Huooooh, mitenhän mä jaksan.
Lodu:Nyt en ymmärrä... Ahdas näkökulma?? Eiköhän toi sunkin teksti kuulosta ihan samalta. Ja kuten sanot itsekin "aika paljon" pisteitä ropis, heittelet vaan random määriä.. Anna vähän tarkempaa tai lopeta yleistäminen. "Muodikasta äänestää vähemmistöön kuuluvaa" noniin oot ihan hakoteillä... Ja miks ne homot äänestää Haavistoo?? SE AJAA NIITTEN OIKEUKSIA, todella muodikasta haluta mikä kuuluu kaikille ..
Jos käsitteillä "tasa-arvo" ja "suvaitsevaisuus" haetaan loppupeleissä vähemmistöryhmien eriarvoista käsittelyä, eli jos asiaa aletaan tarkastelemaan vain heidän näkökannaltaan sulkien samalla kaikki muut näkökannat pois "rasistisina" ja "ahdasmielisinä" jne, kääntyy asia päälaelleen. Jos otetaan huomioon vain yhden ryhmän näkökulma, se on juurikin sitä ahdasmielisyyttä mutta vaan toisin päin käännettynä ja ovelasti suvaitsevaisuudeksi naamioitu.
Mulla ei ole asiasta mitään tilastoa. En sanonut että ihmiset joista puhuin, olisivat homoja itse. Ei tarvitse kun avata silmät, niin näkee miten sitä pursutetaan joka median muodon tuutista että kuinka hienoa on olla erilainen, ja miten kansa hurraa mukana. Ja ennenkuin käsität tämänkin väärin, siinä ei ole mitään
väärää olla erilainen, ehei. Mutta siinä ei ole myöskään mitään niin hienoa, että pikku-Matille pitäisi antaa palkinto ja liputuksia siitä että se nyt on vähän erilainen kuin naapurin Saku.
Eihän heillä olekaan? Miten se liittyy lapsen kasvuun jos se mies ei voi pullauttaa sitä lasta perseestään.. Ihan samalla tavalla he voivat lasta hoitaa kun se nainen joka sen on synnyttänyt.. Vähän sama kanta ku sul tohon sun korjotustyyliin.. Aika turha jatkaa kun sullakaan ei perusteluja näy ja elät siellä pähkinän kuoressa o.o..
Jos edes quotettaisit sen kohdan mihin vastaat, niin ymmärtäisin mitä haet takaa.
"Eihän heillä olekaan?" Mitä ei ole? Miehellä kohtua? YH-vanhemmalla & samaa sukupuolta olevilla adoptiovanhemmilla mitään eroa keskenään? Jos ensimmäinen, niin kyllä, ei ole miehillä kohtua. Eikä myöskään naisilla penistä. Hieno oivallus.
Jos tarkoitat toista vaihtoehtoa, niin aika mykistävää.
Varmastikin ajatussäännöt muuttuvat vielä tulevien vuosikymmenien aikana paljon "suvaitsevaisempaan" malliin. Mutta itse olen niin "ahdasmielinen", etten näe sopivaksi leikkiä adoptiolasten henkisen kehityksen kustannuksella. Vanhemmilla on kuitenkin erittäin suuri rooli (yllätys) kyseisen asian kanssa. Kuten heti aiheen aloitusviestissä kirjoitin, on hyvinkin mahdollista että kahden isän tai kahden äidin kasvattama lapsi olisi täysin tasapainoinen, mutta jos ajattelet asiaa edes hetken pidempään, nostat pääsi pois suvaitsevaisuuslaatikosta ja hengität raitista ilmaa, saatat sinäkin ymmärtää että riskitekijöitä on.
Menen takaisin pähkinän_kuoreeni korjotustyyliäni hiomaan.