Nobbataistojen päättymisestä (=viimeisimmästä duelturnauksesta) on nyt jo lähes 4,5 kuukautta aikaa. On siis korkea aika uudelle turnaukselle tässä perinteikkäässä pelimoodissa. Aiemmissa duelturnauksissa on ollut enimmillään vajaat 20 osallistujaa. Nyt olisi tarkoitus mennä kertaluokkaa ylemmäs ja pyrkiä 32 osallistujaan ja 8 alkulohkoon. Turnauksessa on myös jaossa yhteensä 770 taatelin edestä palkintoja. Tämän lisäksi arvon etukäteen ilmoittautuneiden kesken 2 kappaletta 13 taatelin setelikoodeja.
Milloin?Lauantaina 19.01.2013 kello 18:00 alkaen. Suunniteltu turnauskesto on 2h, joskin se saattaa hieman venyä (tämä riippuu osallistujista...)
Säännöt- Kenttänä "classic"
- 2 viiden minuutin erää
- Vain aapeliskoneita (Sopwith & Fokker) saa käyttää.
- Sekä erävoitosta että kokonaispistevoitosta saa kustakin yhden pisteen. Eli 3p jaossa per peli.
Alkulohkoja varten laitan jokaiselle pelaajalle adminoikat restartteja varten niihin huoneisiin, joissa he pelejään pelaavat. Osallistujat merkitsevät itse pelituloksensa turnaustaulukkoon tai kertovat sen jollekulle, jolla on tulostaulukkoon muokkausoikeus, pyrin laittamaan näitä 1-2 jokaista lohkoa kohti.
Koska yhtäaikaisia pelejä on jopa 16 kappaletta käynnissä, niin toivon, että jokainen turnausosallistuja kaivaa tästä avauksesta linkin turnausaikatauluihin ennen turnauksen alkamista, jotta tietää mihin huoneeseen mennä ja milloin. Minulla ei ole aikaa huolehtia siitä kun itsekin osallistun.
Royalduelin herrasmiessäännöt ovat turnauksessa voimassa. Eli ei koneen korjaamista kesken taistelun. Eikä myöskään tahallista maahanajoa tai ehjästä koneesta hyppimistä piste-edun saamiseksi. Näitä ei valvota, eikä näistä pisterangaistuksia anneta, mutta jos tällaisesta epäurheilijamaisuudesta jää kiinni, niin palkinto saattaa jäädä saamatta, vaikka turnausvoitto tulisikin..
Sarjajärjestelmä ja palkinnotTurnauskaavio graafisesti esitettynäTurnausvoittoon edetään hyvin perinteisen kaavan mukaan. Kunkin lohkon 2 ensimmäistä pelaavat puolivälierät, joiden voittajat pääsevät välieriin. Välierien voittajat puolestaan finaaliin ja häviäjät pronssiotteluun. Turnausvoittaja kuittaa 200 taatelin palkinnon, hopeamitalisti 150 taatelia ja pronssimitalisti 100 taatelia. Myös 4. sijoittunut saa 70 taatelia.
Tämän lisäksi pelataan myös 4 muuta titteliottelua, joista on mahdollisuus voittaa myös palkintoja. Turnauskaavio on suunniteltu siten, että yläsarjassa pelit jatkuvat kunnes pelaaja häviää toisen pudotuspelinsä tai pelaa titteliottelussa. Alasarjassa puolestaan tehdään muuten samoin, mutta neljännesvälierien häviäjät putoavat suoraan ulos.
Läkkipeltiottelussa kohtaavat paras neljännesvälierissä hävinnyt sekä paras puolivälierissä hävinnyt henkilö. Ottelun voittaja kruunataan Läkkipeltiparoniksi ja hän saa myös 70 taatelin palkinnon, eli saman kuin 4. sijoittunut.
Alkulohkoissa sijoille 3 ja 4 jääneet pelaavat myös omat pudotuspelinsä, joiden parhaat kruunataan Kermakakkukingiksi & prinssiksi, Omenapiiraspomoksi ja Rusinaruhtinaaksi! Kermakakkukingille tulee 60 taatelin potti, prinssille 50, Omenapiiraspomolle 40 ja Rusinaruhtinaalle 30 taatelia.
Palkintojen lunastusLentokonepelin huoneaikana, pelimerkkeinä, hahmosivusälänä jne. Toiveita vain minulle turnauksen päätyttyä, jos olet palkintoihin oikeutettu.
IlmoittautuminenIlmoittautumiset viimeistään perjantaina 18.1.13 tähän avaukseen tai minulle muuten. Myös turnauspäivän aikana voi ilmoittautua mukaan jos tilaa on, mutta tällöin ei ole mukana taatelikoodien arvonnassa. Etukäteen ilmoittautuneille lähetän näiden
foorumien y-viestillä turnaussalasanan (ja valituille henkilöille myös tulostaulukkolinkin) lauantain aikana.
Kaikkien osallistujien tulee vahvistaa minulle osallistumisensa lentokonepelin aulassa turnauspäivänä 17:30-17:50 välisenä aikana. Tämän jälkeen saatan korvata puuttuvat pelaajat aulasta löytyvillä halukkailla, joten turha itkeä jos tulee paikalle vasta tasan kuudelta!
Osallistujat