Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
29.09.24 - klo:00:46

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 245 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Arkisto
| |-+  Liiga-arkisto
| | |-+  Valvojat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Valvojat  (Luettu 2655 kertaa)
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Valvojat
« : 07.10.12 - klo:20:27 »

Joo, nytte tapahtu semmone juttu joka jäi hampaankoloon. F.L-Etana pelissä valvojana aloitti visavi. Kaikki sujui mallikkaasti aina toisen erän alkuun, kunnes paikalle tulee JussePal. Hän ottaa lopun pelin valvottavakseen. Toinen erä loppuu, Jusse ei sano sanaakaan. Ei tuttua ''Ootelkaas niitte enttereitten kanssa''. Sillä ei tosin ole merkitystä. Toinen asia on että ei kysytä haluaako tehdä vaihtoja. Jokaisessa tähän astisessa pelissä joissa olen pelannut on kysytty tuleeko vaihtoja. Jäin hieman odottamaan sitä tietämättäni ettei ko. valvoja kysy sitä.

Katsomossa kysyn: ''Lagaako xVrackil?''- Johon oletan valvojan tietävän että olen tiimin johtaja ja että hän kysyisi sen broadcastilla. Jään kyselemään valvojaa, vasta kolmannella kysymyksellä hän vastaa takaisin, ja lähettää viestin.
Gents8: Et kysyny vaihtoja
JussePal: isot pojat sanoo ite
Huomaan pientä kettuilua. Onko kyseessä syrjintää pienempiä kohtaan?
Uusi erä alkaa, vaikka olin aikeissa tehdä vielä vaihtoja. No se erä menee sitten puihin. Kolmas erä loppuu, mitään ei taaskaan kuulu broadcastilta. Sanon katsomossa: ''HHH pois'', jonka hän tekee tällä kertaa.

Valvoja sanoi broadcastilla vain ''alkoi'', lukuunottamatta yhtä ''Tulee uusi ressu'', mutta se tuli vasta silloin kun kellossa oli noin 30 sekunttia jäljellä.

Pitäisikö valvojan ilmoituksia olla enemmän?
tallennettu

Foliot hattuun
Velo
Vieras
Vs: Valvojat
« Vastaus #1 : 07.10.12 - klo:21:16 »

Riippuu valvojasta. Mä saatan ehkä liikaaki käyttää broadcastia kun ruikutan jopa tageista. Hymyilee leveästi
tallennettu
Jusse
Modiktaattori / MunQ

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 699


Profiili
Vs: Valvojat
« Vastaus #2 : 07.10.12 - klo:21:25 »

Vai että näin paljon jäi harmittamaan... noh, tosiaan oli pieni viestintäkatkos kun en hiffannut että haluat valvojan sitä lagaamista kysyvän.

Vaihdoista en sattunut muistuttamaan kun luulin asian olevan itsestäänselvyys ja klaanijohtajien ilmoittavan ilman eri pyyntöä vaihtonsa erien välissä. Tästä syystä myös vastasin niinkuin vastasin tarkoittamatta kuitenkaan loukata sinua.

En mikään Velo tosiaan ole broadcastin käytössä, mutta jos lisäviestinnällä suurta kysyntää on niin voin tehdä asialle jotain.
tallennettu
Saial
Moderaattori / TyQ

Poissa Poissa

Viestejä: 996



Profiili
Vs: Valvojat
« Vastaus #3 : 07.10.12 - klo:21:43 »

Vastataan noin yleisesti, mitä itse koen tärkeäksi valvojilta.

Mielestäni valvojien ei pitäisi pitää omaa showtaan pelin aikana, sillä se voi häiriitä joidenkin pelaamista, sillä ainakin itse kiinnitän vihreisiin viesteihin huomiota, enkä todellakaan ole pelien aikana mennyt viettämään aikaa chatissa, vaan katsomaan missä ne koneet lentää.

Eli, noi alkamisten ilmoitukset on tärkeää, samoin tulokset on jees, mutta mitä vähemmän pelin aikana sen paremmin. Myös toivoisin välillä omalta tiimiltä niiden keltaisten viestien vähentämistä, sillä ne tuskin tuovat peliin parempaa tatsia, joskus tehnyt mieli ärähtää omille, että nyt ne per****en sormet sinne nuolinäppäimille  Näyttää kieltä

Olen ollut jossakin pelissä, missä valvoja on jutustellut enemmänkin ja se on hieman hermostuttanut minua. Ymmärrän, että vaihtoasiat ja tagien puuttumiset pitää ilmoittaa broadcastina kesken pelien, mutta turha huutelu on typerää, tai se, että siitä aletaan kovaan ääneen meuhkata ennen kuin on todellinen pakko.

Tiedän kyllä, että on puheliaita ihmisiä, mutta voisivathan he puhua tiimiviesteillä tai sitten vain katsomossa, ettei tausta hälyä sälytetä jokaisen silmille. Eli, mitä vähemmän viestispämmiä, sen parempi minunlaisen pelaajan kannalta, vaikkenn nyt luekkaan chattia, mutta jos siinä vielä vilkkuu vihreä, siihen kiinnittää huomiota, kun niiden viestien pitäisi olla ns. tärkeitä.
tallennettu

Jos maailma ahdistaa, pakene Bub-kissan söpöön maailmaan.

jääkuningatar

TyQ- kieli                      =  suomennos
jääkuningatar (naisesta) =  henkilö, joka on voittavan tiimin
pakkasherra (miehestä)      ainoa miinuksilla oleva pelaaja.

Lähde: Pehmon sanakirja


Tee uuden vuoden lupaus: Ajattele ympäristöä- valitse ihmismoottori tai julkinen kulkuväline matkustaessasi aina, kun se on mahdollista.

Muistakaa vältellä myös katkarapujen syömistä, sillä ne pyydystetään tuhoamalla merenpohja elinkelvottomaksi useaksi vuosikymmeneksi... täysin elinkelvottomaksi, viemällä kasvit ja maa-aineskin. Miettikää sitä.
Gents8
Etanat

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 772


Profiili
Vs: Sääntökeskustelu
« Vastaus #4 : 26.10.12 - klo:17:35 »

Etana-Kalja peli ei mielestäni ollut virallinen rankingpeli.

Siihen ei ollut Etanoilta johtajien suostumusta, eikä kukaan Etana kertonut mitään rankingpelistä. Tengsinge oletti pelin rankingpeliksi, kun entinen Etana-varaboss Futis poju haastoi Kaljat puhumatta rankingpelistä. Kyseessä piti olla hupipeli.


Tengsingesillä on myös motiivi: Saada Etanoiden ELO-ranking F.B-kullannuppuja alemmas.  Cool


Jos saisi vielä selvityksen tähän asiaan, kiitos.
tallennettu

Foliot hattuun
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Sääntökeskustelu
« Vastaus #5 : 27.10.12 - klo:14:42 »

Aina hauska lueskella noita, salaliittoteoriat on nimittäin mustakin mielenkiintoisia. Noh, jospa keskittyisin olennaiseen ennen kuin mielikuvitus alkaa virtaamaan liikaa.

Jos saisi vielä selvityksen tähän asiaan, kiitos.
Annat viestissäsi ymmärtää etteivät Etanalaiset tiedostaneet kyseessä olleen rankingpeli, mikä ei pidä paikkaansa - jokainen kentällä ollut tiesi tasan tarkkaan mistä oli kyse. Tai ellei tiennyt, niin olisi pitänyt ymmärtää.

Tapahtumaketju lähti liikkeelle siitä, että pelailimme Munkkiliigan huoneessa ja Futis Poju ehdotti matsia Kaljoille. Kaljat pohtivat hetken miten menetellä, kunnes ifreetti ilmoitti että he suostuvat ainoastaan rankingmatsiin, koska hupipeli on heidän mielestään turha. Ottaen huomioon tuon kommentin ja aikaisemmin sanomani "valvon ottelun pelkästään jos se on rankingpeli", katsoisin tarjouksen hyväksytyksi kun joukkue menee huoneeseen esittämättä vastatarjousta. Ei voi vaan antaa ymmärtää kaikille, että kyseessä on rankingpeli ja sanoa jälkikäteen ettei koskaan suostunut siihen. Vieläpä näin, että Etanalaiset tajusivat itse mitä heidän toimintansa viestittää.

Sen verran mitä olen lukion lakioppia ja finlexiä (nettikokoelma laista) lukenut, niin käsittääkseni Suomen lainsäädäntö tukee näkemystäni. Sopimus voidaan tuomita pitäväksi vaikka se ei menisi "laillisesti oikein", jos antaa itse omalla toiminnallaan ymmärtää että sopimus olisi ok, vaikka todellisuudessa tietää ettei se ole pitävä, ja vastapuoli kärsii vahinkoa toiminnan seuraamuksena.

Tämä rankingpeli ei missään nimessä mennyt ihanteellisesti, siitä otan syyt niskoilleni. Myönnän erehtyneeni muistaessani peliä sovittaessa, että Futis Poju olisi vielä varajohtaja ja voisi siten sopia yksin matsin. Syvimmät pahoittelut siitä. Toisaalta niin suuri osa klaania oli rankingpelin takana, että senkin voisi nähdä riittävän spontaanien otteluiden järjestämiseen. Vaikea tilanne, mitä en osaa yksin ratkaista. Asia menee jatkokäsittelyyn.

Ainiin, melkein unohdin. Tää on musta kiva kuva. Sain kolme tyyppiä alas.
« Viimeksi muokattu: 27.10.12 - klo:20:27 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Sivuja: [1] Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024