Noniin, nyt olisi tarjolla ensimmäistä pelattavaa myös näin julkisesti:
https://mattbruv.github.io/lento-demo/Toistaiseksi kyse on pelifysiikkojen testauksesta yksinpelimoodissa. Oletusarvot on mun testien perusteella muodostetut, mutta niitä saa vaihtaa ihan mielensä mukaan ja vaikka testailla, miltä tuntuis lennellä Junkersilla, joka on Sopwithia ketterämpi ja nopeampi. Jos löydät muuttujien arvoyhdistelmän, joka mielestäsi toimii jollekin koneelle mun arvojani paremmin, niin laita viestiä tänne. Niitä ei ole mitenkään lukkoon lyöty vielä.
Etenkin Bristolilla ja Alballa lentäessä tulet huomaamaan pieniä eroavaisuuksia vanhaan, johtuu ihan siitä, että pelin vanhaa lähdekoodia ei ole ollut saatavilla vaan fysiikkamallinnus on pitänyt tehdä puhtaalta pöydältä. Aika lähelle on mielestäni kuitenkin päästy, vai mitä? Toiveissa on, että noihinkin puutteisiin löytyisi vielä jossain vaiheessa ratkaisu.
Välilyöntiä painamalla saat aloitettua uudestaan koneenvalinnasta. Puolenvaihtoon sivupäivitys.
Tässä vielä lyhyesti, miten kunkin arvon muuttaminen vaikuttaa.
GravityPainivoiman suuruus. Nostaminen vaikeuttaa lentokorkeuden kasvattamista ja saa nopeuden kasvamaan enemmän alaspäin mennessä.
Recovery angle Kulma, jonka kone kääntää nokkaa alaspäin sakkauksen tapahtuessa. (Jos olen oikein tulkinnut).
Thrust Koneen kiihtyvyys. Korkeampi kiihtyvyys tarkoittaa myös korkeampaa ilmanvastusta, eli nopeampaa vauhdin hidastumista moottorin sammutuksen jälkeen.
Max speed Maksiminopeus
Stall speed Sakkausnopeus, eli pienin nopeus, jolla lennettäessä kone ei sakkaa. Lukeman kasvattaminen saa siis koneen sakkaamaan aiemmin vauhdin hidastuessa.
Turn radius Kääntösäteen suuruus, pienempi lukema tarkoittaa ketterämpää konetta.
Max altitude Maksimilentokorkeus, jonka kone voi saavuttaa ilman moottorin sammumista
Flight time Polttoaineen kesto