Öh.... oon varmaan tosi outo sitten..
Mutta ehkä juuri siksi, kun se oli niin jännittävä peli, tulin katsoneeksi, ja jopa pysäytin sen siksi aikaa, kun kävin muualla.
Perustelen, miksi mielestäni jännitys pysyi loppuun asti:
Kuitenkin tämän tasoisessa pelissä vastustajat (Ketut: Holomessin Johnny ja pehmo) tietää, miten kuuluu missäkin tilanteessa pelata, ja voittajaksi päätyy varmasti se, joka osaa paremmin vainuta vastaliikkeet toisen punomat juonet.
Parin ekan kierroksen jälkeenhän Ketut ottivat vaivattoman 6 pisteen johdon. Kuitenkin viidennen kierroksen jälkeen Mars (Late ja mä) oli jo 2 pisteen etumatkalla, mikä tasottui heti kuudennella kierroksen jälkeen.
Hauska numerobongaus sattui numerobongarille, joka intohimoisesti tykkää tuijotella niitä, enkä malta olla kertomatta teillekkin: 7:nen kierroksen jälkeen pistetilanne oli Holomessin Johnny 7 pistettä, latesofi 7 pistettä, Pehmo 7 pistettä ja Saial 7 pistettä!
Sain jonkinlaisen onnen täytteisen tunteen ollessani mukana tekemässä tuollaisia pisteitä.
8. kierroksen tapahtumia häpeän vieläkin. Ehkä olin liian sekaisin edelliskierroksen pisteistä, en tiedä. Vaikka otimme 2 pisteen johdon, en selittele tekojani enempää, Late sentään hoiti oman osuutensa mallikkaasti.
10. kierroksen jälkeen tilanne oli Mars- Ketut 23-17, eli meillä oli 6 pisteen johto. Suurin piste-ero oli 11 kierroksen jälkeen, jolloin Marssilla oli 8 pisteen johto Kettuihin nähden (26-18).
Tämän jälkeenhän Ketut aloittivat kirin ja 14 kierroksen jälkeen oli jo tasatilanne (28-28). Kierroksen 16 jälkeenhän Ketut ottivat kahden pisteen johtoaseman, jonka jälkeen Mars nousi tasoihin. Kuvaavaa oli se, että Ketut olivat laskeneet jopa hieman meidän SS:ien määriä. Kuitenkin he ennustivat niiden käytön väärin. Jokaisen kierroksen jälkeen tuntui johtajan palli vaihtuvan.
20 kierrokselle mentiin tasatilanteessa 38-38. Vaikka Marsin combo ss+ funky ei toiminut parhaalla mahdollisella tavalla, Ketuilla tapahtui pieni kommunikaatiokatkos. (Meidänkin tiimillä on noita joskus.) Jostain syystä ydäri ja ss menivät saamaan kohteeseen, joten minä ja Holomessi jäätiin henkiin. Ammuin maan läpi mirvin, mikä tappoi Holomessin, mutta ydärilaskeuman kaasut eivät tuhonneet minua tarpeeksi, joten täsmän jälkeen jäin niukin naukin henkiin. Tämän seurauksena Mars voitti 41-39.
Huikea peli, en voi muuta sanoa
Ehkä muut eivät ymmärrä sitten Tykkipelin elähdyttävämpiä puolia