Etanat Backstagessa olen aina banninut 1440 sellaiset tyypit, joiden olen nähnyt tekevän valkoiset. Muistan henkilöiden nimiä kuukausien takaakin. Suosittelen kaikkia pistämään huoneisiin pääsyn vain rekisteröityneille, koska vierailla spämmääminen on myöskin yleistynyt reilusti.
Kaksipiippunen juttu, en oikein tiedä miten suhtautua. Tuntuu usein juuri siltä, että nuo vieraat vastaavat suuresta osasta häiriköinnistä. Eiköhän se liene aika selvää, että määräänsä nähden asiallisia vieraita on vähemmän kuin mitä rekisteröityneitä. Silti olisi hyvä, että jokainen asiallinen uusi pelaaja saataisiin ajettua lentokonepeliin sisään ja kiintymään touhuun. Pitämällä huoneita avoimina kaikille, saadaan takuulla enemmän uusia tulokkaita mukaan. Mutta niin, vaikea sanoa mitä pitäisi tehdä, sillä eiköhän pelkästään rekisteröityneillä laitetut pelit lisää yleistä viihtyvyyttä.
On aivan turhaa tehdä niitä valkoisia, en itse ainakaan kicksejä saisi siitä. Olen myös huolissani, että jos nyt lähtee ~50 viestii ylläpidolle näistä ongelmista, voidaan peli poistaa toistuvien ongelmien vuoksi. Eikä se olisi ainoa ongelma. Lentokonepeliä voidaan pitää Aapelin bugisimpana pelinä. Eikös Kapong poistettu juuri bugiensa takia?
Tätä väittelyä ollaan käyty monta kertaa, monena eri vuotena. Siis että poistetaanko lentokonepeli vai ei. Henkilökohtaisesti en usko tuollaisen tapahtumiseen, sillä pelaajat ovat sen verran uskollisia aapelikävijöitä (siten maksajia). Eiköhän palautteen antaminen osoita enemmän sitä, että pelistä välitetään. Muistetaan jättää tappouhkaukset pois, niin tuskin tuosta ongelmia koituu. :D
Varmaa kyllä ei ole että onko esim. tämä jssJussi jonkun tupla. Tiedän vaan että kun yhden bannaa jostain niin sen jälkee alkaa proxyt laulamaan ja sitten tulee taas lisää bannattavaa. Salasanat oisko mistään kotosin? Taitaa olla myös SP passun vaihto edessä?
Nämä ovat hankalia tapauksia, sillä oikeastaan paljoa ei ole tehtävissä. Pitää vaan yrittää laittaa palutetta eteenpäin ja toivoa, että isoilla pojilla on tarpeeksi kovat välineet heidän hoitamiseen. Se on ainoa mitä voimme tässä tilanteessa tehdä.
Paras tapa kait olisi laittaa vain rekisteröityneille sekä tehdä vaikkapa Taisteluareenasta suositumpi alottelijoiden paikka, missä on luotettavia ja aktiivisia admineita.
Olet ongelman ytimessä, joku "yleinen räkälä" tarvitaan. Taisteluareena oli minun, duff-beerin ja Nalayanan aikaansaannos, missä yritimme taata kaikille (pääsääntöisesti aloittelijoille) jonkun pelipaikan. Sen oli tarkotus korvata edeltäjä (hullujenhuone), jossa oli myös iso liuta samoja admineita kuin t-areenalla.
Alkuun menestys oli loistavaa. Taisteluareenasta tuli hetkessä lentokonepelin kuumin huone. Adminit laittoivat ahkerasti pelejä käyntiin, ja lentäjät kiittivät. Pian he jopa itse hoisivat tämän, ja näin ollen siellä pyöri automaattisesti väkeä. Sitten tapahtui jotain. Adminien (ainakin minun) into pelienkäynnistämiseen hiipui, ja areena ei ollut entisensä. Huone alkoi vähitellen häviämään lentokonepelaajien sydämestä, ja ihmiset siirtyivät toisiin huoneisiin. Huoneisiin, missä pelaajia on, muttei aktiivisia admineita. Eli häirikön paratiiseihin.
Ehkä tärkein osa projektissa olisi se, että saataisiin uusi huone tehdyksi. Joku paikka, missä olisi riittävät valmiudet peelojen karistamiseen. Nykyisillä "kuumilla" huoneilla ei sitä ole. Riittävästi rahoitusta huoneelle varmasti löytyisi, mutta se ei riitä. Tarvitaan henkilöitä hoitamaan urakkaa. Pelastavia enkeleitä, jotka palauttaisivat rauhalliset pelit maan päälle.
Suosittelen ottamaan käyttöön viimeisen SP salasanan joka oli käytössä ennen originaalin lopettamista, jos Teng ei muista niin ilomielin virkistän hänen muistiaan. Myöskin kannatan edelleen entisen kaltaisen yhteisön luomista vaikka se hieman elitistinen onkin mutta sillä tavalla pystyy karsimaan pahat henget sieltä pois. Periaatteessa siis sinne kannattaisi kaikki ottaa aluksi, mutta samantien kun osoittaa huonoa yhteishenkeä niin hushushus, kerrasta finito. Myöskin tälläsen subfoorumin luomisella olisi siellä olevilla kaikilla tiedossa salasana.
Uskoisin tietäväni mihin viittaat. Tämä SP saliksen vaihto tarkoittaisi käytännössä sitä, että SP ottaisi askeleen takaisin entisaikoihin (eli suljetumpiin peleihin). Muita syitä vaihtoon en näe. Asiaa koskien voitaisiin käynnistää uutta keskustelua, vaikka toisessa osiossa käytiin aika kunnollista väittelyä tuosta.