Nuo äänet, kuvat pois ovat niin mitättömiä apukeinoja asiaan, sillä niillä on hyvin pieni merkitys sen oikean syyn kanssa. Yhteydellä, eikä koneen tehoillakaan ole paljoa merkitystä, sillä itsellä ainakin on keskivertoa nopeampi netti ja koneen tehot ovat myös suuret ja ne pyörittävät myös paljon suurempia pelejä kun joku lentokonepeli...
Pääsyy on lentokonepelin serverit, panostaako Aapeli niihin ollenkaan? Kuten he ovat itse sanoneet, minkäänlaisia päivityksiä ei tehdä, serverit ovat olleet samat vuosia. Niihin ei pistetä myöskään rahallista panostusta, sillä lentokonepeli ei tuota yhtä paljon kuten joku Tinytown, ja siellä taas serverit ovat huippuluokkaa ja jos kone on vähäänkään hyvä niin peli toimii moitteettomasti. Sunnuntain lagit ovat hyvin yleisiä, sillä pelaaja määrä kasvaa ja serveri kuormittuu entisestään, sen takia jotkut kokevat lagit pääasiallisesti vain ja ainoastaan sunnuntaisin.
Mun milestäni Lentokonepelillä ei ole omaa serveriä. Lagiahan ei olis varmaan ollenkaan, jos jollekin 200 pelaajalle varatussa serverissä on se max 40 henkee. Itse olen aika varma siitä, että Lentokonepeliin varattua kapasiteettia on pienennetty.
Eräs syy lagiin on se, ettei samassa huoneessa tarvitse olla kuin yksi paskalla netillä, niin kaikilla muilla töksähtelee se ruutu, kun serveri jää odottamaan sen yhden tyypin komentoja. Form-246:n kanssa testattiin tätä, niin normaali elisan yhteys ja n. 20 youtubevideota pyörimään taustalle, niin pystyt sotkemaan muiden pelin, jotka lentävät lähelle.
Mä olisin ihan tyytyväinen, jos Aapelin toimitusjohtajaksi valittaisiin joku Mark (marko) Zuckerberg ja sitten myytäisiin palvelu vaikka Facebookille, niin sais tämäkin peli arvoisensa kohtelun.