Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
29.09.24 - klo:02:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 245 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Pääkokonaisuudet
| |-+  Lentokonepeli
| | |-+  Äänichattien käyttö
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Äänichattien käyttö  (Luettu 2766 kertaa)
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Äänichattien käyttö
« : 22.10.12 - klo:02:09 »

Useassa pelissä Aapelin ulkopuolella turvaudutaan puheyhteyden käyttöön, jotta saataisiin nopeammin yhteys kanssapelureihin ja säästettäisiin näin aikaa. Hiljalleen vastaava on alkanut leviämään lentokonepelin puolelle, TyQien (vai oliko Kaljojen?) ottaessa ensimmäisenä käyttöön äänichatin. Toki edelleen suuri enemmistö turvautuu edelleen pelissä olevaan tiimichattiin puhekommunikaation sijaan, mutta alkavatko ajat muuttumaan?

Itse en yhden ottelun mikkiin puhuneena koe äänichatin tuovan juurikaan apua. Muutokset mitä matsin aikana pystyy tekemään ovat nimittäin niin minimaalisia, että melkeinpä teamchat on tarpeeksi laadukas ajamaan asian. Ainoastaan joukkueen psyykkaukseen näistä ehkä voi olla jotain hyötyä, mutta riittääkö sekään korvaamaan keskittymisen herpaantumista mitä puhumisesta aiheutuu?

Kertokaa mielipiteenne, uskotteko äänichattien yleistyvän? Onko siitä hyötyä? Jos on, millaisissa tilanteissa?
tallennettu
CONST
F.L

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 974



Profiili
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #1 : 22.10.12 - klo:07:05 »

Äänichat on kiva juttu. Enää mun ei tarvitse jutella kitaroista, nyt mä voin soittaa!

Tosin joo, chat, pelin aikana...
tallennettu

Vuoden herrasmiespelaaja (2012), kiitos äänestäneille!
Lainaus käyttäjältä: Tengsinges
Ja sit kun se on niin ilonen nii kukaan ei jaksa mököttää sille yhtää...
Velo
Vieras
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #2 : 22.10.12 - klo:08:55 »

Njaaps, tuskin late mua tappaa jos vähä valasen mitä meilläpäi jutskaillaa pelie aikana. Toki, nämä samat jutut voi myös hoitaa u-chattiä käyttäen, mutta kun ei tarvitse kirjoittaa, niin voi keskittyä lentämiseen, jolloin tulee vähemmän downtimeä ilmassa kun ei tarvii kyykkii basessa kirjottamassa.

-Taktiikat erätauoilla ja mahollista tiimin tsemppaamista siinsivus.
-Taktiikanvaihdot erien aikana.
-Pelaajavaihdot erien aikana.
-Kenttien kstävyyden ilmoittelu.
Ja tässä ehkä se hyödyllisin:
-Ilmoitus siitä, missäpäin karttaa lentelee, ja ennenkaikkea jos on palaamassa takaisin kotikentälle. Tietää omat antaa tilaa alhaalla kentälle palaavalle ja olla roiskimatta sinne suuntaan.
Edit: Niin ja myös se, että miten paljon ja millasia koneita on vastustajalla vastassa.
« Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo:12:20 kirjoittanut Nalayana » tallennettu
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #3 : 22.10.12 - klo:16:25 »

Ihan turha.  Järkyttynyt
tallennettu

Foliot hattuun
Someone44914
TyQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 469


Axu :3


Profiili
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #4 : 22.10.12 - klo:16:26 »

Jooh, meillähän toi äänichatti on ollut jo jonkin aikaa käytössä.
Nala tossa ton systeemin jo sano mut mä nyt listaan viel hyödyt ja haitat.

Hyödyt

- Tietää mitä koneita vihuilla on.
- Taktiikat voivat sopia helposti ja nopeasti
- Voi kommunikoida katsomossa olevien omien kanssa (yleensä johtaja)
- Ei tarvitse tuhlata aikaansa kirjoittamiseen.
- Tietää missä omat hiihtelee ettei tarvitse oman kentän päällä sitä yhtä odotella, ja jos oma on tulossa kentälle takaisin häntä ei tule ammuttua

Haitat

- Joillain keskittyminen menee puhumiseen
- Kaikilla ei ole mikkiä, joten oman mielipiteen esille tuominen voi olla vaikeaa
- Jotkin tykkäävät pälpätellä turhia tai manailla vastustajia tai vain kiroilla kesken pelin.

Mutta ihan kätevä systeemi joka mielestäni voittaa u-chatin 100-0. Onhan äänichatissakin haittoja, mutta enemmän hyötyjä.
tallennettu

ES Cool
Legend JJL
Vieras
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #5 : 22.10.12 - klo:16:54 »

Mikäli tämä mahdollisuus olisi edes ollut tiedossani silloin, kun F.L:ää johdin, niin olisin ottanut sen käyttöön vasta, kun minulle joku tiimin jäsen olisi sitä ehdottanut ja kaikki muutkin jäsenet olisivat olleet sen käyttämisen kannalla. Monille murrosikäisille pojille tuo äänichat saattaa olla liian kova paikka, joten sitä ei kannattaisi väkipakolla tuputtaa. Itseäni hiertää äänichatissa käsitykseni siitä, että kyseessä on WoWittajien ja CSS-sankarien oma lelu ja tähän samaan kastiin en haluaisi kuulua mistään hinnasta  Virnistää

Itse käytin copy-paste -ohjelmia, delegoin tai kirjoitin itse. Mielestäni nämä toimivat ihan hyvin. Ehdottomasti kätevin ohjelma olisi sellainen, mistä näkisi muiden tiimiläisten pelaamisen reaaliajassa.
tallennettu
latesofi
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 3 211



Profiili
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #6 : 22.10.12 - klo:17:12 »

Itse käytin copy-paste -ohjelmia, delegoin tai kirjoitin itse. Mielestäni nämä toimivat ihan hyvin. Ehdottomasti kätevin ohjelma olisi sellainen, mistä näkisi muiden tiimiläisten pelaamisen reaaliajassa.

Copy-paste ohjelmista ei ole ollut hyötyä sen jälkeen kun java muuttui siten, ettei appletteihin voi enää ulkopuoliselta leikepöydältä kopioida tekstiä. Jälkimmäinen on toteutettavissa helposti ylimääräisellä selaimella ja useammalla näytöllä/ yhdellä todella suurella! Tämän toiminnan hyväksyttävyys onkin sitten toinen juttu, etenkin jos sitä käyttää vastustajien vakoiluun. Toisaalta, jos katsomossa on joku omalla puolella oleva niin periaatteessa sama info välittyy tiimille äänichatin avulla.

Enemmän kuin peleissä, äänichatista on hyötyä harjoituksissa. Eikä vain hyötyä, vaan myös hupia! Itse peleissä melkeinpä pitää enemmän keskittyä siihen, että ei löpise turhia, vaan keskittyy pelaamiseen. Mutta silti myös peleissä hyödyt ulosmittaavat haitat. Etenkin jos joukkue vaihtaa paljon pelaajia niin äänichatin edut ovat kiistattomat (minkä ovat monet varmaan TyQin pelejä seuratessaan huomanneet).
tallennettu

Kooste kaikista turnauksistani

Tykisti, MunQ -klaanin jäsen,  liiga-admin, sekä Vuoden rantaleijona 2012!

Nopeimmin saat yhteyttä foorumin y-viestillä.
Tähtiyksikkö
Vieras
Vs: Äänichattien käyttö
« Vastaus #7 : 22.10.12 - klo:17:20 »

Joo tämä vaikoilu tuli kans itelle mieleen et selittää tiimille et mil korkeudella mikäkin kone menee...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024