Mun joulusta tuli just musta...
Kerrostaloissa on kylmäkellarit, joissa on ihan hyvä säilöä esimerkiksi hätävararuokia maailmanloppua varten (
) yms. Täksi jouluksi olin fiksu ja kävin heittämässä myös jouluruoat sinne, koska kaappi oli muuten suht. täysi.
Kävin äsken kellarilla ja ykskaks huomasin kaapin avatessani, että ei siellä ollut enää mitään. Siellä oli jotain hilloja ja astioita, mutta kaikki jouluruoat ja hätävarat oli viety. Yhden juuston olivat piruuttaan jättäneet.
Eniten ottaa pannuun se, että kaikki muut kanakopit olivat koskemattomia. Kaikki 32 koppia ehjiä, paitsi tämä. Kopissa oli selkeät jäljet saranoissa, ne oli ruuvattu irti ilman että lukkoa oli tarvinnut hajottaa. Sitten niitä oli ruuvattu takaisin, selkeät meisselinjäljet ruuveissa ja se saranalasta ihan vinksallaan. Pari ruuviakin puuttui.
Jouluruokaa hävisi ~30-40 euron edestä, hätävaraa puolet siitä. Lisäksi siellä oli yksi todella hieno, aito ja avaamaton samppanjapullo. Asiantuntija en ole, mutta tuttu kertoi joskus, että pullon arvo on lähes 300 euroa... tiedä sitten miten lähellä totuutta.
Poliisillehan tästä tottakai lähti rikosilmoitus. Kellari on useamman järeän oven takana, jonne käyvät vain taloyhtiön asukkaiden avaimet. Mulla on fiilis, että takana on joku näistä 32:sta asukkaasta tai joku vanha vuokralainen jolle on vaan jäänyt avaimet. Nähtäväksi jää saadaanko tekijää kiinni, ois kiva "vaihtaa pari sanaa."
Bussilla kohti ABC:tä, toivottavasti siellä on laatikoita. Morjes -->