Älä vaan, itellä on ollut nyt hmm.. 3-viikkoa etten ole elokuviin päässyt, ehkä enemmän sen takia kuitenkin ettei ole ollut mitään mieleistä..
Niin tulee! Kyseinen leffa on klassikko, joten ei sitä voi sanoa edes vanhaksi.. klassikot ei koskaan vanhene! Katoin toissapäivänä pitkästä aikaa Gone with the wind
Mun juttu taitaa mennä jo hieman ohi aiheen, mutta jatketaan nyt tähän... tai ehkä pitäisi siirtää viestini elokuva-aiheeseen... no eniveis.
Itselläni oli tuollainen vaihde ehkä parisen viikkoa sitten, mutta oli minulla silloinkin pari elokuvaa, minkä voisin katsoa, ei vaan ollut ehdotonta pakkoa. Mutta se meni ohi. Tällä hetkellä pakko katsoa listalla on: Dallas buyers club, Ainoat oikeat, (ehkä) Ei kiitos ja ensi viikolla tulee Her ja sitä seuraavana viikkona Mandela jne systeemi jatkuu. Ensi viikolla siis lauantaielokuvaa ei tule, niin alkaa taas elokuvat kertyä ja joku/jotkut on pakko karsia listalta.
Tuli jälkikäteen mieleen 12 years a slave:sta, kun siinä oli hassunlaisen kieliopin sisältävä keskustelu, että hehän puhuivat varmaankin kreolia. Jälkeenpäin ajateltuna, he olisivat voinneet puhua sitä enemmänkin, vai enkö vain huomannut sitä.
Gone with the windiä katsoin joulua ennen, mutta dvd-laitteeni meni rikki kesken kaiken, joten loppu jäi näkemättä. Yllätyin kovasti, ettei elokuvassa ollutkaan vain auringon paistetta, puistoja, eväsretkiä ja ruusuja. En tiennyt, että siinä on sotateema, mikä tosiaan poisti sellaisen kevyen tunnelman elokuvasta. Myös Casablanca odottaa mun katsomistani, mutta pelkään sitä hieman, sillä olen kuullut, että päähenkilö valitsee väärin. An affair to remember oli todella hyvä, vaikka lavasteet olivatkin hieman kököt, mutta rakkaustarina oli koskettava.