Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
27.04.24 - klo:15:22

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Kulmanurkkaus
| | |-+  Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
äänestys
Kysymys: Mikä osa-alue palkintojen jaossa on mielenkiintoisin?  (äänestys päättynyt: 28.02.17 - klo:19:10)
Pukuloisto - 1 (7.1%)
Parhas elokuva - 3 (21.4%)
Parhaat näyttelijät - 1 (7.1%)
Onko Goslingista tulossa uusi DiCaprio (tietäjät tietää, mitä tarkoitan) - 2 (14.3%)
Ei sitten yhtään mikään - 7 (50%)
äänestäjiä yhteensä: 13

Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta  (Luettu 4374 kertaa)
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« : 19.02.17 - klo:19:10 »

Se olis Oscar-aika! (26-27.2)

Tänä vuonna en järjestä kilpailua, mutta laitan seuraavaan viestiin taas aihealueet, jos joku haluaa veikkailla ihan lonkalta voittajia joko kaikista tai vain yhden kategorian alta. (Helpompi lainata/kopsata omasta aihealueestaan.) Minä aion ainakin laittaa omien toiveideni pohjalta veikkaus/toivelistan vetämään, johon kommentoin ehkä, jos on aiheeseen mielipidettä. (Lisään keskiviikko-torstaina, kun olen nähnyt viimeisen leffan, minkä Suomessa voi edes nähdä.)

Tulosveikkauksen ohella olen kiinnostunut lukemaan kaikenlaisesta Oscareihin liittyvästä, kuten: Tämän vuoden elokuvatarjonnasta, mielipiteitä yksittäisistä elokuvista, palkintoehdokkaista, gaalasta ylipäätänsä, ilmiöstä sen ympärillä, Suomeen rantautuneiden Oscar-elokuvien vähäisyys ja Finnkinon täyttyminen vain ei elokuvallisista näytöksistä, laittaa parhaimmasta puvusta kuvia, tai kaikkein kamalimmasta jne jne... mitä vain painaa mieltä aiheeseen liittyen.

Jos minä siis aloitan tähän yleiseen höpinään.
- Tänä vuona 9-10 pääoscarleffasta pystyy Suomesta käsin katsomaan vain 7 leffaa, mikä on sääli. Kirjoitin aiheesta Finnkinolle, selitys oli, että 2-3 leffaan ei olla saatu edes jakelijaa ja se on vaikea sovittaa näytösaikoja aina mahtumaan ohjelmistoon (mutta tosiaan taidenäyttely-, ooppera-, ja teatteriesityksiä maailmalta on tilaa näyttää). Tämä on sääli ja mua nakertaa se.

- Tänä vuonna ei ole tarjolla perinteistä Oscars so white - kun jokaisessa pääkategoriassa on myös mustia ehdokkaita. En tiedä, alkoiko akatemiaa ärsyttää jo se puhe niin paljon, että muuttivat omia mielipiteitään, vai auttoiko se, että viime vuonna kutsuja akatemian jäseneksi lähetettiin muillekkin kuin yli 60 vuotiaille valkoisille miehille.

- Tänä vuonna Meryl Streep sai ennätyksen omiin nimiinsä, eniten Oscar ehdokkuuksia, tosin Audrey Hepburnilla on edelleen eniten Oscar-palkintoja.

- Vaikuttavin leffa, mikä jäi tunnelmansa ja kerrontansa oveluuden takia kaihertamaan mieltäni oli Arrival-leffa. Moonlight oli myös upea ja La la land oli musikaaliksi ällistyttävän loistava ja lavastuksessaan varmasti omaa luokkaansa.
Olen nähnyt tähän mennessä:  La La Land, Lion, Hacksaw Ridge, Arrival, Jackie, Florence, Captain Fantastic, The Lobster, Zootopia, Fantastic Beasts and Where to Find Them... ja muita vähäisempien palkintojen leffoja. Tällä viikolla käyn vielä katsomassa Hidden Figures.

Sana on siis vapaa ja ei tarvi kirjoittaa pitkästi, vaikka mulla oliskin paljon asiaa ja tosiaan jos vaan kiinnostaa veikata pelkästään parast leffaa, tai parhaita miessivuosaesittäjiä, se on ihan hyvä niin, ei tarvitse kahlata koko veikkauslistaa läpi, jos ei tahdo. Voi vaikka vaan luetella ne leffat, mitkä Oscar ehdokkaista on nähnyt.

Mielellään lukisin teidän viestejä aiheesta. Aiotteko seurata gaalaa koko yön, katsoa aamulla vaan voittajat, tiivistelmää maanantai-iltana, vai eikö hetkauta mitenkään tämä tuleva gaala? Seuraavaan viestiin siis laitan ehdokkaat gategorioineen, viimeistään torstaina laitan omat suosikkini siihen myös, perinteiseen tapaan.
« Viimeksi muokattu: 19.02.17 - klo:19:16 kirjoittanut Saial » tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Naggero
Dove

Poissa Poissa

Viestejä: 234


T.K is coming back


Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #1 : 22.02.17 - klo:23:34 »

Oscar-ehdokkaat 2017

PARAS ELOKUVA
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight

en oo nähny näist ku hacksawi mut kyl la la ländi vie koska hype

PARAS OHJAUS
Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge
Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight

kai tääki sit

PARAS NAISPÄÄOSA
Isabelle Huppert, Elle
Ruth Negga, Loving
Natalie Portman, Jackie
Emma Stone, La La Land
Meryl Streep, Florence

ja tää

PARAS MIESPÄÄOSA
Casey Affleck, Manchester by the Sea
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Ryan Gosling, La La Land
Viggo Mortensen, Captain Fantastic
Denzel Washington, Fences

gosling jää nuolee näppejää

PARAS NAISSIVUOSA
Viola Davis, Fences
Naomie Harris, Moonlight
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures
Michelle Williams, Manchester by the Sea

kiintiö tumma nainen

PARAS MIESSIVUOSA
Mahershala Ali, Moonlight
Jeff Bridges, Hell or High Water
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Dev Patel, Lion
Michael Shannon, Nocturnal Animals

voittaisko tää slummiäijä

PARAS ALKUPERÄINEN KÄSIKIRJOITUS
Hell or High Water
La La Land
The Lobster
Manchester by the Sea
20th Century Women

tää varmaa

PARAS SOVITETTU KÄSIKIRJOITUS
Arrival
Fences
Hidden Figures
Lion
Moonlight

random

PARAS KUVAUS
Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

random

PARAS LAVASTUS
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

on ne varmaa hienoi

PARAS PUVUSTUS
Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence
Jackie
La La Land

ja puvut kans

PARAS MASKEERAUS
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

ei hajuu

PARAS LEIKKAUS
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
La La Land
Moonlight

huikeet taisteluu

PARAS ÄÄNILEIKKAUS
Arrival
Deep Water Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

hohhoijaa

PARAS ÄÄNISUUNNITTELU
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

täs huikeet äänet, ite raiskasin leffanautinnon kuulokkeil mut oli iha jees

PARHAAT ERIKOISTEHOSTEET
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

täs varmaa räjähtää

PARAS ALKUPERÄISMUSIIKKI
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

varmaa taas tää

PARAS ALKUPERÄISKAPPALE
"Audition", La La Land
"Can’t Stop the Feeling", Trolls
"City of Stars", La La Land
"The Empty Chair", Jim: The James Foley Story
"How Far I'll Go", Vaiana

en ees tienny et toi on jostai leffast, hyvä biisi

PARAS ANIMAATIO
Kubo and the Two Strings
Vaiana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootropolis

jompi kumpi näist disneyn animaatioist voittaa, niinku aina

PARAS DOKUMENTTI
Fire at Sea
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
13th

nimi kertoo oleellisen

PARAS VIERASKIELINEN ELOKUVA
Land of Mine (Tanska)
A Man Called Ove (Ruotsi)
The Salesman (Iran)
Tanna (Australia)
Toni Erdmann (Saksa)

yllättäen näistäkää sekuntiakaa nähneenä voiton vie tuuri eli RUOTSI
tallennettu

me täs pelaamas, semi mässy snipu
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #2 : 25.02.17 - klo:13:49 »

No niin... olen nähnyt kaikki ne leffat, mitkä voi nähdä suomesta käsin laillisesti. Mä aion tällä kertaa peukuttaa vain suosikkieni puolesta, en sen mukaan, mikä todennäköisesti voittaa.

Ihan nyt vaikka näin aluksi vähän leffoista. Joo, La la land on saanut ison hypen ja se onkin huikea musikaali ja kauniit lavasteet... mutta ei mun mielestä kaikkein vaikuttavin elokuva. Arrivalin pelkistetty ja hidas kerrontatyyli teki leffasta vaikuttavan, vaikka ymmärrän, ettei se elokuva voi kosiskella nuoria, jonka takia hype jää vähäisemmäksi, vaikka kyse on huikeasta leffasta. Kyynelleffojen kategoriassa taistelee Hacksaw Ridge ja Manchester by the Sea, siinä missä Manchesterissa keskitytään dramaattiseen henkilökuvaukseen, Ridgessä taas dramaattiseen tilanteeseen. Manchesterissä väittäisin tarinan kuitenkin olevan herkempi, ja hienosti tarina aukeaa vähitellen, kuten Shrekissä mainittu sipuli, missä on kerroksia.
Hidden Figures taas oli taidokkaasti tehty elokuva vähemmän seksikkäämmästä ammattiryhmästä, eli laskijoista, vähemän tunnetuista hahmoista ison historiallisen tapahtuman takana sopivan kevyesti, huumoria viljellen. Lionin tarina kertoo kyllä varsin uskomattoman tositarinan, missä on lopussa kyyneljakso, missä tietenkin näytetään valokuvia oikeasta tapahtumasta. Moonlight kuuluu myös tuohon aiempaan surullisten leffojen sarjaan, mutta ei siinä mielessä, että lopussa olisi varsinaisesti itkettänyt kuin vain sellainen hyvin voimakas surumielisyyden ja toivon tunne.

PARAS ELOKUVA
Arrival
Fences
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester by the Sea
Moonlight

Kolmen kauppaa oli Moonglightin, Manchesterin ja Arrivalin välillä. Mutta seison päätökseni takana.

PARAS OHJAUS
Denis Villeneuve, Arrival
Mel Gibson, Hacksaw Ridge
Damien Chazelle, La La Land
Kenneth Lonergan, Manchester by the Sea
Barry Jenkins, Moonlight

Valitettavasti oikeissa oscareissa lähes järjestäen ohjaajan ja leffan palkinnot menee samalle leffalle, mä en antais. Laitetaan nyt kuitenkin Damienille ääneni ihan vain siksi, että hän teki huikean työn La la landin eteen. Ohjaajalla oli visio, minkä hän toteutti millintarkasti.

PARAS NAISPÄÄOSA
Isabelle Huppert, Elle
Ruth Negga, Loving
Natalie Portman, Jackie
Emma Stone, La La Land
Meryl Streep, Florence

Olen nähnyt kolme viimeisintä leffaa. Natalie varmasti näytteli loistavasti Jackieta, mutta mua hieman häiritsi se outo tapa puhua. Merylin hahmo oli huikea... Mutta joo kallistun mäkin Emmaan.

PARAS MIESPÄÄOSA
Casey Affleck, Manchester by the Sea
Andrew Garfield, Hacksaw Ridge
Ryan Gosling, La La Land
Viggo Mortensen, Captain Fantastic
Denzel Washington, Fences

Olen nähnyt kaikki muut paitsi viimeisen. Kaikki olivat hyviä, mutta Casey oli ylitsepääsemättömästi paras.

PARAS NAISSIVUOSA
Viola Davis, Fences
Naomie Harris, Moonlight
Nicole Kidman, Lion
Octavia Spencer, Hidden Figures
Michelle Williams, Manchester by the Sea

Octavia lienee ainoa henkilö, jonka rooli ei ollut paljon kyyneleitä vaativaa.. itseasiassa tainnut ensimmäistäkään kyyneltä päästää, siksi ehkä hieman altavastaajana muihin verrattuna, mutta mä pidin hänen hahmostaan kuitenkin. Ehkäpä juuri siksi mä hänelle palkinnon antaisinkin, koska hän on ainoa joka ei kilpaile, monta kyyneltä sai puristettua.

PARAS MIESSIVUOSA
Mahershala Ali, Moonlight
Jeff Bridges, Hell or High Water
Lucas Hedges, Manchester by the Sea
Dev Patel, Lion
Michael Shannon, Nocturnal Animals

Olen nähnyt kaikki muut paitsi Nocturnal... ja Hell or... :n. Dev Patel mielestäni näytteli pääroolia tai toista pääroolia, eikä lainkaan huono suoritus. Lucas, nuori lupaus, oli kyllä kanssa mielenpainuva omassa työssään. Mut.. emmä tiiä.. Mahershalakin oli hyvin vakuuttava.

PARAS ALKUPERÄINEN KÄSIKIRJOITUS
Hell or High Water
La La Land
The Lobster
Manchester by the Sea
20th Century Women

La la landin ja Manchesterin kohdalla voinen sanoa, että ainakin käsikirjoituksen on pitänyt olla huikean hyvä, että sellaista kerrontaa on saatu aikaiseksi. Vaikea oli valinta, mutta laitetaan nyt vaan hiuksen hienolla erolla toinen voittajaksi.

PARAS SOVITETTU KÄSIKIRJOITUS
Arrival
Fences
Hidden Figures
Lion
Moonlight

Leffan elliptinen juoni oli huikean oivaltava. Olen itsekkin taannoin kirjoittanut elliptisen juonen ja se vaatii sen, että koko tarina on päässä, ennen kuin ensimmäistääkään riviä kirjoitetaan. Leffa ei ole ehkä jokaista katsojaa puhutteleva.

PARAS KUVAUS
Arrival
La La Land
Lion
Moonlight
Silence

Kaksi ensimmäistä ovat tässä kyllä omassa luokassaan. Toinen pastellinsävyisenä, toinen nummien karu.

PARAS LAVASTUS
Arrival
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Hail, Caesar!
La La Land
Passengers

Hail, Ceasar on ainoa, mitä en ole nähnyt, mutta noissa muissa... kaikissa niin omalaatuinen ja siksi niin hyvä lavastus. Vaikea valinta. Haluaisin ehkä antaa Pottermaailmalle, mutta Arrivalissa kaikki tuki niin vahvasti tarinaa.

PARAS PUVUSTUS
Allied
Fantastic Beasts and Where to Find Them
Florence
Jackie
La La Land

Alliedia en ole nähnyt. Lalandissa puvut kyllä sopivat loistavasti tarinaan, mutta ne oli hieman pikkusieviä. Jackiessa oli tosiaan onnistuttu Jackien puvustuksessa samannäköisiin vaatteisiin kuin Kenedy pukeutui. Florencessa puvustus oli myös hyvää, ylitsepursuavaa, kuten tarina ja hahmotkin olivat... Ihmeotukset ja niiden olinpaikoissa oltiin taas hyvin 20-luvun hengessä.

Se mikä mua erityisesti ärsyttää kaikissa Potterleffoissa on se, että kirjoissa kuvataan näiden tyyppien pukeutuvan tyyliin essuun ja knallihattuun, mutta missään leffoissa ei ole tällaista! Siksi kiukkuuntuneena Ihmeotuksetkaan eivät ansaitse mun meilestä palkintoa! Prkl!

PARAS MASKEERAUS
A Man Called Ove
Star Trek Beyond
Suicide Squad

Star Trekin olen nähnyt. Leffa oli hyvä, joten...

PARAS LEIKKAUS
Arrival
Hacksaw Ridge
Hell or High Water
La La Land
Moonlight

Nyt kun olen käynnyt pari kurssia leikkauksesta/editoinnista... siltikkin on vaikea arvioida paremmuutta tilanteessa, missä leffat eivät sillä tavoin eroa toisistaan. Vertaa esimerkiksi taannoiseen Whiplashiin ja Birdmaniin. Mutta annetaan nyt hitaan kerronnan leikkaukselle.

PARAS ÄÄNILEIKKAUS
Arrival
Deep Water Horizon
Hacksaw Ridge
La La Land
Sully

WOU! Oikeesti.. Arrival.

PARAS ÄÄNISUUNNITTELU
Arrival
Hacksaw Ridge
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi

Edelleen... oikeesti... Arrival.

PARHAAT ERIKOISTEHOSTEET
Deepwater Horizon
Doctor Strange
The Jungle Book
Kubo and the Two Strings
Rogue One: A Star Wars Story

Strange oli vaan huikee.

PARAS ALKUPERÄISMUSIIKKI
Jackie
La La Land
Lion
Moonlight
Passengers

Onhan toi hyvä.

PARAS ALKUPERÄISKAPPALE
"Audition", La La Land
"Can’t Stop the Feeling", Trolls
"City of Stars", La La Land
"The Empty Chair", Jim: The James Foley Story
"How Far I'll Go", Vaiana

Jep.. se on hyvä.

PARAS ANIMAATIO
Kubo and the Two Strings
Vaiana
My Life as a Zucchini
The Red Turtle
Zootropolis

Paras piiretty, minkä minä olen tähän mennessä nähnyt!
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #3 : 27.02.17 - klo:07:26 »

Olipahan Farssi Oscareille lopussa. Ei noin vaan sais tehdä  Surullinen
Ei ole niin kivaa, häviäjille saatikka voittajille.
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
kellonaika
Kaljamahat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 936



Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #4 : 27.02.17 - klo:12:42 »

heh ihan oikein.. ei ees ollu kummonen leffa toi la la land.. no ei ollu kyllä moonlighttikaan
tallennettu

The King of Kaljamahat
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #5 : 27.02.17 - klo:14:38 »

No Kello, mikä oli sun suosikki sitten? Hymyilee
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
kouluontyhmää
Jäsen

Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen
Viestejä: 1 247


Valkoistentekijä


Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #6 : 27.02.17 - klo:14:54 »

Ite en tosta emma stonesta tykkää sit yhtään. Vei parhaan naispääosan natalie portmanilta ansaitsemattomasti joten ihan hyvä vaan että joku pysti sai saamattakin
tallennettu

Valkoistentekijä
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Oscars 2017 - Vapaata keskustelua aiheesta
« Vastaus #7 : 27.02.17 - klo:19:18 »

No mä tykkään Emmasta, mutta joo siis sillä on niin outo tapa suhautella ässää hampaiden välistä, vähän sellainen vislausfiilis tulee.

Niin muuten tämän jutun lopussa on myös voittajat listattuna.
« Viimeksi muokattu: 27.02.17 - klo:20:04 kirjoittanut Saial » tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024