Itse käytin copy-paste -ohjelmia, delegoin tai kirjoitin itse. Mielestäni nämä toimivat ihan hyvin. Ehdottomasti kätevin ohjelma olisi sellainen, mistä näkisi muiden tiimiläisten pelaamisen reaaliajassa.
Copy-paste ohjelmista ei ole ollut hyötyä sen jälkeen kun java muuttui siten, ettei appletteihin voi enää ulkopuoliselta leikepöydältä kopioida tekstiä. Jälkimmäinen on toteutettavissa helposti ylimääräisellä selaimella ja useammalla näytöllä/ yhdellä todella suurella! Tämän toiminnan hyväksyttävyys onkin sitten toinen juttu, etenkin jos sitä käyttää vastustajien vakoiluun. Toisaalta, jos katsomossa on joku omalla puolella oleva niin periaatteessa sama info välittyy tiimille äänichatin avulla.
Enemmän kuin peleissä, äänichatista on hyötyä harjoituksissa. Eikä vain hyötyä, vaan myös hupia! Itse peleissä melkeinpä pitää enemmän keskittyä siihen, että ei löpise turhia, vaan keskittyy pelaamiseen. Mutta silti myös peleissä hyödyt ulosmittaavat haitat. Etenkin jos joukkue vaihtaa paljon pelaajia niin äänichatin edut ovat kiistattomat (minkä ovat monet varmaan TyQin pelejä seuratessaan huomanneet).