.12 - klo:22:06 »

Kerran savustin uimahallin saunasta pois erään vanhemman herrasmiehen, jolla oli tapana viihdyttää itseään tulemalla pesutiloissa viereiseen suihkuun vetelemään käteen tuijottaen kovasti minuun päin.

Toinen kerta, juttelin ihan randomisti jotain erään kolmikymppisen oloisen mieshenkilön kanssa niin jossain välissä hän kysäisee onko minulla tyttö- tai poikaystävää..

Tulihan noita jonkunasteisia löylykisojakin joskus kavereiden kesken otettua. Ja intissä myös. Ihan hyvin tuli niissä pärjäiltyäkin ^^

Parhaat muistot saunomisesta on kyllä lapsuudesta kun tuli mentyä saunasta suoraan pehmeään paksuun pakkaslumihankeen pyörimään ja makaamaan Hymyilee
tallennettu

Kooste kaikista turnauksistani

Tykisti, MunQ -klaanin jäsen,  liiga-admin, sekä Vuoden rantaleijona 2012!

Nopeimmin saat yhteyttä foorumin y-viestillä.
Sivuja: [1] 2 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024