Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
28.04.24 - klo:02:24

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Stats
43247 viestiä 2141 aihetta kirjoittanut 246 jäsentä
Uusin jäsen: mattp
Haku:     Tarkempi haku
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
+  Munkkiliiga
|-+  Munkkiliiga
| |-+  Liigan kulmanurkkaus
| | |-+  Teng's magazine
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
äänestys
Kysymys: Montako kiekkoa Suomi iskee verkon perukoille Ruotsia vastaan?
0 - 2 (25%)
1 - 1 (12.5%)
2 - 4 (50%)
3 - 1 (12.5%)
4 - 0 (0%)
5 - 0 (0%)
+5 - 0 (0%)
äänestäjiä yhteensä: 7

Sivuja: [1] 2 3 ... 32 Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Teng's magazine  (Luettu 157403 kertaa)
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Teng's magazine
« : 27.04.12 - klo:15:43 »

Olen antanut pari haastattelua taateli.comille, joista jengi on tykännyt. Näille löytyy selkeästi kiinostusta, joten voisin vaihtaa toiselle puolelle, ja ruveta haastattelijan rooliin. Applen takavuotisista "uutissähkeistä" sain myös inspiraatiota tähän, mutta muutan ideaa hieman.

Tarkoituksena on haastatella liigalaisia ja tuottaa lukijoille mielenkiintoista materiaalia. Otan esiin asioita, mitä uskon kiinostavan lentokonepelin pelaajia ja Munkkiliigalaisia. Tavoitteena olisi tuottaa näitä väh. pari viikkoon, joten kovaa tahtia pidän yllä. Jos haluat haastateltavaksi, voit ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä. Sovimme sen jälkeen tarkemmista käytännöistä, ja laitan tekstin julki kun kaikki on valmista. On myös mahdollista antaa nimettömänä vastaukset.
« Viimeksi muokattu: 12.02.17 - klo:18:21 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #1 : 27.04.12 - klo:15:50 »

[F.B] Yayoottenubs

1. Lähestulkoon kaikki kutsuvat teitä herjariksi, vaikka harva tietää todellisuudesta mistä se tulee. Kertoisitteko tarinasta lempinimen takana? Loukkaako nimi teitä? Haittaako teitä se, että joudutte kärsimään vanhoista virheistänne?
Noh, lempinimeni tulee siitä, että kysyin joskus kauan sitten latesofilta katsomosta salasanaa Munkkiliigan huoneeseen. Munkkiliigan admin Tengsinge, kysyi Adjulta sen jälkeen, että pitäisikö hänet päästää sisään. Adju sanoi että ei pitäisi päästää, sillä olin herjannut MunQ-tagia joskus. Nimitys ei loukkaa minua ollenkaan, enkä koe sillä olevan vaikutusta, että ihmiset sitä käyttävät

2. Olette loistava esimerkki siitä, kuinka pohjalta voi nousta huipulle. Tuhannet vangit ympäri Suomen vankiloita pitävät teitä roolimallina, ja haaveilevat miten he tekevät saman tempun, ja pääsevät jonain päivänä yritysjohtajiksi. Miten teitte tuon kaiken? Voitteko sanoa olevanne sama ihminen, kun se herjari, joka tappoi toistuvasti omia vuosi sitten?
En ihan yksin tuota tehnyt, vaan juupeli k ja taikaviitta45 taisivat auttaa minua siinä omientapon lopettamisessa. Kiitokset siitä heille. Enkä sanoisi olevani sama ihminen kun silloin, olen muuttunut niistä ajoista.

3. Teillä on todella vankka kokemuus siitä, miltä se tuntuu kun saa pudotettua oman tiimikaverin. Kaikki lukijamme haluavat tietää, tuntuuko se oikeasti niin hyvältä? Miten se eroaa vastustajien tappamisesta? Mikä ajaa ihmisen jatkuvaan omientappoon? Miten analysoisit omientappajan mielenterveyttä?
No ei todellakaan tunnu hyvältä. Toki se silloin tuntui siltä, kun en osannut oikeastaan mitään. Vastustajien tappaminen on vaikeampaa, joten sillä saattoi olla merkitystä. Ainakin omalla kohdallani oli kyse siitä, että v*tutus vaan silloin ajoi siihen. En sitten osaa sanoa, kertooko se mielenterveydestä mitään.

4. Edustatte klaania, missä on lentokonepelin pelätyin johtaja. Joudutte pelaamaan jatkuvassa rangaistuksenpelossa, eikä kohdallanne ole varmuutta siitä, nouseeko aurinko huomenna. Miltä tuo tuntuu, kun joutuu elämään päivä toisensa jälkeen kurkku veitsen terällä? Tottuuko siihen? Eikö ole hieman pelottavaa, että yksikin väärä sana voi johtaa katastrofaalisiin seuraamuksiin? Kuinka iso henkivakuutus teillä on?
Olipa hauska kysymys, pisti hymyn huulille. Kyllähän siitä aiheutuu paineita peleissä, ettei sorru siihen yhteen virheeseen, eli päin nousemiseen. Onhan se hieman pelottavaa, turha sitä on kieltää. Minulla ei oikeastaan ole henkivakuutusta, mutta tapaturmavakuutus löytyy.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Touhu ei ole niin vakavaa minulle, mielelläni tulen pelaamaan liigaotteluni, kunhan aika vaan sen sallii.
« Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo:16:30 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #2 : 27.04.12 - klo:23:12 »

[TyQ] Nalayana

1. Olette yksi lentokonepelin pitkäaikaisimmista aktiivisista pelaajista, kun Munkkiliiga on ollut pystyssä, tekin olette ollut mukana. Mistä olette löytänyt motivaation pelaamiseen, kaikkien näiden vuosien ajan? Tuntuuko pelaaminen yhä yhtä mukavalta?
Noh, näin aluksi sanottakoon että olinhan minä poissa välillä toukokuu 2008-syyskuu 2011 (pl. kaudella 1/11 pyörähdys mutta en tainnu kovin aktiivine olla silloin). Motivaationa tosiaa ollut Munkkiliiga itse, ilman liigaa en varmaan tätä peliä pelaisi. Pelaamisesta mukavan tekee pääasiassa lentokan tuttava/kaveriporukka joiden kanssa jaksaa takoa päivästä toiseen, joten kyllähän se yhtä hauskaa on. Ehkä nykyään jopa hauskempaa kuin vuosia sitten.

2. Kaikista naispelaajista, teillä on selkeästi eniten Munkkiliigaotteluita vyöllä. Tiedätte tosiaan sen, millaista on olla ympäristössä, missä lähes kaikki muista ovat vastakkaisen sukupuolen edustajia. Miten olette pärjännyt asian kanssa? Mitä haluaisitte sanoa lentokonepelin naislentäjille? Näkisittekö mielelläsi enemmän niitä?

Molemmat online/verkkopelit mitä pelaan (lentokan lisäksi myös World of Warcraft) ovat miesvaltaisia, joten asiaan on tullut totuttua. En pidä itseäni naiseellisuuden ruumiillistumana ja mielestäni tulen muutenkin paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Toki naislentäjiä olisi hyvä nähdä enemmän. Hiukan ikävä on mm. Jatsi90iä, takavuosien tuttavaani. Välillä haaveillut kokonaan naisvaltaisesta lentokkaklaanistakin jolla antaa teille miehille kyytiä liigassa. Virnistää

Ja terveiseni naislentäjille: Keep on flyin' high and droppin' em from the skies above!
Naisista sanotaan, että kun on nainen ratissa niin se on auto ojassa. Entä sitten kun on nainen pilotin penkillä? Noh, vastauksen on kait jokainen saanut huomata - se on se vastustaja joka maata moikkaa, emme me.

3. Olette aiheuttaneet valtavan villityksen lentokonepeliin fokettamalla, ja nostaneet sen suosiota valtavasti. Hypetys on saanut melkoiset mittasuhteet, ja olette koko ilmiön kasvot. Miten suhtaudutte suosioonne? Miten olette onnistuneet tuossa? Haittaako teitä se, ettet ole enää ainoa joka lentelee punaisella paroonilla?

Hah, en minä nyt usko, että minun takiani foketus olisi yleistynyt. Uskon, että eiköhän foketuksen suosio tule ihan itse punaiselta paronilta, onhan se siistiä leikkiä häntä. Tämä ei ole oma syyni siihen, miksi pidän foketuksesta ja miksi fokkeriin ensimmäisenä paluuni jälkeen tartuin. Koneen sopusuhtaisuus nopeudessa, ketteryydessä ja tulivoimassa tekee siitä erinomaisen koneen aloittelijoille mielestäni. Sillä lentäminen on helppoa ja kikkailun oppii nopeasti, joten eiköhän nämä seikat ole tehneet siitä suositun koneen, en minä.

4. Vaihdoitte kovan kohun saattelemana klaania, mitä olitte edustaneet yli viiden vuoden ajan. Monet lentokonepelin pelaajat joutuivat hieraisemaan silmiään, kun näkivät teidän siirtyvän TyQien riveihin. Pöly on alkanut hieman laskeutumaan, ja olette tehneet debyyttinne uuden klaanin riveissä. Miltä se tuntui, kun tiet katkesivat pitkäaikaiset työnantajan kanssa? Mitä mieltä olette uudesta klaanistanne? Miten vertailisitte sitä Donitseihin?
Kahden ja puolen vuoden, ottaen huomioon taukoni, jolloin DoniZitkin olivat mullan alla.
Noh, odotettavissa oli että tulee lopputili sen draaman vuoksi minkä klaanin sisällä aiheutin. Tietysti se harmitti ensin, mutta kun on alkanut järjellä ajattelemaan, niin se loppujen lopuksi on paras sekä mnulle, että DoniZille näin päin. Tasoni ei vain riittänyt sen klaanin vaatimuksiin ja minua peluutettiin vähän pakonomaisesti, vaikka tilalle olisi ollut tarjota parempiakin pelaajia.

Mitä TyQiin tulee, fiilis on ihan toista luokkaa. Tunnen itseni jopa hyödylliseksi pelikentällä ja muutenkin klaanissa on paljon rennompi ja asiallisempi meininki (ei mitään loukkaavaa donuille, ihan hyvii tyyppei teki olette). Vertailla en vielä voi näitä kahta, koska TyQ on vielä kehitysvaiheessa siinä missä Donut kyntää omassa sarjassaan.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Ilman liigaa en koko lentokonepeliä varmaan pelaisi. Mielestäni liigan ansiosta koko pelikin on elossa. Hieman arvellen kesää odottelen, että miten mahtaa suosio laskea kun liiga menee kesätauolle.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #3 : 29.04.12 - klo:15:59 »

[Fizz] Jazazka

1. Toimitte pelaajavalvojana, joiden tarkoitus on siis auttaa liiga-admineita otteluiden valvomisessa. Jotkut näkevät, että teette erittäin epäkiitollista hommaa, ollen adminien orjia. Onko tuo todellakin niin hirveää? Tuleeko hommassa tärkeä olo? Miten näette adminien ja valvojien yhteistyön toimivan?

Hah, epäkiitollista? Homma ei ole ollenkaan epäkiitollista ja hirveää. Otteluiden valvominen on mukavaa, vaikka tosin joskus on oma ottelu heti perään. Mutta sitä ei ajatella, kun valvotaan. Hommasta tunnen oloni tärkeäksi, koska siinä näkee, että minuun luotetaan myös admini piireissä. Yhteistyö adminien ja valvojien välillä toimii hyvin ja on mukavaa.

2. Fizz on liikkeellä hyvin isolla rosterilla, mistä moni on akiitivimmasta päästä. Mitä joukkue hakee sillä, että pelaajia on noin paljon? Onko haitat suuremmat kun hyödyt? Kuinka paljon ongelmia tulee peluuttamisen kanssa?

Tällä periaatteella omasta mielestäni joukkue näkee sitä, että aina saadaan iskukykyinen nelikko pelaamaan. Haittoja voi ilmetä joillain muilla klaaneilla, mutta ei meillä. Osaamme rytmittää pelaamisen kaikkien kesken. Peluuttamisen kanssa ei tule kovinkaan paljoa vaikeuksia. Alkuun se oli vähän ongelma, mutta ei enää nykyisin.

3. Olette Munkkiliigan ainoita varajohtajia, teikäläisiä ei ole paljonkaan. Minkänlainen työnjako teillä on klaaninne sisällä? Mikä kuuluu vastuu-alueeseenne? Onko joukkueella fiksua olla varajohtaja?
Meitä varajohtajia ei tosiaankaan ole montaa, mutta klaanin sisällä työnjakomme on erittäin hyvää. Kyselemme pelaajilta, että ketkä ovat tulossa paikalle, suunnittelemme taktiikat yhdessä, kuuntelemme uusia ehdotuksia ja päätämme pelaajien paikat ja peluutuksen. Vastuu-aluetta ei oikein klaanissa ole. Kaikki sovimme itse klaanijohtajan kanssa yhteisymmärryksessä ja uusia vaihtoehtoja kuuntelemme mielellämme. Varajohtajan rooli riippuu pitkälti klaanista, että onko siellä todellista johtajaa, vai onko niin kuin mellä. Että sovimme asioista useamman ihmisen kanssa yhdessä.

4. Olette tunnetusti lätkämiehiä, ja olette aulan virallinen streamien jakaja. Suomi pelaa loppuotteluissa Su 20.5 kello 20.30, jolloin pelataan myös B-sarjan finaali. Itselläni on puolestaan A-sarjan välierät silloin. Mitä teemme asian kanssa? Mitä haluaisitte sanoa Munkkiliigan adminille, joka päätti ohjelmistosta?
Tätä asiaa en ole oikein miettinyt. En edes tiennyt, että B-sarjan loppuottelu ja A-sarjan välierät ovat samaan aikaan, kuin on MM-kisojen loppuottelu. Asian suhteen voisimme jotenkin saada tiivistettyä otteluohjelmaa siltä päivältä. Esim, että ensimmäinen välierä pelattaisiin kello 17.00, toinen 18.00 ja B-sarjan finaali 19.00? Tällä tavalla, pääsisimme kaikki seuraamaan lätkän loppuottelua. Otteluohjelma on tietysti koitettu sommitella mahdollisimman hyvin, että se saataisiin pelattua ennen kesälomien alkua. Ja tässä on onnistuttu hyvin.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Minulle munkkiliiga merkitsee hyviä otteluita, mukavaa pelaamista porukassa, kehittymistä liigapelaamisessa ja ennen kaikkea arvostusta muiden silmissä niin kentällä pelaajan, johtajana, pelaajavalvojana ja aulassa juttelijana.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #4 : 02.05.12 - klo:10:09 »

[TyQ] Saial

1. Kuten kaikki tiedämme, Munkkiliigan Sunnuntaiset ottelut ovat valtava bisnes medialle. Kymmenistä maista tulee toimittajia seuraamaan niitä silmä kovana, ja jos teette virheen, saatte takuulla lukea siitä seuraavan päivän Ilta-Sanomista. Mikäli pelaa yhden ottelun huonosti, joutuu pakenemaan maasta perheensä kanssa. Mitä mieltä olette, onko vaikea keskittyä olennaiseen, kun yhteenkään virheeseen ei ole varaa? Pelaisitteko mieluummin ilman katsojia? Kuinka paljon ajattelette ottelun aikana sitä, että mitähän katsojat tuumivat mikäli kaikki ei mene täydellisesti?
Myönnän kyllä, että jos tulee epäonnistunut lento tai parikin peräkkäin, sen jälkeen keskittyminen herpaantuu todella pahasti. Ainakin itselleni on hyvin tärkeää se, että alkuun saa jonkun kivan onnistumisen. Silloin mokat, joita sattuu joka pelissä, ei tunnu niin pahalta. Jos peli ei alussa ala sujua, alan mököttää itselleni, eikä siitä hyvää seuraa, vaan oikeasti huono peli. Olen kuitenkin tuurilentäjä vielä (tai/ja epätasainen) ja väsymys tietää aina huonoa peliä osaltani, kun ei vain jaksa huomata monia asioita samaan aikaan.

Aluksi varsinkaan en pitänyt yhtään katsojista ja saatan vieläkin saada sätkyjä, mutta en minä liigaotteluista ja turnauksista katsojia pois ottaisi.. sisäisiin peleihin en vain ymmärrä, miksi katsojat pitäisi sallia, sillä joskushan sitä haluaa esmes vain kertoa asiansa tietyille ihmisille, eikä mahdollisesti useammalle muulle katsojalle, joita en tunne lainkaan. Nykyään en edes otteluiden aikana kovinkaan usein muista, että joku saattaa katsoa, mutta väliaikana sen valitettavasti muistaa, mutta silloin en muista yhtään, miten pelasin.

2. Olette hyvin nopealla aikavälillä ryhtyneet yhdeksi lentokonepelin aktiivisimmista lentäjättäriksi, kun ennen teitä ei näkynyt ollenkaan. Kuinka paljon taivuttelua vaadittiin, että teidät saataisiin Munkkiliigaan? Kuinka nopeasti kiinnyitte peliin? Oletteko täysin varma, että pelaamisenne pysyy kohtuuden rajoissa?
Hahaa. Mitä tähän nyt sanoisi…. Alun perin mukaan lähdin vähän niin kuin varkain. En oikeastaan edes ymmärtänyt myöntyneeni tulevani klaaniin, kun siellä jo olin. Sitten lohduttauduin, että no se alkaa vasta syksyllä tms. Eli ei varmaan kovin paljon tarvittu taivuttelua liigaan saamiseen (tämä vastaus on siis minun mittakaavalla, jolloin paljon on joko enemmän tai vähemmän kuin muiden paljot), enemmän taivuttelua on ollut ehkä, että olen jäänyt.

On ollut siis joitain hetkiä, jolloin olen miettinyt, olisiko parempi jättäytyä. Kuitenkin siinä haittasi se, että tykkään useimmiten pelata, niin en tehnyt ratkaisua. Kiinnyin kuitenkin peliin aika nopeasti, vaikka väitin aina, että minut oli pakotettu pelaamaan, muttei se pitänyt paikkansa 
Mitä tarkoittaa kohtuus??!

3. Esiinnyitte toissa kierroksella monien ihmetykseksi myös MunQien riveissä, kun heillä ei ollut täyttä nelikkoa paikalla. Mitä ajattelit silloin, kun sinut yhtäkkiä pakotettiin historian legendaarisimman lentokonepeliklaanin riveihin? Miltä tuntui pelata tuollaisten kaverien rinnalla? Otitteko paineita tilanteesta?

Se oli pelottavaa. Aluksi kädet tärisi, sydän hakkasi, ja mieli seilasi missä sattuu. Tilanne hieman helpotti, kun sanoin MunQ:eille yhden asian aluksi ja oma hysteerisyys hellitti. Pelaaminen oli alusta lähtien yllättävänkin hauskaa. Pojat olivat oikein kilttejä ja ihania ja siksi olikin hämmästyttävän helppo pelata. Teki kyllä mieli pelin loputtua antaa jokaiselle MunQ-pelaajalle hali 
Minun pitäisi ottaa kyllä opikseni tuosta pelistä ”hermohallintaa”, koska hermoilen yleensä liiaksi ja sössin peleissä. Pitäisi siis yrittää saada yksi asia pesiytymään ajatuksiini 

4. Olette Tykisteissä tunnettu siitä, että nousette koko peliä johtaneiden henkilöiden ohi viimeisellä kierroksella, kun tämä luuli voiton olleen jo varma. Oletteko onnistuneet samanlaisessa lentokonepelissä? Tykisteissä on varmasti niitä erityisen makoisia tappoja, kun ammutaan toista omenalla, tai osutaan ydinpommilla latesofiin. Onko teille muodostunut lentokonepelissä jotain erityisiä asioita, miten tykkäätte tappaa vastustajan?

Luulen, että tykkipelissä suurimpina vaikuttimina tuon onnistumiseen on se, että olen pelannut peliä vähän pidempään, lukenut aikoinaan useammankin Suurmestareiden kirjoittaman taktiikkaoppaan mielenkiinnosta, sekä se, että ”Funkyn pommit pomppii yllättäen oikeaan poteroon”, jolla tarkoitan kirosanaa Tuuria (ehkä yleisemmin tunnettu munkkina), mikä vaikuttaa peliin ainakin tiettyjen pommien osalta. Lentokonepelissä tuo ei ole yksin yhdestä ihmisestä kiinni, vaan myös muiden tiimin jäsenten ”funkyt pitää pomppia iloisesti”. Eli ei noin ole käynyt yhtä poikkeusta lukuun ottamatta, ja silloinkaan minulla ei ko pelissä ollut muuta virkaa kuin toimia jäniksen käpälänä muille.

Mieltä kutkuttavimmat tapot ovat kyllä tulleet Junkkerssilla, kun olen onnistunut saamaan sen Salamin ajamaan lopulta edelleni tulilinjalle. Kauniisti tai harmonisesti se ei tosin onnistu, jos sen näin sanoisin. Näin jälkikäteen mietittynä, olen noina kertoina saattanut pelata jopa yleisen ajattelun vastaisesti, kuinka Junkkerilla olisi kuulunut pelata. Ehkä. No ainakin niistä varoitetaan, mutta enhän minä aina tottele  No tuo on kuitenkin se mieluisin vastustajantappotilanne, tuli pelattua väärin tai ei. Aina tuo ei tietenkään onnistu.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Vaikea kysymys. Ristiriitaisia asioita oikeastaan. Toisaalta liigassa on ilkeitä ihmisiä ja toisinaan aivan ihania. Minulla on yksi äärimmäisen huono pelikokemus, joka aina aika ajoin nostaa rumaa päätään ylös vieläkin. Toisaalta on kuitenkin ollut todella hauskojakin pelejä ja tilanteita.

Munkkiliiga on minulle vielä varsin uusi asia ja siksi siinä on uutuudenviehätystä. Se merkitsee minulle oikeastaan tällä hetkellä hauskaa ajanvietettä mielenkiintoisen pelin parissa, josta on paljon opittavaa, ja yleensä kivojen ihmisten seurassa.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #5 : 07.05.12 - klo:17:57 »

[DnZ] duff-beer

1. Olitte F.B:n johtaja viime kaudella, kunnes yllättäen vetäydyitte pestistä. Käynnissä olevalle kaudelle palasitte Donizien riveihin, tällä kertaa pelaajana. Oliko vaikea tottua tuohon muutokseen? Kumman roolin uskot sopivan teille paremmin? Oliko aika johtajana opettavaista?
Voisin näin jälkeenpäin sanoa että jos joskus päätän tuoda oman tiimin liigaan, niin kyllä siitä johtajuudesta oli apua, tietää kuviot näin karkeasti aatellen.
Se että siirryin Donizeihin täksi kaudeksi, ei tuottanut ongelmia, tunsinhan pelaajat sieltä jo entuudestaan ja nopeasti sain juonesta kiinni miten hommat siellä hoituu joten "nou hätä".
Melko 50-50 tuo johtajuusasia, molemmat sopivat.

2. Donitsit koostuvat pitkälti vanhoista pelaajista, ja te olette liigatasolla melko keltanokka. Miten olet onnistunut sopeutumaan joukkueeseen? Miten Donitseissa oleva kokemus esiintyy käytännössä? Onko moinen sekoitus uusia ja vanhoja pelaajia toimiva?
Uuteen tiimiin sopeutuminen ei ole tuottanut vaikeuksia, sillä tunnen pelaajat entuudestaan. Osa pelaajista on kokeneita, mutta heidän pitkä taukonsa näkyy vielä joukkueen otteissa. Yksilökokemusta ei vaadita paljoa että kykenee pelaamaan joukkueessa, tärkeämpää on joukkueen sisäinen ilmapiiri sekä se että jokainen tietää roolinsa.

3. Mikäli pitäisi valita klaani missä pelata, ja se ei voisi olla DnZ, mihin kallistuisitte?
Monen pilotin unelmana olisi varmasti F.L tai MunQ mutta olen sen verta realisti että vastaan vaikkapa Dove.

4. Edustatte vanhempaa sukupolvea, joka välillä moittii nykynuorisoa. Kuten kaikki tietävät, pidätte usein tupakkataukoja pelaamisen lomassa. Ettekä myöskää ole hiljaa, kun puhutaan alkoholinkäytöstä, vaan teette kaikille selväksi paljonko edellisenä iltana meni. Millaista esimerkkiä annatte meille? Onko järkevää mainita pahoja aineita, puhumattakaan niiden käytöstä, kun kaikelle alttiit olevat nuoret kuuntelevat? Vai oletteko sitä mieltä, että meidän tulisi oppia edellisten ikäluokkien virheistä, aivan kuten se on tähän asti mennyt?
Nyt näin hieman vanhempana tulee mietittyä mitä sitä tuli tehtyä nuorena, vaikka nykynuoriso tekeekin samoja asioita kuin minä taannoin. Ja sitten kun tämä nykynuoriso alkaa lähestyä aikuisikää, he neuvovatkin seuraavaa ikäluokkaa että älkää tehkö perässä, sitten tämä seuraava ikäluokka tekeekin perässä ja neuvookin sitten aikuisena taas nuorempiaan samoin ja sama kierre jatkuu. Tämä pätee hämmästyttävän moneen asiaan, oli se sitten esim mopolla rällääminen, alkoholi, tupakka tai mikä tahansa muu.

Yleensä kun esimerkiksi lentokonepelissä joku puhuu alkoholiin liittyviä asioita niin helpostihan semmoiseen keskusteluun lähtee mukaan kun välillä harrastelee näitä "raskas työ vaatii raskaat huvit" iltoja.

Useasti olen sanonut että kun itse aikoinani yläastetta kävin ja piti olla se kovis joka polttaa röökiä, niin tässä on se tulos. (Liittyen näihin tupakkataukoihin) Ja valitettavasti myös tähänkin pätee eräs tuttu sanonta "Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa"

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Muutamia vuosia sitten pelailin tätä peliä huvikseni kunnes hiljalleen pelaaminen jäi, ja nyt vajaa vuosi sitten päätin pistäytyä lentokonepelin puolella katsomassa mitä sinne nykyään kuuluu, ja pian huomasin olevani liigapelaaja. Hyvä tapa viettää sunnutai-iltoja vaikkapa reissusta kotiutumisen jälkeen.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #6 : 09.05.12 - klo:22:58 »

[Rambo] Thamlen

1. Kelit lämpenevät lämpenemistään ja kesäloma lähestyy. Pian on Munkkiliigan aika mennä tauolle, ja antaa liigalaisille tovi aikaa hengittää, ennen syksyn seikkailuja. Korvikkeeksi on tarjolla Legendaliigaa, joka tarjoaa pelejä kesken kesähelteitä. Mitä uskotte, tuleeko liiga kukoistamaan? Yltääkö se samanlaiseen suosioon kuin Munkkiliiga? Onko kyseessä varteenotettava uhka liigallemme?

Enpä usko että Legendaliiga Munkkiliigan tasolle yltää. Veikkaisin että liigoja pystyy pelaamaan samaan aikaan, ainakin jotenkin, joten en näe mitään uhkaa sinänsä Munkkiliigan tulevaisuudelle. Sen näkee kuitenkin vasta kesällä.

2. Pelimuotona jatkuva dominoi aikoinaan huoneita, mutta sittemmin kierrokset siirtyivät parrasvaloihin. Kuitenkin viimeaikoina on alkanut tapahtumaan muutosta vanhaan suuntaan, ja jatkuva on ottanut asemaansa takaisin. Miten koette tilanteen, voiko sanoa jatkuvan olevan pelitapa numero yksi? Kumman näette sopivan paremmin liigakamppailuihin?
Tosiaan.. Mielestäni jatkuva on pelitapa nro. 1, aivan selkeästi. Liigakamppailuissa tottakai suosin jatkuvaa, koska jatkuvassa voimme saada enemmän taitovoittoja, eikä tule mitään ctrl-raisq-munq voittoa kierroksissa.

3. Olette uudemman polven taitureita, jotka ovat monien silmissä sellaisessa maineessa, että yliarvostavat Salmsonin merkitystä. Kun katsotaan liigapelejä, tuo kuva vahvistuu helposti. Välillä näkee vanhempien klaanien kaventavan eroa pelaajamateriaalissa, toteuttamalla eri koneiden optimaalisinta suhdetta paremmin. Oletteko samalla kannalla? Onko turhaa yleistämistä? Arvostetaanko teistä salmsonpelaajia liikaa?
Hmm.. Nyt on sinällään vaikee kysymys. Osittain samalla kannalla kyllä, mutta ei välttämättä ole turhaa yleistämistä. Arvostamisesta en sitten pahemmin tiedä.

4. Pelasitte D&P:ssa, mikä kohtasi paljon vastoinkäymisiä ja kovia turpasaunoja. Kuinka tärkeänä koette klaaneihin pääsemisen olevan aloitteleville pilooteille? Onko Munkkiliigassa pelaavan klaaniin pääseminen liian hankalaa?
Näen sen erittäin tärkeänä, saavat paremmatkin klaanit kenties näyttöä, joistain pelaajista, esim. meidän klaanista Fp pääsi Fizziin heti seuraavaksi kaudeksi, joka on hyvää vauhtia menestymässä erittäin hyvin.
Onhan se sinänsä aika hankalaa.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Noh, sen verran että en pelais tätä peliä ilma ML:ää.
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:23:01 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #7 : 12.05.12 - klo:23:58 »

[Dove] Fär

1. Dove on pitkäaikainen klaani, mutta siitä huolimatta, todellinen läpimurto on nähty vasta tällä kaudella. Minkä asian luulette muuttuneen takavuosista? Miten olette kehittynyt tänä aikana johtajana?
Takavuosista on muuttunut todella paljon kaikkea, Doven pelaajat ovat täysin eri kokoonpanoa verrattuna vuoteen -08. Halusin tuoda Doven liigaan, sillä löysin uusia (jopa entisiä Doven pelaajia) ja halusin osoittaa kuinka hyvä Dove oikeasti on.
Johtajana olen kehittynyt huomattavasti osaan myös nykyään kuunnella pelaajien mielipiteitä ja caps lock jää vähemmälle, eikä tule huudettua pelaajille.

2. Osoititte rohkeutta tuomalla kaksi klaania mukaan liigaan, nimittäin Doven ja D2ven. Tämän lisäksi, toimitte myös molempien johtana. Ette saa pelata D2vessa, vaikka olette sen käskyttäjä. Miten se vaikuttaa johtamiseenne? Onko sillä paljonkin eroa, annetaanko ohjeet peliä ennen vai sen tiimellyksessä?

Ajattelin D2ven asian niin, että ns. "entinen Dove" (esim. Legendaliigan kokoonpano v.2011) olisi D2ve, muttakun olivat epäaktiivisia niin päätin etsiä uusia. Taktiikat kerroin yleensä varajohtajalle, ennen peliä, yksityisviestillä tai joskus lentokassa. Oli se vähän ihmeellistä että ei saanut pelata omassa tiimissä, mutta minkäs sille voi, sääntö on sääntö.

3. D2vella oli todella kankea alku, kun ottelu toisensa jälkeen pelattiin vajaamiehisenä. Ryhmässä oli selkeästi potentiaalia, mutta sitä ei saatu irti parhaalla mahdollisella tavalla. Kauden lähestyessä loppua, D2veen värvättiin pari vahvistusta ja ihmisiä alkoi ilmestymään paikalle. Mikäli aletaan jossittelemaan, olisiko pitänyt reagoida nopeammin? Koetteko toimineen kuten hyvän johtajan pitää?
Kyl mua harmitti toi alkukausi kun D2velta saapu pelaajia peliin aina 2.
Aluksi ajattelin että D2ve ei tarvitse enempää pelaajia kun 6-7, muttakun porukalla ei oikeen intoa ollu tulla peliin, niin päätin etsii lisää pelaajia klaaniin.
Nojoo, kyllä mun ois pitäny reagoida pelaajien suhteen nopeammin, aikaisemmin olis pitäny ettii enemmän pelaajia ja aktiivisimpia.

4. FC Aapeli... Traditionalisti... !Real-Madrid!... Tricoo... Fär... Lista jatkuu loputtomiin. Haluaisitteko kertoa kaikille, mitä nuo mainitut käyttäjät ovat? Mitä se kertoo henkilön tasapainoisuudesta, kun vaihdetaan tunnusta useammin kuin monet sukkia? Oletteko epävarma nimimerkkien tasosta? Onko seuranhaulla ollut näppinsä pelissä tuossa kierteessä?
Arvasin että tällainen kysymys tulisi, noh, aluksi mulla oli toi Tricoo ja FC Aapeli mutta aloin kyllästymään nimimerkkeihin helposti, joten päätin tehdä Tradin. Sillä sit pelasin noin pari vuotta, kunnes kyllästyin siihenkin. Ja tää mun vika (Fär) tuli ihan päästä. Nyt oon päättänyt että tää pysyis mun viimeisenä nimimerkkinä. Ja tähän ei liity mitään seuranhakua, ei.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Munkkiliiga merkitsee reiluja, mukavia ja hauskoja pelejä. On kyl iha kivaa joka sunnuntaisin pelata.
Ilman liigaa en tosin pelaisi koko peliä.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #8 : 21.05.12 - klo:01:47 »

[Rambo] KIRSI2

1. Kuten olette varmasti huomaneet, kauniimman sukupuolen edustajat ovat selkeässä vähemmistössä lentokonepelissä. Lähes jokainen mies käy elämässään läpi vaiheen, kun he ovat kiinostuneita sodasta. Peli pohjautuu ensimmäiseen maailmansotaan. Tietäen sen, että aapelissa on myös naisvaltaisia pelejä, onko teistä mahdotonta että näillä olisi yhteys? Voisiko todellakin olla niin, että pelin teema vaikuttaisi käyttäjäkuntaan? Miten luulette että puntteja saataisiin tasattua?
En kaipaa lisää tyttöjä pelaamaan lentokkaa. Enkä tiedä miten sitä voisi levittää. Teema voi vaikuttaa käyttäjäkuntaan.

2. Liigapelit ovat suuri osa peliä, monille jopa kaikki. Ne ovat tasoltaan niitä parhaita, katsomo pullollaan ja tunnelma on kuin karnevaaleissa. Kuinka isona osana pelaamisestanne koette klaanitaistot? Onko teillä perhosia vatsanpohjassa niissä?
Ihan hermona olen joka pelissä ja tavallista enemmän pihalla. Pelaisin muutenkin lentokkaa, liiga on vain hyvä lisä.

3. Olitte eräs hullujenhuoneen aktiivisimmista kasvoista, pudottaen siellä muita kuin viimeistä päivää. Monet pelaajat ovat kritisoineet tuollaisten huoneiden tasoa, sanoen että niissä peluu on mahdottomuus. Miten te pystytte siihen? Jännittäkö teitä jokaisen laskeutumisen kohdalla, että nouseeko joku päin? Pelaisitteko mielummin kovatasoisessa seurassa?
En edes tiennyt että sitä on kritisoitu. Päin nousevat ihmiset ovat ärsyttäviä. Minulle on melkein aivan sama että minkälainen taso pelissä on, kunhan se ei vain ole liian alhainen.

4. Eräs pelin tunnetuimmista pelaajista omaa maaoravan lemmikkieläimenään. Teidät tunnetaan eläinystävällisenä ihmisenä, joten mitä ajattelette tilanteesta? Kuuluuko orava luontoon? Mitä se kertoo omistajan luonteesta, kun hän vie oravan vapauden omien mielihalujen takia?
Orava kuuluu luontoon.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?

Munkkiliiga on aika uusi tuttavuus minulle. Kivaa siellä on pelata.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #9 : 22.05.12 - klo:07:36 »

[F.B] justus pirpana

1. Pelasitte aikansa parhaassa, ja yhdessä koko historian suurimmassa klaanissa, nimittäin Risessä. Se veti pitemmän korren sekä F.L:sta, että MunQista, eikä todellista haastajaa tahtonut löytyä. Ei yhtään hävittyä ottelua koko olemassaolonsa aikana, mikä on varsin kova saavutus. Oliko kyseessä kaikkien aikojen klaani? Miten uskoisitte että Rise pärjäisi tämän hetken Munkkiliigassa?
Joo muistan kun nää jätkät pelas omia pelejää tyyliin jokapäivä ja kehittyivät jäätävää tahtia munkkiliigan ulkopuolella. Taisin hypätä remmiin myöskin jo ennenkuin klaani alkoi haastamaan liigaklaaneja. Väittäisin että se oli ainakin yksi kaikkien aikojen kovimmista. Peli on sen verran kehittynyt että silloisella kunnolla ei varmaa nykyisiä parhaita voiteta. Väitän kumminkin että mikäli rise tulis takaisin(eli fl ja munq menettäisivät pelaajan) niin se dominoisi ainavaan. Tosin jos fl ja munq ei menettäisi pelaajiaan niin en tiedä.

2. Vuosi oli 2008, ja kello tikitti yötunneilla. Olimme pelaamassa MiB-Bailin kanssa kolmistaan, milloin lupasitte antaa meille 50 a-päivää, mikäli kukistaisimme teidät voitoin 10-0 junkeilla. Minä ja Deucci teimme sen, voitimme teidät niissä numeroin, mutta siltikään maksua ei ole kuulunut. Kiistättekö tapahtuneen? Milloin saamme maksumme?

Tää on joku urbaanilegenda mitä ei ole koskaan tapahtunut.

3. Puhutte varmaankin kaikista Munkkiliigalaisista ihmeellisimmillä murteella, eikä aina tahdo saada selvää mitä sanotte. Mistä se on peräisin? Joudutaanko F.B:ssa käyttämään tulkkia, että myös sinun mielipiteesi saataisiin kuuluviin?
Pohojanmaanmurretta sitä tuloo virkottua hyvinki paljo. Ja ehkä siihe sekaa alkanu liittyä jotai treltäkin, missä nykyisin majailen. Eipä tulkkiin vielä oo ollu tarvetta, tarpeeksi ku on jankannu nii yleensä on jokaane ymmärtäny.  Hymyilee

4. Uhositte takavuosina olevanne Suomen seuraava pokerihirmu, ja sanoitte keskittyvänne koulussa ainoastaan matematiikkaan, sillä muu on turhaa määränpäätäsi ajatellen. Oletteko saaneet pokeriurallenne tuulta siipienne alle? Kuka on tämän hetken paras suomalainen korttihai? Milloin teidät nähdään WPT:ssa?

Tästä käytii jo joskus keskustelua että en oo varsinaisesti uhonnu tai aikonu pokerista tehä loppuelämän ammattia. Ja en oo kyl sen takia matikkaankaan keskittyny. Kumminki kortinpeluu rullailee tällähetkellä varsin hyvin. "Oikeisiin" töihin ei kannata rahallisesti tällä hetkellä mennä, eikä tarvi pahemmin paineita ottaa siitäkään ettei opintopisteitä meinaa kertyä tarpeeksi opintotukea varten.
Noo Sahamieshän se on ollu idolina alusta asti, mutta ehkä paras pelaaja alkaa nykyään olla Kyllönen.
WPT:llä tuskin ikinä, koska sieltä voitetut rahat olisivat verollista tuloa. Euroopan kiertuille tullee kumminkin jo tämän vuoden puolella käytyä kunhan ventti paukahtaa kesällä mittariin nii riittää ikäkin ~kaikille casinoille.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
Hyvää seuraa ja hauskaa ajanviettoa kunnon kilpailuasenteella. Yllättävää sinänsä että tämän ansioista niinkin huonosta pelistä kun lentokonepeli, on saatu niin mielekäs.
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #10 : 25.05.12 - klo:10:30 »

Koska olen vaihteeksi katsomon puolella, kun kirkkaimmasta mitalista pelataan, niin käytän mahdollisuutta hyväkseni. Alla hiukan analyysiä joukkueista, ja toisessa osassa tulee haastatteluja. Näin iso ottelu vaatii ehdottomasti huomiota.

Yleistä
Sunnuntaina pelataan Munkkiliigan '12 (01) kauden loppuottelu, missä vastaan asettuvat Kalja ja MunQ. Se on siis toisinto kauden '11 (01) finaalista, jolloin Kalja onnistui kukistamaan MunQit numeroin 3-2. Nyt on kuitenkin luvassa uusi peli, johon joukkueen ovat edenneet eri tavalla. Puolustava mestari, MunQ, lähti kauteen ennakkosuosikkina, ja eteni finaaliin varsin vaivattomasti. Kalja puolestaan joutui tekemään täyden päivätyön päästäkseen ottelemaan mestaruudesta, ja onnistui siinä ehkä hieman yllättäen. Mitä ottelulta voidaan odottaa?

Aikaisemmat ottelut
Kalja ja MunQ ovat kohdanneet kahdesti, ja molemmilla kerroilla ollaan saatu eri voittaja. Kalja voitti kun voittikin klaanien välisen ensimmäisen kohtaamisen, eli finaalin, mutta tuloksen taakse on katsottava. Jokainen vähänkään asioista perillä oleva tietää sen, että MunQ oli selkeästi kauden paras joukkue. Kahdella pisteellä häviäminen yhden henkilön alivoimalla on huikea suoritus, mutta tyylipisteitä ei jaeta. Jälkeenpäin muistetaan ainoastaan voittaja.

Tuohon vuoden takaiseseen peliin nähden, sekä Kalja että MunQ, ovat liikkeellä erilaisella pelaajamateriaalilla. Molemmilla joukkueella tulee pelaamaan ainoastaan kaksi siinä ottelussa esiintynyttä henkilöä, eli vaihtuvuus on melko suurta. Sen vuoksi edellistä kamppailua on järkevämpi katsoa.

Osapuolet sattuivat samaan alkulohkoon, missä kohdatessa MunQ voitti 3-2. Kuten äsken, pelkkiä numeroita ei voi tuijottaa. Käytännössä MunQ varmisti päänahkansa jo kahden erän jälkeen, minkä he voittivat 300:lla ja 500:lla pisteellä. Viimeisissä erissä Kalja heräsi, ja osin MunQien ylimielisen pelin avittamana nappasi kaksi erävoittoa itselleen. Kumpi sai siitä henkisen yliotteleen itselleen? Itse sanoisin että Kalja, MunQ sai kunnon näpäytyksen, ja yleensä ne viimeiset erät muistetaan parhaiten.

Suhteet
Yhtä näkyvää  kamppailuasetelemaa ei ehkä ole niin helppoa löytää, kun esimerkiksi F.L ja MunQ parivaljakon välillä, jotka ovat pelanneet vuonna 2006 jo ensimmäiset pelinsä vastakkain. Mutta ei vastakkainasettelu ole nytkään täysin poissa. MunQ haluaa revanssin viime vuoden ensimmäisestä kaudesta, ja Kaljat pois asemastaan kahden suuren takana. Se onnistui F.L-voitoillaan murtautumaan siihen, mutta isoin päänahka on silti nappaamatta. Joukkueiden välillä vaikuttaa olevan hieman jännitetä, sillä aikaisemmassa kohtaamisessa oli selkeästi provosointia läpi ottelun. Eikä klaanien pelaajat ole aina puhuneet toisesta leiristä niin hyvään sävyyn.

Munkkiliigan paluun jälkeen ollaan keskusteltu paljon uusista ja vanhoista pelaajista. Selkeää määritelmää ei ole, mutta Kaljat nähdään useasti koostuvan enimäkseen uudemmista pelaajista. Suuri osa heidän jäsenistään puhkesi kukkaan Munkkiliigan ollessa tauolla, mikä on luonut tämän kuvan. Todellisuudessa heiltäkin moni pelasi liigaa vuosina 08 ja 09, tosin ei näin kovassa klaanissa.

Materiaali
Pelaajamateriaaliltaan joukkueet ovat erilaisia, MunQilla on erittäin kova kärki, kun taas Kaljoilla laajaa osaamista. Dueliturnaukset ovat näyttäneet sen, että MunQin pelaajat ovat klaaneista selkeästi parhaita duelaamaan. Kärkiosaamisessa MunQin yksilötaito on myös parempi. Kaljojen etu on siinä, että joukkueessa on monta hyvää pelaajaa. Heillä on ihan eri tavalla kilpailua pelipaikoista, kun MunQissa, missä on selvät sävelet ketkä neljä pelaavat. Molemmissa systeemeissä on puolensa, mutta huomattavasti riskialttiimpaa olla kapealla materiaalilla liikkeellä.

Muitakin eroja materiaaalissa on. Kaljat ovat aktiivisempia, heidän pelaava kokoonpanonsa on useammin lentelemässä kun MunQin vastaava. Se tuo tiettyä hyötyä Kaljoille. Tälläisissä yksittäisissä otteluissa pitää aina muistaa se, että parempi klaani ei voita, vaan se jolla on päivän kunto korkeampi. MunQilla on kuitenkin etua siinä, että pelaajat ovat reilusti kokeneempia. MunQ on päässyt jo neljä kertaa finaaliin, ja kaikilla heistä on kokemusta näistä peleistä. Väitti muut mitä väitti, mutta on siitä apua, mikäli on aikaisemmin pelannut isoja otteluita.

Muodostelmat
Kuten Kalja-F.L välieräkin osoitti, muodostelmat ovat nousseet erittäin suureen osaan nykypelejä. Jopa monesti kurittomana pidetty Kalja, tuli otteluun selkeät lentokuviot mielessä. Kaljat onnistui kolmanessa erässä keräämään 350 pistettä neljässä minuutissa, tekemällä strategiamuutoksen kesken erän. He lentelivät pareittain alboilla, ja lisäsivät yhtäkkiä näiden etäisyyttä. Tämä hajoitti F.L:n nelikkoa, ja edettiin 2 vs 2 taistelupareihin. Albat hyötyivät siitä, kun saivat yhtäkkiä enemmän tilaa. Muutos tuotti hedelmää, ja tulos näkyi pian tulostaululla. Se toi heille finaalipaikan.

MunQ ei ilmeisesti ole sopinut erikseen miten tullaan, mutta noin kokeneet miehet tuntevat toistensa liikkeet. Kokonaisuudessaan heidän pelitapansa on erittäin lähellä Kaljojen vastaavaa, eli tullaan alboilla 2+2 rintamina, toki sillä erolla, että albat ovat enemmän samalla rintamalla. Kaljojen tapaan, myös MunQ panostaa etualbojen laatuun hyvin paljon. Yleensä taitavimmat pistetään taakse, mutta nämä joukkueet ovat tajunneet myös ensimmäisinä menevien tärkeyden. Ne ovat niitä, joiden pitää osata väistellä tiensä läpi brissejen ohi.

Ympärysvalloilla MunQit käyttävät kahta brisseä edessä, ja kolmatta brisseä salmin suojana. Kaljojen yv-taktiikasta on puolestaan mahdotonta sanoa mitään, sillä luultavasti sitä mietitään parhaillaan. F.L:ää vastaan ei keskitty toimivaa, joten jotain uutta lienee tiedossa. Jotain on pakkoa tehdä sille, sillä viimeksi nähdyt otteet eivät tule riittämään mestaruuteen.

Mikäli Kaljat haluavat voittaa otteluun, vaaditaan samanlaista reagoimista kesken ottelun kun välierässä. Ainoastaan yhtä taktiikkaa käyttämällä on äärimmäisen vaikea voittaa, vaan sitä kannattaa muunnella tarpeeksi. Taito on siinä, että pitää osata reagoida myös vastustajan liikkeisiin, ja tehdä sen mukaan omat.

Koneet
Vaikka kuulostaa hieman haikealta, niin kenttien pommittaminen on ehdottomasti ajanut aikansa ohi huipputason otteluissa. Viime finaalin alla se ei ollut täysin itsestään selvää, mutta nyt se on. Kummatkaan eivät tule tekemään sitä, se on ihan varmaa. Muita mielenkiintoisia asioita toki on.

Molemmat lentävät tietysti KV:lla alboilla, siitä ei ole epäilystäkään. Heidän kuitenkin hullun ajatuksen ilmaan: junken käyttäminen yllätyksellisesti voisi toimia. Kokeilu olisi rohkea, sillä tuollaista ei ole nähty aikaisemmin. Periaatteessa tuo saattaisi onnistua, sillä junkella luulisi olevan suht vaivatonta saada ainakin yhteen brisseen pommi, olettaen että tämä ei odottaisi sitä. Ajatusleikki on kuitenkin turha, 99% varmuudella klaanit eivät tule tekemään sitä. Enkä minäkään tekisi sitä heinä. Nyt on liian iso peli tuollaisille kokeilulle.

Joukkueilla on kuitenkin eriäväisyyksiä koneiden käytössä ympärysvalloilla, mikä tekee seuraamisesta makoisan. Siinä missä MunQ on lyönyt lukkoon kolmen brissen ja yhden salmin käytön, Kalja lähtenee neljällä brissellä, ja muuttanee sitä ottelun aikana. Olemme nähneet viimeaikoina muutoksen siinä, että salmien käyttö on vähentynyt. Aika alkaa ajamaan ohi myös niistä, ja MunQ on ainoa huippuklaani, joka käyttää sitä lähtökohtaisesti. Lienee aika selvää, että muiden kärkiklaanien ei edes kannata käyttää sitä paljoa. Loppuottelu tulee näyttämään suuntausta siitä, että miten tuolla rintamalla edetään.

Siinä missä keskuksilla käytetään yhtä konetta, YV:lla kaikkien käytölle on paikkansa. Kuten useat klaanit ovat tajunneet, myös sopwithilla lentely voi jossain paikoissa olla fiksua. Erityisesti kun vihollinen paineistaa omaa kenttää, on se oiva valinta. Salmiin ja soppaan pätee sama, ajoittainen yllätyksellinen käyttö voi toimia, mutta brisseistä kannattaa lähteä liikkeelle. Ainakin Kaljat käyttänee tätä mahdollisuutta hyväkseen.

Ottelun jälkeen
Täytyy tietysti muistaa se, että tämän jälkeen on kesäloma. Ottelun tapahtumien kanssa pitää pystyä elämään koko kesä, joten nyt on tosikyseessä. Näiden tiimien seuraavat kunnolliset kamppailut pelattaneen vasta noin neljän kuukauden päästä. Ottelun voittaja tullaan muistamaan kauan, ja häviäjä joutuu puremaan tappion katkeraa kalkkia pitkään. Mahdollisuus antaa samalla mitalla takaisin tarjoutuu vasta syksyllä, mihin on kauan.

Kaljojen voitto olisi liigan etujen mukaista. Munkkiliigan kannalta parasta olisi se, jos mestaruuden saaja vaihtelisi paljon. MunQ voitti jo viimeksi, ja oli sitä ennen kolme kertaa hopealla. Voiko kukaan pitää heitä muuna kun parhaana klaania, mikäli he voittavat Sunnuntaina? Tuskin, ainakaan jos voitto on selkeä. Optimaalisin tulos olisi Kaljojen niukka voitto.

Sunnuntaina 20.30 se pelataan, Munkkiliigan loppuottelu, MunQ-Kalja. Tulkaa kaikki katsomaan!
« Viimeksi muokattu: 26.05.12 - klo:00:50 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #11 : 25.05.12 - klo:11:18 »

[Kalja] abisnail

1. Välierässä Kaljojen tilanne näytti jo pahalta kahden erän jälkeen, F.L:n ollessa varsin tuntuvassa johdossa. Tulitte kentälle kolmanteen erään, missä peli kääntyi kokonaan ympäri. Jatkoitte myös koko neljännen erän, minkä jälkeen olitte edenneet loppuotteluun. Kaljat ottivat pelin haltuunsa teidän päästyä irti, ja esiinnyitte eduksenne peliajan aikana mitä teille suotiin. Koetteko että ansaitsisitte näytönpaikan Sunnuntaisessa finaalissa? Kuinka kova paikka olisi seurata ottelua katsomossa? Nostaisisiko se mahdollisen mestaruuden arvoa, mikäli pääsisitte myös itse taistelemaan kamppailussa klaaninne väreissä?
Kaljojen onneksi kellonajalla tilesi kolmannessa erässä ja meikä pääsi röllää legendoja, se oli ihan kiva fiilis saada 250p-400p erävoitto mun loistaessa, tais olla kyl paras erä mitä oon ikinä pelannut mutta neljännessä erässä vetäsin sitte näyttävät -30p. Kyllä mä peliaikaa keskusvalloilla toivoisin ja nostaishan se mestaruuden arvoo jos on ite tehny osan siitä ja hienoahan se olisi jokatapauksessa, kun olisi mun eka mestaruus.

2. Kaljat ovat lentäneet monesti ilman muodostelmia, mutta välieräottelussa sellaiset oli käytössä. Tästä voimme selkeästi vetää johtopäätöksen, että ette tule lentämään täysin sattumanvaraisesti loppuottelussa. Mikä sai teidät ottamaan muodostelmat käyttöön? Aiotteko mukauttaa niitä sen mukaan, että vastaan tulee nyt hallitseva mestari, MunQ?

Nää muodostelmat ei ole mun juttu, fuun ja kellon heinii enempi. Kai meidät sai muodostelmia käyttämään kova välierä vastus. Kyllä peli toimi ainakin keskusvalloilla huomattavasti paremmin muodostelmissa, kunhan saan lentää kärjessä

3. Kaljat pelaavat finaalissa paljolti yv-pelistä huolimatta, ei sen ansiosta. Lienee päivänselvää, että siihen on tultava parannus, mikäli mielitte kukistaa MunQit. Uskotteko siihen tulevan muutoksia? Miten näkisitte että sitä voisi parantaa?
Kyllä siihen varmasti tulee muutoksia meillä ei ole mahdollisuuksia voittoon jos mut päästetään ympärysvalloilla peliin, olen todistanut sen itsellenni erittäin monesti. Mutta yv pelin parantamisestä oon hipihiljaa

4. Loppuottelussa tulee takuulla olemaan katsojia, edellisessä oli yli 50:nta kappaletta, ja tähän odotetaan samanlaisia määriä. Miten koette tilanteen? Onko se enemmän positiivinen vai negatiivinen asia? Tulevatko joukkueet tarjoamaan vastinetta rahoille?
Katsojat antavat toki paineita mutta itseluottamus kohisi ylöspäin F.L pelin jälkeen. Se on positiivinen asia, meillä on näytönpaikka kaikille. Kyllä tämän finaalin klaanit ansaitsevat rahansa, ja käyttöä niille olisikin.

5. Miten Sunnuntain loppuottelu päättyy?
Jommallekummalle 3-2. Toivon todella, että meille, mutta kyllä se munkeille menee ellei yv pelille tehdä jotakin.


[MunQ] Adju
1. Lojalisuutenne MunQia kohtaan on aivan uskomatonta, 6½ vuoden ajan olette vuodattaneet hikeä, verta ja kyyneliä klaaninne eteen. Kun mietitään keskimääräistä liigapelaajaa, miten vertailisitte nykyistä klaaniuskollisuutta takavuosien vastaavaan? Jos katsotte aikaa taaksepäin, miten olette jaksaneet pitää klaania ylhäällä noin kauan? Onko koskaan ollut lähelläkään, että olisitte vaihtaneet klaania? Onko olemassa pienintäkään saumaa, että edustaisitte jonain päivänä muuta joukkuetta kun MunQia?
On toki joukkoon mahtunut ikävämpiäkin hetkiä, mutta ilohan tuo lähinnä on ollut. Ja tavallaan myös itsestäänselvyys. Ei ole klaaninvaihto ollut lähelläkään eikä sellaiseen myös ole pienintäkään mahdollisuutta. Mitä keskimääräiseen liigapelaajaan tulee, niin en ole näitä juttuja koskaan liian tarkasti seurannut mutta aina se on heikkoa ollut.

2. Olette läpi vuosien pelannut lukuisia määriä huipputasoisia otteluita. Tiedätte mitä huipulle pääsy vaatii, ja miten siellä pysytään. MunQ on vuodesta toiseen ollut Munkkiliigan ehdotonta eliittiä, eikä pysäyttäjää ole aina tahtonut löytyä. Minkä vastustajan nostatte korkeimmalle kaikista? Miten rankkaisitte tulevan finaalivastuksen, Kaljat, "kaikkien aikojen parhaat vastustajat" listaan? Kun katsotte nykyistä MunQia ja vertaatte sitä edellisiin, mitä ajatuksia syntyy? Onko tällä hetkellä kasassa 'kaikkien aikojen' MunQ'?
F-18 nostan korkeimmalle kaikista niistä vastustajista joita on vuosien varrella tässä ollut. Tällainen vertaaminen on aina hankalaa, en muista kaikkea, niin ei tässä nyt mitään kummempia ajatuksia synny. Tosin on myönnettävä että kyllä varmaankin on. Eiköhän ne (Kaljat) sinne viidenneksi selviä...

3. Omien sanojenne mukaan, MunQ pelailee usein ilman kunnollista taktiikkaa, eikä muodostelmaa ole käytössä edes kovimmissa peleissä. Kaikki aikasempaa finaalia tarkkaavasti seuranneet huomasivat sen, että olitte selkeästi antaneet joukkueellenne käskyjä. Yleensä lentueiden tapana on ollut se, että taitotasollisesti etevämmät pelaajat tulevat takana, kun taas huonommat uhrataan eturintamalle. Miksi MunQ ei noudattanut tuota kaavaa edellisessä loppuottelussa? Mitä joukkueenne haki sillä, että lensit alballa etupäässä? Eikö strategisesti olisi järkevintä laittaa parhaimmat viimeisiksi, että heidän taitonsa pääsisivät paremmin oikeuksiinsa tilan vapautuessa? Tuleeko tähän muutosta loppuotteluun?

Kaikki osaavat asiansa oli pelipaikka missä vain, joten asiaa ei tarvinnut lainkaan miettiä. Lentojärjestykseen ei tule muutosta.

4. Kaljat ja MunQit kohtasivat melko tarkalleen vuosi sitten, jolloin Kaljat vetivät pitemmän korren. Onko tuolla mitään vaikutusta Sunnuntain peliin? Onko kalavelkoja maksettavana? Aiotteko käyttää alivoimaetua taas hyväksenne?
Tietysti, kukapa sitä ei pitäisi revansseista, varsinkin kun vuosi sitten ei oteltu tasaväkisesti. Alivoimaetua en aio käyttää hyväksi...

5. MunQ ei ole suhtautunut jokaiseen otteluun niin vakavasti, vaan ollaan useasti menty kylmiltään pelaamaan. Välillä heidän johtajansa on valvonut edellisen yön, ja nukkunut MunQien liigaotteluiden ollessa käynnissä. Kuinka paljon MunQ harjoittelee ennen h-hetkeä? Milloin Hartolassa soi herätyskello?
Sen näkee sitten, toivon mukaan herään kuitenkin ajoissa. Harjoittelunkaan osalta ei ole mitään sovittu ja sen näkee sitten mitä teemme.

6. Miten loppuottelu päättyy?
Jätän tähän kysymykseen vastaamisen muille asiantuntijoille.

7. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?
En ilman sitä pelaisi lentokonepeliä.



[Admin] Extraordinary

1. Munkkiliigan adminit eivät luonnollisesti saa kannustaa kumpaakaan joukkuetta, etteivät he mene peukaloimaan tuloksia, tai tee muuta vilpillistä. Ihan vaan näin meidän kesken, kumpaa kannustatte? Voitteko käsi sydämen päällä sanoa, että teille on yhdentekevää kumpi joukkueista voittaa mestaruuden?
Kyllä MunQ voiton ansaitsee. Asiaa ei tarvitse miettiä yhtä kertaa enempää, enkä usko että kukaan pystyy väittämään muuta. Onhan joukkueen tiimipeli liigan parasta luokkaa. Uskokoon ken tahtoo.

2. Olette pelanneet kaksi kertaa loppuottelussa, ja johdatitte F.L:n mestaruuteen pari kautta sitten. Te jos joku tiedätte sen, että miten saadaan maksimaalinen suoritustaso irti kovissa paikoissa. Mitä vinkkejä tahtoisitte antaa finaalissa pelaaville siitä, että miten valmistautuminen hoidetaan? Kuinka tärkeää on olla kuuma ottelussa?
En lähde paljastamaan omia salaisuuksiani voiton suhteen. Oppipoikien täytyy kokea valaistus ja oivaltaa avain voittoon itse. Sen verran voin tosin kertoa että itse en ole koskaan kokenut kaipaavani lämpöä ennen (lentokone)peliä. Kukin tyylillään. Parhaiten menestyy silloin kun tuntee itsensä hyvin.

3. Ymmärrettävistä syistä, pronssiottelu ei vaikuta herättävän hirveästi kiinostusta kaikissa pelaajissa. Miten näette sen roolin? Onko pronssiottelulla mitään virkaa? Uskotteko että se lakkautetaan jossain vaiheessa?
Kolmas sijoitus ei toki ole mikään imarteleva. Tosiasiassa vain ensimmäiseksi sijoittunut joukkue saa jotain tunnustusta. En usko että pronssiottelut lakkautetaan, mutta niiden merkitys tuskin tulee kasvamaan. Tulee pysymään muodollisuutena.

4. Munkkiliigan finaalit ovat ehkäpä suurimpia yksittäisiä tapahtumia vuoden aikana. Kuten lähes kaikissa isoissa tapahtumissa, mukaan saattaa mahtua myös häiriköitä. Miten Munkkiliigan adminit aikovat pitää järjestystä yllä tämän ottelun tuoksinnassa? Onko teille tullut tietoon terroristejä, jotka suunnittelisivat loppuotteluun iskuja? Kuinka monta ihmistä on palkattu takaamaan yleisön ja pelaajien turvallisuutta?
Muistellen edellistä finaalia, katsomossa saattavat tekstit juosta välillä vähän turhankin nopeasti. Varmasti tulee olemaan muutama sellainen joka rohkenee spämmäämään, mutta bannia näille vaan. Katsomossa tulee varmasti olemaan vähintäänkin tarpeeksi admineita jotta järjestystä pidetään yllä, joten en lähtisi siitä oikein huolestumaan. Terroristikysymys oli kamala veto, ja tiedän mistä se tuli. Hyi hyi!

5. Miten Sunnuntaina pelattava loppuottelu päättyy?

MunQ voittaa puhtaasti, kaljamahoilla ei paljoa vastusta tarjota.
« Viimeksi muokattu: 25.05.12 - klo:12:29 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #12 : 25.05.12 - klo:12:10 »

Synnoeven "Mestarin" analyysit ottelusta

Miten kuvailisit MunQien joukkuetta?
korkea laatu.. hyvä materiaali..yhtenäinen… ylivertainen joukkue.. tähtenä adju… pelin paras pelaaja (adju).. niillä taidoilla.. pärjäis yksinkin.. .. kyllähän adjun arvo joukkoeelle.. on jossain määrin korvaamaton.. niinkun teng joskus sanonu.. adju on paras pelaaja ikinä .. mitä tässä pelissä on nähty..

Mutta hän on vaan yksi pelaaja
miksi en kehuisi pelaaja joka osaa pelata? noissa jotka sanoo adjuu huonoksi.. niin paistaa kateus.. ei kaikki vaan ole yhtä hyviä..  kokonaisuutena.. munkilla on niin nimekäs.. joukkoe.. että huhhuh.. senpä takia ne onkin rang 1

Entäpä Kaljat?
en oikeen tiedä kaljojen pelaajia edes.. tuntuu et siellä on vähän tällänen hyvä veli.. systeemi.. parhaat ei pelaa vaan.. ne jotka on johtajan kavereita

*Luetellaan Kaljojen pelaajat*
heh.. jiboy.. huoh.. jiibolla nyt menee ihan vihkoon.. miten naggero pystyy keskittymään jos lehtonen on.. kattomassa.. deuccilla menee sanoihin noob lol.. ihq .. nuq.. aikaa.. freetistä en tiiä.. muut noboja monelta osin..

Vaikutatte kovin varmoja siitä, että MunQ voittaa. Kaljat kaatoivat välierässä toissakauden mestarin F.L:n. Eikö heillä ole pienintäkään saumaa?
teijän tiimis on liikaa teinejä... sanoin ton jo.. 4kk sit.. et vieläkään oo korjannu asiaa.. huoh..

Niin, mutta miten Kaljojen voittomahdollisuudet?
yritän lähinä vihjata sulle miten pääsette takaisin huipulle..

ei noilla pelaajilla oikeen auta… mikään.. yksilötaito on järkyttävän paljon jäljessä
veikkaan et late on aika väsynyt se pelas eilen neljä tuntia.. saa nähä riittääkö sillä kunto..  late keskittyy varmaan lähinä.. lentelee ihan omiaa.. late saattaa lähtee myös merille. koko pelin ajaks.. se tietysti vois antaa mahiksia kaljalle..

Mitä jos MunQien pelaajilla tulevat lemmikit häiritsemään?
eiköhän.. adjulla.. kissa ole jo siinä sylissä.. pelin alkaessa.. se voi tietysti pikkusen häiritä.. mutta.. toisaalta.. kylmänä päivänä.. sehän vaan lämmittää
loggi on kokenu.. lentäjä.. monethan on kyselly et onkse lintu vai kala.. mut kyllähän se tosta nimestä käyy ilmi

Eli uskotte pelin päättyvän kolmeen erään?
3 riittää
veikkaan että myös l* sanaa nähdään.. ja pelikieltoja odotellessa

Miten arvioisit ottelun tasoa?
avennon amatöörimäisyys voi olla haitaksi … taitotasolle .. muuten taitotaso tulee olemaan korkee.. mun mielestä ottelussa pitäis huomijoida myös se… että jotkut on pelannu.. vuosikausia.. ja heidän pitäisi olla kokeneita ammattilaisia.. avento on nyt 30 min itkeny et häntä pitäis kehua..  kehutaan nyt pikkasen.. avento vois periaatteessa olla hyväkin pelaaja..mutta heikkoudet ovat sen verran suuria.. avennon suurin heikkous on peli äly.. kun peliä pitäis lukea..

Mihin katsojien kannattaa kiinnittää huomiota?
adjun taitoihin… avennolla on aika vahvaa mehua.. saa nähä.. kestääkö päää
ine keskittyy siihen .. et LAG.. inen tekosyihin kannattaa kiinnittää huomioo.. ja siihen miten se selittää.. kun ei pärjää.. ja huomioida myös se että.. ikinä ei oo oma virhe.. vaan aina muiden..


Gallup: Kumpi juhlii mestaruutta?
Kalja voittaa: 13 ääntä
MunQ voittaa: 29 ääntä

Miksi Kalja voittaa?
- "Juoma tekee paremmaks"
- "Kivempii tyyppejä"
- "Kova kalusto"
- "Kovin jengi kinä"
- "Parempaa ku munkki"
- "Paremmat pelaajat"
- "Paremmat yksilöt"
- "Parempi asenne"
- "MunQil Adju"
- "MunQit ei yllä näppäimistölle"
- "MunQit ihan turhia"
- "Tyhmä kysymys"
- "Voitti myös F.L:n"

Miksi MunQ voittaa?
- "Adeliina kurittaa"
- "Ammattilaiset vs nobbat"
- "Deucci"
- "Hallitseva mestari"
- "Heitin vaan jonku"
- "Hyvä klaani"
- "Hyvät pelaajat ja taktiikat"
- "Kaljat surkeita"
- "Kokemus"
- "Kokemus"
- "Kokemus ja tahdonvoima"
- "Kokeneempi"
- "Kovempii pelaajii"
- "MunkQliika"
- "Nälkäsempiä"
- "On vaan parempi"
- "Ovat kivempia <3"
- "Paremmat pelaajat"
- "Parempi"
- "Parempi kärkinelikko"
- "Parempi YV:lla"
- "Pitempi historia, tutummat kuviot"
- "Rutiini ja taitotaso"
- "Sellanen kutina"
- "Vahveempii pelaajii"
- "Vahvempi tiimi"
- "Vei Kaljat jo kerran"
- "Veivät viimeksikin"
- "Yksilöt ja taitotaso"

Kyselyyn vastanneet: (42)
!HHH!, Blackstrom69, CONST, duff-beer, duunipoju, Futis Poju, FrienlyC, Gents8, Growwi, Hedgehog, Jazazka, juho3, juupeli k, justus pirpana, Kiekkolordi, killer whale, KIRSI2, Mercenary--,  Mr.Lentokka, Nalayana, nimimerkki13, NitroX, peelo Z, piisami h, pjenkka, pulleropallero, Olkku, Saial, seva2, SirMiikka, Stechenderecht, Synnoeve, Tengsinge, Thamlen, The Legend JJL, tod1, tomich, Tähtiyksikkö, VW Tuoreg V10, Yayoottenubs, v-a-seo, ääliö94


Kertoimet finaalille
MunQ-Kalja
Mestari:
1.05-20.83
95.2%-4.8%

Kansa:
1.45-3.26
69%-31%

TM:
1.20-5.88
83%-17%

Keskiarvo:

1.22-5.56
82%-18%
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #13 : 01.06.12 - klo:01:25 »

[TyQ] Tuplanolla 10

1. Vaikka olette kamppaileet jo monessa liigaottelussa, debyytistänne ei ole kovin pitkää aikaa. Olitte osa toissakaudella pelanneessa T.F.C:ssa, minkä menestys ei ollut parasta luokkaa. Nyt kun jälkikäteen mietitään tuota, miten katsotte aikaa? Kaduttaako se, että lähditte mukaan pienempään tiimiin? Kuinka tärkeänä näette liigaotteluita kehityksen kannalta?
Minulla oli kokemusta lentokonepelistä kun olin pelannu vieraanakin jonkun aikaa. Itse ainakin harjoittelin pelaamista h-mätössä varmaan n.puol vuotta, niin suosittelen aloittelevien pelaajien menevän aluksi heikompiin klaaneihin ja kehittyä niissä.

2. Pelaatte joukkueessa, mikä on täynnä vanhuksia. Miltä tuo tuntuu? Alkaako kyllästyttämään, kun muut pelaajat puhuvat lähinä sauvakävelystä ja vesijuoksusta?
Ihan jännältä tuntuu olla porukan nuorin. Kyllä se vähän kyllästyttää kun jotkut puhuvat oluesta ja sellasesta. Mielestäni sillä ei oo pahemmin väliä että minkälainen on.

3. Molemmissa joukkueissa mitä olette Munkkiliigassa edustaneet, olette olleet joukkueen kulmakiviä. Kuinka tärkeää menestyminen on? Mielittekö eteenpäin urallanne?
Noh, olishan se ihan kiva olla vähän tasokkaammassa klaanissa, mutta kyllä heikompi klaanikin kelpaa.
Menestyminen on tärkeää minulle ainakin en tiedä muista. Onhan se hyvä että on pieniä joukkueita joissa kehittyy pelaajia ja onhan siinä vaihtoehtoja että miten saavuttaa tavoitteensa. Empä nyt tiedä missä olen muita parempi.

4. Välillä näkee kokeneita pelaajia moittivan huonompia turhan paljon. Mitä mieltä olette tuosta, hätistääkö se alottelevat pelaajat pois? Oliko teillä vastaavanlaisia kokemuksia aikoinaan?

Kyllä ehkä vähän hätistää mutta ei niin paljon että porukka häviäis. Parempien pitäisi lopettaa että Munkkiliiga ei kaatuisi jälleen. Onhan minulla jotain pieniä kokemuksia mutta ei hirveitä.

5. Mitä Munkkiliiga merkitsee teille?

Kyllä se jonkun verran merkitsee muuten en varmaan pelaisi lentokkaa näin paljon
tallennettu
Tengsinges
Munkkiliigan admin

Poissa Poissa

Sukupuoli: mies
Viestejä: 5 920



Profiili
Vs: Teng's magazine
« Vastaus #14 : 13.07.12 - klo:03:05 »

Lyhyeen hengähtämistauon jälkeen, on aika pikkuhiljaa heräillä henkiin. Loppukesästä olisi tarkoitus jotain juttuja laitella, ja syksyllä sitten enemmän. Ihan olon ja vastaanoton mukaan näitä tuotan, joten muistakaa ettei saa haukkua. Ehkä jatkan haastattelulinjalla, tai tuotan jotain muuta kiinostavaa. Aika näyttää.

Peliohjeet
Olen tarkkailut viime kausien aikana suuren määrän liigakamppailuja, missä näkee kerta toisensa jälkeen samojen virheiden toistumista. Laadittuani peliraportteja F.B:lle, sekä parille muulle joukkueelle jotka ovat sitä pyytäneet, ovat samat ongelmat näkyneet kerta toisensa jälkeen. Siksi yritän listata tänne hieman yleisempiä virheitä, jotta niitä saataisiin jatkossa karsittua. Lähinä tämä on suunnattu keskitason piiloteille, mutta toivon mukaan mahdollisimman moni saisi irti jotain.

Mikäli on jotain kysyttävää tai kommentoitavaa, vastaan ilomielin. Kuuntelisin mielelläni myös vastaväitteitä, jos jollain on niitä. Paras tapa viestien lähettämiseen on yksäri Aapelin puolella, tätä aihetta en haluaisi sotkea. Seuraavassa numerossa voisin vastailla niihin, jos jotain tulee.


Alanuoli
Aloittelevat pelaajat eivät välttämättä käytä lainkaan alanuolta, mikä on yksi suurimmista eroista kokeneisiin lentelijöihin. Varsin kovatasoisissa peleissä, niin sitä käyttämällä hakeudutaan vastustajan selän taakse. Uusien henkilöiden kannattaa keskittyä alkuun harjoittelemaan käännöksiä alanuolen avulla, sillä siitä on takuulla hyötyä. Mitä taitavammin osaat käyttää jarruja hyväksesi, sen parempi olet.

Ampumapaikkojen peluu
Mitä kovempiin peleihin mennään, sitä enemmän harrastetaan ampumapaikkojen peluuta. Sen tarkoituksena on siis jättäytyä tarkoituksellisesti tilanteeseen, missä joku vastustaja on suoraan selän takana. On tärkeää, että oma tiimiläinen on lähellä, ettei vastustaja ehdi tappamaan selän taakse jättäytynyttä, tai selviä kokonaan kuolematta. Näin kannattaa siis toimia vain tilanteissa, missä joukkuelainen kykenee nopeaan tappamiseen.

Erityisesti alboilla ampumapaikkojen peluuta järkevä tehdä, sille niillä kykenee nopeuden ansiosta äkilliseen tappamiseen. Mutta myös brisseillä, oman joukkuetoverin ollessa lähellä, voi selän taakse jättäytyä. Ylivertaisen konekiväärinsä ansiosta, lyhyeellä etäisyydellä myös bristol pystyy olemaan tehokas.

Yleensä ampupaikkoja järjestäessä, joutuu ajautumaan melko alas, sillä ylösmeno hidastaa konetta liikaa, ja jonnekkin pitää väistää. Tuon vuoksi salmsoneille ei kannata hirveästi järjestää paikkoja, ainakaan jos pelaajia on paljon.

Ennakoiminen

Lähes kaikilla pelaajilla on jokin oma henkilökohtainen tyyli, mitä he toteuttavat paljon. Jo vähällä pelaamisella jonkun kanssa, voi huomata olennaisia piirteitä. Yleensä jarrujenkäytöllä, tulosuunnolla ja väistötavalla on eri henkilöiden välillä isoja eroja, mutta mitä kovatasoisempiin peleihin mennään, sitä lähempänä ne ovat toisiaan. Silloin pitää pystyä muuttumaan pelaamistaan sellaiseksi, mitä ei välttämättä normaalisti tekisi. Pitää lukea toisen seuraavat liikkeet, ja pyrkiä reagoimaan sen mukaan. Kannattaa siis menetellä tapauskohtaisesti, ja lennellä erilaisella tavalla erilaisia pelaajia vastaan.

Aloittelijat eivät ole yhtä taitavia toisten lukemisessa, minkä vuoksi pelitapaa ei tarvitse vaihdella juurikaan. Myöskin suurempaan aggressiivisuuteen on varaa, sillä mitä huonompi pelaaja on, sitä vähemmän hän osaa käyttää vastustajien virheitä hyväkseen. Pelaaja joka ei ole tottunut miettimään koko tätä asiaa, kannattaa lähteä liikkeelle miettimällä miten koneilla yleensä tullaan. Eli esimerkiksi salmien ylhäällätulo ja sopwithin ainaiset alaväistöt.

Hyppiminen

Hyppiminen on hupipeleissä yleistynyt reilusti, ja usein sama vaihde jää päälle liigapeleihin. Mikäli se siis tuottaa kovissa paikoissa ongelmia, kannattaa jättää se pois kaikesta. On sanomattakin selvää, että tätä pitää pyrkiä välttämään kovissa peleissä, jokainen piste kun on arvokas.

Laskeutuminen
Useat henkilöt eivät osaa laskeutua oikeaoppisesti, mikä saa välillä tilanteen näyttämään siltä, että oma joukkuelainen olisi noussut päin. Yleisin virhe on se, että laskeudutaan hiljaisella vauhdilla aivan kentän etupäähän, mikä tekee mahdottomaksi oman joukkuetoverin nousun. Kannattaa siis pyrkiä suorittamaan laskeutuminen mahdollisimman loppupäähän kenttää, sulkemalla moottori niin myöhään kuin suinkaan voi. Tietysti kannattaa pitää mielessä se, ettei ala koittamaan aivan liian vaikeaa. Mitä parempi olet, sen nopeammin pystyt laskeutumaan.

Koska ylösnousseelta koneelta kestää aikaa saada korkeutensa, tapahtuu törmäys helposti. Tämän vuoksi kannattaa suorittaa väistö normaalista poikkeavalla tavalla (katso kohta omien väistäminen). Eli samaan aikaan kun laskeutuva laskeutuu loppupäähän, pitäytyy nouseva alhaalla.

Toinen virhe mitä laskeutumisessa usein tehdään, on samaan kenttään meneminen kuin joukkuetoveri. Usein kannattaa tehdä pieni lisäkäännös jotta kaveri ehtisi ulos, sen sijaan, että hän joutuu odottelemaan sinua. Varsinkin vastustajan tuhotessa kenttää, pitää tässä olla tarkkaavainen.

Maahanajo
Hyvät pelaajat osaavat tämän taidon, keskitasoiset eivät välttämättä. Yleensä aina jonkun ajaessa tietoisesti maahan, on päätös ollut oikea. Mikäli olet alla, etkä selkeästi vahvempi, kannattaa sinun luultavasti ajaa maahan. Tilanteissa missä on huonot mahdollisuudet selvitä voittajana, on itsemurha paras vaihtoehto.

Maasta ampuminen

Yleisesti ottaen pelaajat yliarvioit mahdollisuutensa selvitä tilanteesta tai tappaa vastustaja ukolla, mutta mikäli vastustaja on lähellä, on osuminen myös mahdollista. Yleensä ammuskelu on melko sattumanvaraista, eikä ihmeisiin pystytä. On siis järkevää miettiä tosissaan, milloin kannattaa jäädä ampumaan sokkona, ja millon ei.

Nouseminen
Vastustajien kentälle jäämisen yleistyessä, kannattaa miettiä miten nousee. Maltti on valttia, eikä hätäiset ratkaisut ole suositeltavia. Mikäli kentän päällä on odottamassa jokin kone, ei siitä pidä nousta. On myös tärkeää pohtia, millä nousun suorittaa. Koska paineistaminen hoidetaan yleensä keskusvalloilla (käytännössä alboilla), on sopwith pahinta myrkkyä heille. Bristol on myös kelvollinen vaihtoehto, kunhan ei salmsonia.

Kuten kaikessa, kannattaa tässäkin hoitaa mahdolliset kuokkavieraat yhdessä ulos. Lentokorkeus (katso ylläolo) on niin suureksi eduksi, että pelaaja yliarvioi usein mahdollisuutensa selvitä tuoreella koneella.

Pakoonmeno
Joskus pakoon kannattaa mennä, sen sijaan, että ottaisi riskin pudotetuksi joutumisesta. Liiallinen herrasmiesmäisyys on pahasta. Seikat minkä perusteella päätös pitää tehdä, on itsensä sekä vastustajansa koneet, vahvuus, sijanti ja pelitaso. Noin nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että alballa ei kannata jäädä tappelemaan sopan taikka salmin kanssa, eikä brissellä albaa vastaan.

Toinen asia mikä on hyvä pitää mielessä on se, että vastustaja pitää pystyä kyetä tappamaan tarpeeksi nopeasti. Mitä lähempänä vastustajien kenttiä ollaan, sen nopeammin hän saa apua tiimiläisiltään. Siksi vastustajan jahtaaminen ei ole aina järkevää, vaikka varmuudella saisit hänet alas.

Pisteiden antaminen
Vaikkei tappojen antaminen päivity suoranaisesti omaan pistesarakkeeseen, kannattaa joukkueen edus nimissä välttää pisteiden antamista niin paljon kun suinkaan voi. Pelaajat jotka osaavat tuon taidon, nauttivat hyvästä maineesta.

Tilanjättö
Koska joukkuelaisilla on tärkeää olla väistömahdollisuksiaa, ei pidä lentää täysin toisen perässä kiinni. Mieti tilanne niin, että lähellä oleva kaverisi pystyy väistämään halutessaan molempaan suuntaan. Varsinkin alballa pelatessa tämä on tärkeää.

Väistäminen (omia)
2/3 väistävistä suorittaa liikkeensä ylös, mikä tuottaa ongelmia. Helpoin tapa ehkäistä tätä on se, että omille kentille päin menevä väistää alas, kun taas toinen ylös. Koska omille kentille päin menevä aikoo yleensä laskeutua, tarvitsee sen luontaisesti päästä eroon lentokorkeudestaan. Siksi näin päin. Toki taitava piilootti toimii tilanteen mukaan, ja rikkoo tätä joskus.

Väistäminen (vastustajia)
Kuten kohdassa "Ennakoiminen" mainittiin, kannattaa olla mahdollisimman ennalta-arvaamaton. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vaihtelee väistelytapaa. Välillä ylös, välillä alas, välillä ei mitään. Jos vastustajilla on useampi rintama koneita, kannattaa väistö yleensä tehdä "ristiin", eli eri tavalla näissä tilanteissa.

Yhdessämeno
Elintärkeää. Jos jotain, niin tämä pitäisi pitää mielessä. Jos et usko kykeneväsi pystymään pudottamaan vastustajia, kannattaa lähteä pois, ja jättää tiimiläinen oman onnensa nojaan. Klassinen tälläinen tilanne on se, että ollaan vastustajien kentillä usean lentäjän vajeella ja omat energiat ovat lopussa.

Ylläolo
Ei ole salaisuus, että ylläolevalla on selkeä etu puolellaa. Tämän vuoksi koneet pyrkivät sinne (erit. albat & salmit). Yhdellä syöksymisellä saa valtavaa tuhoa aikaa, ja välillä pystyy voittamaan tilanteen selkeästi enemmän energiaa omaavaa vastustajaa vastaan. Pyri estämään vihollisilta pääsy sinne.

Ylänuoli
Ylänuoli on hieman kiistelty asia, minkä käytöllä on hyviä sekä huonoja puolia. Sitä on järkevä käyttää jonkun verran, sillä kone ottaa osumaa eri tavalla riippuen kyljestä. Liikakäyttö haittaa kuitenkin liikaa kääntymis- sekä jarrutyöskentelyä, joten kannattaa käyttää kohtuudella.

Kenttien tuhoaminen
Organisointi
Jotta rintama (lue kohta paineistus) saataisiin mahdollisimman ylös, puolustavalta joukkueelta ei kannata säntää monta konetta yhden pommittajan perään.

Paineistus
Paineistus on sekä hyökkäävän, että puolustavan joukkueen kannalta kaiken a ja o. Mitä lähempänä tuhottavaa kenttää rintamat kohtaavat, sen parempi hyökkäävälle joukkueelle. Eli mikäli se on kaukana omista kentistä, on kyseinen osapuoli hyvässä asemassa.

Sijoittuminen
Koska pommikoneet tulevat yleensä kahden, tai useamman koneen ryhmissä, kannattaa miettiä mitä tekee. Oleellista on se, ettei mene koneiden väliin. Tai jos menee, pitää olla varma, että saa kohteen pudotettua nopeasti.

Yksinmeno
Kenttiä tuhotessa, saa ja on suositeltavaa rikkoa perinteistä sääntöä yhdessämenosta. Jos koneet menevät useassa ryhmässä, ei puolustava joukkue ehdi keräilemään joukkojaan yhtä pitkää aikaa. Aina ei siis kannata odotella muita.
« Viimeksi muokattu: 13.07.12 - klo:03:59 kirjoittanut Tengsinges » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 32 Siirry ylös Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Mercury design by Bloc
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
 
© MunQ 2005-2024