Nyt on foorumit tosiaan pystyssä ja rakas aiheemme sen myötä elinvoimaisenpana kuin koskaan. Tän synkän viikona aikana milloin ainakin omasta elämästäni katosi perusta, pelitahti ei ihan pysynyt samanlaisena kuin aiemmin, mikä tosin selittyy ihan fudiksen MM-kisoillakin, mutta ilahduttavaa kyllä turnauksessa on vastoinkäymisistä huolimatta päästy eteenpäin. Nyt ollaan siis jo kalkkiviivoilla ja enää olis viimeinen rutistus (toinen välierä ja finaali, ehkä pronssipeli) jäljellä, joten yritetään hoitaa vielä loppusuora alta pois niin jalkapallonkin ystävät saavat mielenrauhan. Pari sanaa kuitenkin vielä lopusta ja muusta turnauksen ympäriltä kaikille mukana oleville.
Golfturnaukseen lähdettäessä mulla oli tosiaan suuri pelko persuksissa, kuten ihan kyllästymiseen asti toitottelin, etteivät kaikki parit selviäisi vapaasti sovittavista ajoista. Tilannetta ei myöskään helpottanut se että kun turnaus vihdoin saatiin aluilleen, niin lohkot jotka syntyivät eivät parien peliaikamieltymykset ja aktiivisuustasot huomioiden vaikuttaneet mitenkään täydellisiltä. Noin kärjistäen voisi melkein sanoa että etukäteen mun papereissa neljä kaikista pelivalmiinta tiimiä oli yhdessä lohkossa, kun taas epävarmimmat parivaljakot omassa ryhmässään.
Noh, ilokseni voin kuitenkin todeta että kaikki pelko osottautui turhaksi ja jokainen mukaan otettu pari selvisi urakasta kunnialla. Varsinkin se alkuun huolenaihetta aiheuttanut B-lohko yllätti positiivisesti aktiivisuudellaan ja yhden pelin läpikäymisen vaikeuksia lukuunottamatta erinomaista suorittamista heiltä. Puolestaan A-lohkon taival sujui odotetun mainiosti kun viimeinenkin pari saatiin pelailun makuun, mutta jaellaan nyt tasapuolisuuden nimissä kiitosta myös siihen suntaan. Hyvää työtä!
Onnistuneen ensimmäisen turnausetapin jälkeen olis siis vielä ainakin toinen välierä ja loppuottelu pelaamatta, mikä ei kuitenkaan koske kuin kolmea (tai neljää) turnauksessa edelleen mukana olevaa paria. Olin jossain vaiheessa kääntymässä sille kannalle että myös alkulohkossa pudonneille olisi järkevää järjestää jonkinlaista aktiviteettia, kun suurin osa ketä pelit olisi koskenut seisoi ajatuksen takana ja turnauksen voimasuhteet huomioiden pelailu viidennestä sijasta toimisi mainiosti. ML-foorumeiden toimimattomuuden myötä ns B-playoffien organisointi kuitenkin vaikeutui oleellisesti ja osittain sen takia moisia ei saatu aluilleen. Ja kun en tällä viikolla kunnolla kykene korjaamaan asiaa niin tuntuu paremmalta jättää sijoitusottelut vapaaehtoiseksi. Voitte siis pelata jos molemmille tiimeille sopii, mutta ainakin näin lähtökohtaisesti sijat 5-8 määräytyvät kokonaan alkupelien mukaan.
Mitä sitten yhä mukana oleviin pareihin tulee niin jatkakaa samaa mitä olette toivon mukaan tehneet kokoajan, eli tiedustelleet jatkuvalla syötöllä milloin omalle parille ja vastustajatiimiläisille passaa ottaa miehestä mittaa. Ja niinhän te oottekin tehnyt päivästä toiseen, eikös niin? Mutta oli miten oli niin toivoisin että sillä aikaa kun oon poissa kuvioista, niin ainakin se jäljellä oleva välierä saataisiin hoidettua päätökseen ja samalla soisin myös finaapelien käynnistymisen. Ymmärrätte varmaan että mulla on surkea track record turnauksien saattamisesta päätökseen ja sydämeni musertuisi, jos jo neljännen kerran kun oon järjestän isomman turneen niin homma kusee välieriin tai finaalipeleihin. Ette voi tietenkään antaa sellaisen tapahtua, joten ryhtiä vielä.
Kauhukuvien maalailun jälkeen voitaisiin kuitenkin mennä mukavampiin asioihin:
- Vastoin aikasempaa ilmoitustani niin turnauksen voittajalle voisikin olla järkevää jaella palkintoja. Alunperin sanoin ettei ykkösstilan saavuttaneille annettaisi mitään, mutta oikeasti kyse oli lähinnä vääränlaisen osallistujaryhmän karkottamisesta ja sisäisesti olin jättänyt takaportin auki taateleiden luovuttamiselle. Viimeinen pisara oli kun heräsin siihen todellisuuteen, että jos mulla on varaa tarjota pallon turnauksen voittajalle 200 taatelia niin niitä on ihan liikaa. Siispä teen niin että jaan massiivista omaisuuttani ja ostan "Champion-vyön" (45tt) kummallekin voittajatiimin jäsenelle.
- Pelejä joita voi katsoa jos tahtoo vastapainoa tylsälle jalkapallolle:
Adju & Kenraali Koiskis vs Ceres & pallosalamalatesofi & pehmo vs Supermanveera & TengsingeAdju & Kenraali Koiskis vs Supermanveera & TengsingeYritän selostaa myös noita jäljellä olevia pelejä.