Joo. Pitää tavata näitä sääntöjä. _Lupaan_ viimeistään viikonloppuna hoitaa asian. Tähän asti odottelin vastausta mahdollisesta sp-pelialueesta, jos sinne saisi ala-alueen tälle, mutta se idea on käsittääkseni saanut niin paljon vastustusta että pidän lottovoittoakin todennäköisempänä.
Pahoittelen näiden sääntötarkennuksen "aikatauluja", mutta mulla on vähän hektinen syksy, ja tiedossa samanlainen talvi, enkä ollut valmistautunut siihen, että näitä sääntöjä pitää tavata todella yksityiskohtaisesti. Kuvitelmani siitä, että jokaisella ihmisillä on tietynlainen tilannetaju ja nk. maalaisjärki osoittautuivat vääriksi.
Ja tosiaan de.playforiassa pelaavilta & saksalaisilta itseltään on tullut jopa sellaista kritiikkiä, että nykyiset säännöt = tiukemmat kun mitä heillä.
Mut nyt voin kuitenkin sen verran selventää, että cleanit on kuin onkin ihan sallittuja. Harmi, että pari mukavaa pelaajaa on jopa hiillostettu ulos huoneesta nipottamalla. Ja jos ei koe itseään niin tarkaksi pelaajaksi, ettei tosiaan tiedä että kaikki osuu tietyissä tilanteissa, niin silloin ei aleta käyttämään tuota tekosyynä.
On nimittäin muutamiakin tilanteita milloin tietää tarkalleen minne vastustajan kone lähtee, jolloin tietyssä linjassa tulee cleanin mahdollisuus. Kenties helpoin tilanne ymmärtää on päinajot, jotka on tosin tässä melko harvinaisia.
_______
Nyt kun muutenkin vastailen tämänkaltaisiin asioihin, niin haluan mainita myös eräästä huomiosta jonka olen tehnyt, liittyen nimimerkillä "seva2" pelaavan henkilön mielipiteestä näiden "rajoitettujen huoneiden haitallisuudesta" pelimotivaatioon.
( Linkki vastaukseen tässä )Nyt ger style - huoneessa ei ole (afaik) ollut peliä muutamaan iltaan. Ihmiset, "seva2" mukaanlukien, idlaavat aulassa. Normipeleissä on kyllä ihmisiä.
(Mukaanlukien omientappajia ja muita häiriköitä, mikä onkin yksi hyvä syy salasanasuojattuihin peleihin.) Vaikka muissa huoneissa on runsaasti pelaajia, niin samat ihmiset, jotka esittävät ger stylen & pommittoman pelin vaikuttavan negatiivisesti peli-intoon, idlaavat aulassa vaikka normaalihuoneissa olisi kuinka väkeä. Ja ihmiset, jotka pelaavat mielellään hyvässä porukassa (lue: huoneessa jossa salasana ja tuttu porukka) eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pelaa missään.
Jos näillä "rajoitetuilla pelityyleillä" on yleensä mitään vaikutusta peli-iloon/motivaatioon, näkisin sen olevan enemmänkin positiivinen. Ja esimerkiksi ger style -huoneen kiinnostavuudesta kysyin erittäin monelta ihmiseltä, ja palaute ideasta oli erittäin positiivista. Edelleen rohkaisen ihmisiä, jotka eivät näistä peleistä pidä, vaikkapa laittamaan itse niitä normipelejä käyntiin.
Ei se, että Tengsillä on muuta elämää kun huudella aulassa "KAIKKI MUNKKILIIGAHUONEESEEN", tarkoita sitä etteikö sp-pelejä voisi pelata. Toivoisin, että sen sijasta että kaadatte syyn meidän (mm. minä ja latesofi) niskoillemme, tekisitte jotain sen eteen että olisi mieleinen peliporukka ja -tyyli. En minäkään siitä kiroile kun jotkut pelailevat 3v3:sia patjamajassa, vaikka se vähentääkin muista huoneista pelaajia.
Ei mulla muuta.